Sand eller grus (side 2)

Hei

Har da byttet om til sand. Og er strålende fornøyd, det er som et nytt akvarium. Og kuhlii ålene mine er mye mer synlige. De er mer ute og utforsker. Men har da et par spørsmål

1. Jeg har masse bobler mellom sanden. Er dette farlig? Lettest måte og fjerne dette på er?

2.plantene er litt lettere til og løsne, noen tips? Har ca 25 kilo sand oppi der.
Grattis som nyfrelst sand-entusiast!

Stikk fingrene ned i sanda litt her og der av og til så boblene kommer opp av sanda. Men kuhliiene vil etterhvert ha pløyd sanda såpass at boblene kommer opp uansett. Jeg har sandsnegler i alle kar. Trodde jeg måtte ha det når jeg begynte med sand for å få vekk gasslommene, men det er visst ikke så farlig. Nå har jeg nå disse sandsneglene og de fungerer som meitemark i jord omtrent

Hvor mange cm dybde er det på sanda? I de karene jeg har planter på bunnen har jeg ca 5 cm sand. Det holder til at plantene får festet røttene sine godt.
Ja, får seom dekuhliiene tar en tur i sanden etterhvert,har ca 5 cm med sand ja, har gravd planetene godt ned såregner med at de er festet, tøttene vil vel hjelpe etterhvert også.

Skal ogsånevnes at det er 01-07mm sand jeg har oppi der, biltema hadde ikke 02-1mm men dette ser ut til og gå greit.

Ville det gjort susen med noen eplesnegler oppi der tror dere? isåfall hvor mange?
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap