- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Skal snart flytte og fisk må dø (side 2)
Skal snart flytte og fisk må dø (side 2)
inakaos[QUOTE=Source]Skal flytte om et par uker og selvom jeg skal ha med akvariumet blir det ikke satt opp på en stund. Og da må jeg jo gjennom hele oppstartsfasen om igjen og. Har 6 Cory, 2 maller, en del sandsnegler og 5 guppy. hva er den mest humane måten for både meg og fiskene å ta livet av dem på? Hva er normalt å gjøre i slike tilfeller?
Gi de bort på forumet, selg dem (?), gi de til en dyrebutikk hvor de er flinke. Hvorfor skal du ta livet av dem? :S
Om du hadde tatt deg tid til først å lese overteksten, så til slutt de få innleggene som er i den tråden her, ja da hadde du spart deg for spørsmålene og bekreftet det som allerede er skrevet
Postet 08.08.10 kl 12:08
Mountain[QUOTE=mona o][QUOTE=Source] Hva er normalt å gjøre i slike tilfeller?
Jeg kan ikke noe for det, men jeg blir skikkelig irritert når jeg leser sånne ting som det innlegget ditt.
Det normale er vel IKKE å drepe dem, men heller gi dem et nytt hjem hos noen andre som kan gi dem et godt liv! En annonse her med "Fisk gis bort" og saken er ordnet. Jeg har aldri fattet tankegangen til slike som deg, som setter i gang og skal drepe noe bare fordi det "ikke passer" deg å ha dem lenger.
Jeg syns ærlig talt du bør vurdere å kutte ut hele akvariehobbyen for fremtiden også, for det er ikke noe for deg. Begynn med Lego eller noe.
En kommentar til dette innlegget. Og jeg anser meg ikke som "kranglete".
Trådstarter har kommet med to separate spørsmål:
1. Den mest humane måten å ta livet av fiskene på.
2. Normalt å gjøre i slike tilfelder.
De fleste som har svart har forstått disse separate spørsmålene, og svart at han burde gi fiskene bort.
Hvordan i allverden kan du Mona O. tolke trådstarters spørsmål som om han mener at det normale er å drepe disse fiskene? Det har han da aldrig sagt!
Her vil jeg påstå at enten har du ikke lest trådstarters innlegg skikkelig, eller så har du ikke forstått spørsmålet.
Så til slutt din konklusjon: Dersom innleggerene på forumet ikke følger dine etiske og moralsk retningslinjer, ja da bør de kutte ut hele akvariehobbyen! Dette er jo en av dine gjenngangere.
Legoen var sikkert et forsøk på å være morsom, jeg synest heller det var et bevis på innleggets nivå og standard!
-Tore-
Jeg var kanskje ikke noen skolelys i sin tid, og tolker vel ting av og til på min egen måte. Skal forvare Mona litt her og det jeg selv skrev tidliger. Når en har to spørsmål, som du sier Mountain, bør en ikke da formulere seg litt bedre i teksten som kommer frem på AFs forside? Det står da jaggu med egne ord; SITAT; Skal snart flytte og fisk må dø. Hvor er spørsmålene her da? Jeg ser ingen. Etter min mening er dette 2 PÅSTANDER
1. Han skal flytte
2. Derfor må fiskene dø
Hva med f.ek som tekst til innlegget:
Jeg skal flytte, hva gjør jeg med fiskene?
Mona, jeg og flere med oss kan nok til tider virke som noen kværulanter på noen, men en må regne med at noen får litt retledning, kraftsalver og ellers litt motstand når medlemmer ikke kan formulere seg. Ser tilbake på mine første innlegg her på forumet hvor jeg opplevde det samme. Har lært mye av det og prøver.... å tenke litt før jeg formulerer meg. Jeg er glad han har fått gitt bort fiskene og at saken har løst seg for han. Godt å se at ting opptar folk her og at ting engasjerer. Gjelder bare å holde seg til tema i trådene. Hva vegetanere, overfiske, torskebestanden etc har med temaet å gjøre, ja det gjenstår å forstå ;- = )
Postet 08.08.10 kl 12:26
Hum.. Trist utgangspunkt på et egentlig veldig kort og presist spørsmål.
Mannen har jo ikke kastet fiskene sine ut i snøen eller noe lignende...
Han spurte om hva som var normalt ved slike tilfeller, og skrev vel ikke akkurat at han ikke var åpen for andre forslag...
Uansett hvor mye man skulle ønske det kan man ikke gå inn i hodet på trådstarter og bestemme hvordan han skal formulere seg her på forumet, så VI andre brukere ikke skal bli frustrerte/irriterte/forbannet?
Det går dessverre ikke an. Men vi kan gi råd om hvordan man bør formulere seg, og komme med tips og råd.
Å si at trådstarter bevist mente å gjøre noen pisst er vel å ta det litt langt, har noen her vært inne i hodet hans og spurt eller?
Er trist at det ender opp med legoklosser og div andre utsagn om å holde seg unna akvariehobbyen.
Til trådstarter: Jeg synes det er flott at du i det heletatt spurte før du gjorde noe. Og trass i unødvendige utsagn og div andre unødvendige kommentarer.
Mannen har jo ikke kastet fiskene sine ut i snøen eller noe lignende...
Han spurte om hva som var normalt ved slike tilfeller, og skrev vel ikke akkurat at han ikke var åpen for andre forslag...
Uansett hvor mye man skulle ønske det kan man ikke gå inn i hodet på trådstarter og bestemme hvordan han skal formulere seg her på forumet, så VI andre brukere ikke skal bli frustrerte/irriterte/forbannet?
Det går dessverre ikke an. Men vi kan gi råd om hvordan man bør formulere seg, og komme med tips og råd.
Å si at trådstarter bevist mente å gjøre noen pisst er vel å ta det litt langt, har noen her vært inne i hodet hans og spurt eller?
Er trist at det ender opp med legoklosser og div andre utsagn om å holde seg unna akvariehobbyen.
Til trådstarter: Jeg synes det er flott at du i det heletatt spurte før du gjorde noe. Og trass i unødvendige utsagn og div andre unødvendige kommentarer.
Postet 08.08.10 kl 12:42
Inaktiv bruker

mona o[QUOTE=Embla Ofelia]Det er vel heller ingen menneskerett å spise dyr/animalsk føde overhodet?
Millioner av mennesker over hele kloden mener visst det, Embla. De mener at husdyrenes eneste formål med livet er å bli føde for mennesker, det er vår soleklare rett.
Det er jeg selvfølgelig klar over, liksom jeg også er klar over at det ikke er mange år siden kannibalisme hersket på jorden.
Takk og pris at vi utvikler oss videre!
Postet 08.08.10 kl 22:29
SparessetHum.. Trist utgangspunkt på et egentlig veldig kort og presist spørsmål.
Hvis dette var et forum for katte-interesserte mennesker og følgende overskrift dukket opp:
"Jeg skal flytte, og katta må dø".... og videre i innlegget; "bla-bla-bla...Hvordan avliver jeg katta?"
Tror du svarene som hadde kommet da UTELUKKENDE svarte "Du går til veterinæren og lar de få en sprøyte".... ? Ingen hadde brydd seg med trådstarters første innskytelse og brutale måte å ville kvitte seg med et levende vesen på?
Jeg er mulig sær, men personlig syns jeg det er skremmende egentlig at ordene "omplassering" og "gi bort" eller "selge" ikke falt han inn til å begynne med.... Det er klart det vitner om en viss holdning til levende liv, ikke sant? Man trenger ikke ha peiling på noe som helst for å kunne tenke såpass logisk.
Nå ordnet det seg her i denne tråden, han fikk gitt dem bort, og han vet nå at det kan gjøres på den måten, og jeg ser ingen hensikt med å sitte og kverne videre på dette nå.
Postet 08.08.10 kl 23:14
Endret: 08.08.10 kl 23:22
Men hva gjør man?
Begynte å lese denne tråden for å finne ut hvordan dette bør gjøres om det er nødvendig. Det hender at det beste er å ta livet av dem (tror dessuten dyrlegen vil lure om du kommer med en liten, dødssyk fisk...), selv om jeg ikke er fan av unødvendig avliving altså! Hva er den beste måten? Klarer egentlig ikke ta livet av annet enn insekter, men det kan jo hende jeg må, så hva gjør man?
Postet 08.08.10 kl 23:27
Postet 08.08.10 kl 23:39
Postet 09.08.10 kl 00:31
Inaktiv bruker

Det ER litt forskjell på å avlive en katt og å avlive en liten fisk altså Mona
Jeg skjønner ikke at det går an å sammenligne engang!
Greit nok om fisken hadde vært gedigen, men her var det snakk om noen småfisk som man kunne tatt livet av på et sekund.
Tenk da på alle de fiskene som lider og har det grusomt grunnet nybegynnerakvarister og feilbehandling, feil vannverdier. for lite karr etc. Det er da 100 ganger verre enn å avlive en liten fisk på humant vis.
Skal vi begynne sånn så bør vel hele denne hobbyen totalforbys.
Jeg skjønner ikke at det går an å sammenligne engang!
Greit nok om fisken hadde vært gedigen, men her var det snakk om noen småfisk som man kunne tatt livet av på et sekund.
Tenk da på alle de fiskene som lider og har det grusomt grunnet nybegynnerakvarister og feilbehandling, feil vannverdier. for lite karr etc. Det er da 100 ganger verre enn å avlive en liten fisk på humant vis.
Skal vi begynne sånn så bør vel hele denne hobbyen totalforbys.
Postet 09.08.10 kl 00:32
mona oJeg er mulig sær, men personlig syns jeg det er skremmende egentlig at ordene "omplassering" og "gi bort" eller "selge" [I]ikke falt han inn [/I]til å begynne med.... Det er klart det vitner om en viss holdning til levende liv, ikke sant? Man trenger ikke ha peiling på noe som helst for å kunne tenke såpass logisk.
Snart ferdig med å "kverne" jeg også.
Sett med mine øyne er ikke trådstarter noen versting. Hadde han vert det hadde han ikke henvendt seg på forumet, men skyllet fiskene ned i do eller tråkket dem i hjel. At han har formulert seg uklokt, føres på tabbekvoten. Han lærte i vertfall fort.
Selv om du etter eget sigende er sær og syns ting er skremmende, skulle en tro det var et godt stykke igjen før en "fradømmer" noen retten til å drive med akvariehobby, og anbefaler å bygge med legoklosser!
-Tore-
Postet 09.08.10 kl 00:34
Nå må du skjerpe deg snart og finne på bedre ting å gjøre her på forumet, Tore.
Jeg tok en kikk på listen over de siste innleggene dine på forumet i går. Temmelig mange av de siste du har postet, viser at det ene etter det andre består av å følge meg i hælene og kristisere og rakke ned på meg og mine meninger. Det er greit at du ikke er enig med meg, men NOE annet må du vel finne og skrive om her på forumet??? Det er jo helt vilt, å se over dine siste poster, kun meg og meg og meg du siterer og hakker på HELE TIDEN!
Det virker som om du har funnet deg en ny hobby.... jeg har skjønt at du misliker meg og mine meninger, greit! Men sett i gang og hjelp folk i tråden, skriv heller hjelp til trådstarter, istedenfor å sitte og finne feil i andres hele tiden!
Jeg tok en kikk på listen over de siste innleggene dine på forumet i går. Temmelig mange av de siste du har postet, viser at det ene etter det andre består av å følge meg i hælene og kristisere og rakke ned på meg og mine meninger. Det er greit at du ikke er enig med meg, men NOE annet må du vel finne og skrive om her på forumet??? Det er jo helt vilt, å se over dine siste poster, kun meg og meg og meg du siterer og hakker på HELE TIDEN!
Det virker som om du har funnet deg en ny hobby.... jeg har skjønt at du misliker meg og mine meninger, greit! Men sett i gang og hjelp folk i tråden, skriv heller hjelp til trådstarter, istedenfor å sitte og finne feil i andres hele tiden!
Postet 09.08.10 kl 00:54
Endret: 09.08.10 kl 00:55
Postet 09.08.10 kl 01:24
mona oNå må du skjerpe deg snart og finne på bedre ting å gjøre her på forumet, Tore. Jeg tok en kikk på listen over de siste innleggene dine på forumet i går. Temmelig mange av de siste du har postet, viser at det ene etter det andre består av å følge [I]meg[/I] i hælene og kristisere og rakke ned på meg og mine meninger. Det er greit at du ikke er enig med meg, men NOE annet må du vel finne og skrive om her på forumet??? Det er jo helt vilt, å se over dine siste poster, kun meg og meg og meg du siterer og hakker på HELE TIDEN! Det virker som om du har funnet deg en ny hobby.... jeg har skjønt at du misliker meg og mine meninger, greit! Men sett i gang og hjelp folk i tråden, skriv heller hjelp til trådstarter, istedenfor å sitte og finne feil i andres [I]hele[/I] tiden!
Ang. "utblåsningen"
Egentlig burde tråden få ligge i fred og avgå ved døden, men synest det er litt trist at den skulle ende sånn!
Jeg skal ikke lage et "svovel innlegg" som svar på ovenforstående, de som forventer dette blir skuffet, det er ikke min stil. Svarer heller konkret i trådene.
Min aktivitet på forumet er ikke så veldig stor. På 10 mnd. har jeg under 50 innlegg og det blir jo 5 pr. mnd. Noe mer den siste tiden, har vel hatt noe bedre tid i ferien. Du har jo studert statistikken min Mona. Jeg har gått gjennom innleggene mine og funnet ut at på den tiden jeg har vert på forumet har vi "diskutert" på 8 forskjellige tråder og jeg har hatt fra 1 - 3 innlegg pr. tråd.
Jeg har ikke så vid horrisont som deg, men noe av det jeg har engasjert meg i er "nedsabling" og behandling av nybegynnere, her bruker du sterke ord og har i flere tilfelder en fordømmende holdning! Dette har da også vert et kontroversiellt tema på forumet og er mye diskutert. Dette temaet opptar vel halvparten av disse 8 trådene.
Resten er etter det jeg kan se innlegg der jeg mener du tar feil, eller jeg korrigerer på et eller annet. Du gir deg jo ikke så lett du heller Mona, står på til "The bitter end" og slikt blir det jo diskusjon av. Du har jo en "voldsom" (Ikke negativt ment) produksjon, og alle dise innleggene må det jo være vansklig å "kvalitetsikre".
Til noe av det som står i innlegget ditt. Nei jeg har ikke funnet meg en ny hobby, har mange nok fra før.... Og jeg misliker ikke deg, men er uenig i noe av det du skriver!
Og dersom en finleser på disse 48 innleggene mine , vil jeg vel påstå at brorparten faktisk er hjelp både i tråden og til trådstarter. Men jeg er ikke altvitende, og prøver å kjenne min egen begrensing.
En ting til slutt, dersom det skulle finnes noen som lurer på om jeg har noe fisk, eller om jeg bare kvervulerer, så har jeg da det! jeg har 5 kar fra 160 - 540 l. som stort sett er fylt med L-maller. Så har jeg min stooore stolthet, nemlig akvarium (540 l.) med villrøye og ørret. Her kunne jeg vel kanskje legge ut en tråd, her regner jeg meg for "ekspert", har holdt på med dette i mange år, kan prøve å legge ut noen bilder.
Dette var en liten redgjøring.
Og Mona, innleggsfrekvensen min detter nok tilbake til gamle normer!
- Tore-
Postet 11.08.10 kl 00:57
Endret: 11.08.10 kl 01:12
Inaktiv bruker

Jeg er nesten litt forundret over at Tore fikk gjennomgå mens jeg tydeligvis har sluppet unna, for jeg har helt sikkert provosert mye mer med mine egne innlegg her på forumet, da jeg ikke akkurat er kjent for å jatte med og holde kjeft når jeg ser folk bli urettferdig behandlet.
Det vanskeligste, men viktigste, et menneske kan lære seg er ydmykhet og å si "beklager". Selv om Mona og mange andre her sitter inne med enorme kunnskaper så mener jeg at man har ikke rett til å behandle folk så respektløst som det i visse tilfeller gjøres her på forumet.
Og når feks noen av oss har sagt fra om den saken så ser jeg at det forekommer en litt barnslig greie hvor man støtter hverandre fordi man er gamle kjente/venner eller noe i den dur (?) liksom "oss" mot "dem". Istedenfor å bare si unnskyld, beklager at man har overreagert, skjelt ut folk eller sagt ting på en litt vel skarp måte. Dette behovet for å sette seg "over" andre mennesker synes fremtredende.
Hvis man angriper folk så vil folk reagere med selvforsvar fremfor med å lytte og ta til seg kunnskap. Dette burde være helt elementært, men det er tydeligvis noe som ikke forstås av alle.
Tenk dere inn i situajsonen så kanskje dere kan ta noe av kritikken som konstruktiv; hvis målet virkelig er å gjøre en god gjerning overfor fiskene og hobbyen som man brenner for; er det da ikke mer hensiktmessig å hjelpe folk opp og frem, fremfor å angripe og skremme dem vekk fra forumet?
Vi mennesker er innstilt sånn at vi reagerer med å forsvare oss og rettferdiggjøre våre handlinger når vi blir angrepet, kritisert og skjelt ut. Da lukker vi oss for alt og vil ikke se eller høre noe som helst.
Det vanskeligste, men viktigste, et menneske kan lære seg er ydmykhet og å si "beklager". Selv om Mona og mange andre her sitter inne med enorme kunnskaper så mener jeg at man har ikke rett til å behandle folk så respektløst som det i visse tilfeller gjøres her på forumet.
Og når feks noen av oss har sagt fra om den saken så ser jeg at det forekommer en litt barnslig greie hvor man støtter hverandre fordi man er gamle kjente/venner eller noe i den dur (?) liksom "oss" mot "dem". Istedenfor å bare si unnskyld, beklager at man har overreagert, skjelt ut folk eller sagt ting på en litt vel skarp måte. Dette behovet for å sette seg "over" andre mennesker synes fremtredende.
Hvis man angriper folk så vil folk reagere med selvforsvar fremfor med å lytte og ta til seg kunnskap. Dette burde være helt elementært, men det er tydeligvis noe som ikke forstås av alle.
Tenk dere inn i situajsonen så kanskje dere kan ta noe av kritikken som konstruktiv; hvis målet virkelig er å gjøre en god gjerning overfor fiskene og hobbyen som man brenner for; er det da ikke mer hensiktmessig å hjelpe folk opp og frem, fremfor å angripe og skremme dem vekk fra forumet?
Vi mennesker er innstilt sånn at vi reagerer med å forsvare oss og rettferdiggjøre våre handlinger når vi blir angrepet, kritisert og skjelt ut. Da lukker vi oss for alt og vil ikke se eller høre noe som helst.
Postet 11.08.10 kl 02:39
Jeg er helt enig med Embla Ofelia.
Enkelte her inne har en meget krass måte å uttrykke seg på og jeg tviler på at det har bidratt til å heve livskvaliteten til én eneste fisk. Det vil heller ha motsatt virkning da personen som blir irettesatt med fordømmende uttalelser sannsynligvis ikke blir værende på forumet, og vil dermed miste en god kilde til kunnskap om hobbyen.
Man trenger ikke bruke harde ord for å rettlede en villfaren nybegynner. Det synes jeg de 4 første svarene i denne tråden beviser. De opplyser og gir råd helt uten å være nedlatende ovenfor trådstarter. Det som reddet livet til trådstarters fisker var ikke sure oppstøt, men saklige og vennlige råd. Og med slike saklige og vennlige råd blir stemningen her på forumet også så mye bedre.
Jeg håper og tror at alle ønsker at AF skal være et inkluderende forum, og at nye medlemmer føler seg velkomne her.
(edit: Ser at trådstarter i dette tilfellet ikke er et nytt medlem, men det finnes nok av eksempler på at ferske brukere har blitt møtt med en lite vennlig tone, og det synes jeg er trist.)
Enkelte her inne har en meget krass måte å uttrykke seg på og jeg tviler på at det har bidratt til å heve livskvaliteten til én eneste fisk. Det vil heller ha motsatt virkning da personen som blir irettesatt med fordømmende uttalelser sannsynligvis ikke blir værende på forumet, og vil dermed miste en god kilde til kunnskap om hobbyen.
Man trenger ikke bruke harde ord for å rettlede en villfaren nybegynner. Det synes jeg de 4 første svarene i denne tråden beviser. De opplyser og gir råd helt uten å være nedlatende ovenfor trådstarter. Det som reddet livet til trådstarters fisker var ikke sure oppstøt, men saklige og vennlige råd. Og med slike saklige og vennlige råd blir stemningen her på forumet også så mye bedre.
Jeg håper og tror at alle ønsker at AF skal være et inkluderende forum, og at nye medlemmer føler seg velkomne her.
(edit: Ser at trådstarter i dette tilfellet ikke er et nytt medlem, men det finnes nok av eksempler på at ferske brukere har blitt møtt med en lite vennlig tone, og det synes jeg er trist.)
Postet 11.08.10 kl 05:17
Endret: 11.08.10 kl 05:25
MountainSå har jeg min stooore stolthet, nemlig akvarium (540 l.) med villrøye og ørret. Her kunne jeg vel kanskje legge ut en tråd, her regner jeg meg for "ekspert", har holdt på med dette i mange år, kan prøve å legge ut noen bilder.
Syns absolutt du skal lage en egen tråd om dette karet
Jeg syns det er veldig inspirerende å se hva andre driver med, spesielt hvis det er litt utenom det vanlige!
Postet 11.08.10 kl 08:52
...er litt usikker på om jeg skal skrive noe her, men...
jeg er da veldig nybegynner.....
...og jeg hadde en fisk som tydelig ikke hadde det noe greit for 3 dager siden, og jeg turde faktisk ikke spørre hvordan man skulle ta livet av den, for her var det veldig tydelig at den var syk og jeg fulgte hvert "pust" den hadde.. det var kveld og jeg hadde ikke mulighet for å kjøpre vannverdistrips og dette som blir pratet om. de andre fiskene var kjappe og kvikke (noe de enda er)
jeg byttet endel vann i håp om bedring og skylte filteret.
jeg skjønte veldig godt at den lille tassen ikke kom til å være i live de få timene jeg fikk i søvnland, og riktig nok ,halv 6 neste morgen var den død.
irriterte meg veldig over at jeg ikke bare skrev om problemet, da hadde den faktisk ikke trengt å lidd unødvendig.. så her sitter jeg da med dårlig samvittighet.
men, skal ikke fyre opp under gammel tråd, så ikke ta det ille opp noen av dere. men som nybegynner hjelper det veldig med en hjelpende hånd og støttende råd.
takker igjen for et fint forum. enda bedre blir det om man utnytter alles kometanse og glemmer å "konkurere".
jeg er da veldig nybegynner.....
...og jeg hadde en fisk som tydelig ikke hadde det noe greit for 3 dager siden, og jeg turde faktisk ikke spørre hvordan man skulle ta livet av den, for her var det veldig tydelig at den var syk og jeg fulgte hvert "pust" den hadde.. det var kveld og jeg hadde ikke mulighet for å kjøpre vannverdistrips og dette som blir pratet om. de andre fiskene var kjappe og kvikke (noe de enda er)
jeg byttet endel vann i håp om bedring og skylte filteret.
jeg skjønte veldig godt at den lille tassen ikke kom til å være i live de få timene jeg fikk i søvnland, og riktig nok ,halv 6 neste morgen var den død.
irriterte meg veldig over at jeg ikke bare skrev om problemet, da hadde den faktisk ikke trengt å lidd unødvendig.. så her sitter jeg da med dårlig samvittighet.
men, skal ikke fyre opp under gammel tråd, så ikke ta det ille opp noen av dere. men som nybegynner hjelper det veldig med en hjelpende hånd og støttende råd.
takker igjen for et fint forum. enda bedre blir det om man utnytter alles kometanse og glemmer å "konkurere".
Postet 12.08.10 kl 15:21
Anne Kristin...er litt usikker på om jeg skal skrive noe her, men... jeg er da veldig nybegynner..... ...og jeg hadde en fisk som tydelig ikke hadde det noe greit for 3 dager siden, og jeg turde faktisk ikke spørre hvordan man skulle ta livet av den, for her var det veldig tydelig at den var syk og jeg fulgte hvert "pust" den hadde.. det var kveld og jeg hadde ikke mulighet for å kjøpre vannverdistrips og dette som blir pratet om. de andre fiskene var kjappe og kvikke (noe de enda er) jeg byttet endel vann i håp om bedring og skylte filteret. jeg skjønte veldig godt at den lille tassen ikke kom til å være i live de få timene jeg fikk i søvnland, og riktig nok ,halv 6 neste morgen var den død. irriterte meg veldig over at jeg ikke bare skrev om problemet, da hadde den faktisk ikke trengt å lidd unødvendig.. så her sitter jeg da med dårlig samvittighet. men, skal ikke fyre opp under gammel tråd, så ikke ta det ille opp noen av dere. men som nybegynner hjelper det veldig med en hjelpende hånd og støttende råd. takker igjen for et fint forum. enda bedre blir det om man utnytter alles kometanse og glemmer å "konkurere".
Er jo noe helt annet å avlive et sykt dyr, kontra å avlive helt friske dyr fordi man ikke kan ha dem lengre.
De to tingene kan ikke sammenlignes en gang.
Husk at du også kan bruke søkefunksjonen Da kan du finne svar på masse rart, uten å lage egne tråder. Sånn til en annen gang, om du er usikker på om du vil lage en ny post eller ikke.
Postet 12.08.10 kl 15:23
Om krangling er den nye trenden, eller om det er noen av de nyere medlemmene som er ufattelig hårsåre - det klarer jeg ikke å svare på. Men dette blir bare latterlig. Det er tydeligvis noen av dere som er sterkt i mot Mona sin måte å ordlegge seg, men hvis det er så utrolig provoserende kan dere da bare sende en mail og få tatt dette privat. Jeg begynner i alle fall å bli lei av diskusjoner som dette. Tror dere virkelig at åpne, personlige diskusjoner som dette gjør ting noe bedre?
Er i alle fall et par stykker i denne tråden som har mistet all min respekt
Er i alle fall et par stykker i denne tråden som har mistet all min respekt
Postet 12.08.10 kl 16:19
Stine SofieOm krangling er den nye trenden, eller om det er noen av de nyere medlemmene som er ufattelig hårsåre - det klarer jeg ikke å svare på. Men dette blir bare latterlig. Det er tydeligvis noen av dere som er sterkt i mot Mona sin måte å ordlegge seg, men hvis det er så utrolig provoserende kan dere da bare sende en mail og få tatt dette privat. Jeg begynner i alle fall å bli lei av diskusjoner som dette. Tror dere [i]virkelig[/i] at åpne, personlige diskusjoner som dette gjør ting noe bedre? Er i alle fall et par stykker i denne tråden som har mistet all min respekt :-)
Ble faktisk "litt " og "ikke utrolig" provosert av innlegget ditt. Her ser det ut som om du mener at nye ufattelig hårsåre medlemmer har skylden for all kranglingen. Leser en trådene tror jeg faktisk ordbruken er sterkere og fordømmingen større hos de "etablerte" som forsvarer trakasering, hodekapping og fordømming.
Og så kommer du faktisk med et godt forslag, memlig å sende en privat mail, men det er bare det at da må jo dette slå begge veier! Hadde "hodekspperene" sendt en opplærende mail til disse såkalte nybegynnerene, i steden for å henge de ut på forumet, ja da hadde jo hele grobunnen for "kranglingen" falt bort?
Når alt kommer til alt, lurer jeg faktisk på hvem som er hårsåre!
-Tore- (Som sansynligvis har mistet all respekt).
Postet 12.08.10 kl 18:04
Endret: 12.08.10 kl 18:07