Utvendig filter - er det verdt å kjøpe det? (side 2)
Jeg solgte nylig min juwel rio 240liter hvor jeg hadde en fluval 305 gående sammen med det innvendige filteret. Det fungerte supert, hadde aldri nitritt i det karet. Hvor stor belastning du har på ditt kar vet jeg ikke, men om det skulle vise seg at fluval 305 blir for lite, så kan du jo bare sette inn juwel sitt igjen
Jeg har aldri rengjort slangene til mine fluval fliter (205 og 305), men jeg hadde en god bit med blåfiltermatte som jeg tredde rundt innsuget og rengjorde den i springvann når det begynte å bli tett, det tror jeg utgjorde myyyye i forhold til rengjøring av filteret!
Håper du blir fornøyd!
Jeg har aldri rengjort slangene til mine fluval fliter (205 og 305), men jeg hadde en god bit med blåfiltermatte som jeg tredde rundt innsuget og rengjorde den i springvann når det begynte å bli tett, det tror jeg utgjorde myyyye i forhold til rengjøring av filteret!
Håper du blir fornøyd!
Postet 09.10.10 kl 21:15
Jeg har hatt gående bla en fluval 405 i 7 mnd nå.... relativt hard belastet akvarium.
Tenkte jeg måtte skjekke slangene siden dere med eheim sliter med det.
Men var jo helt fint inni de
Samme på am-top`en som den går sammen med.
Med fluval 405 blir det ganske godt med støm i et 240l kar. Litt for mye muligens...
Tenkte jeg måtte skjekke slangene siden dere med eheim sliter med det.
Men var jo helt fint inni de
Samme på am-top`en som den går sammen med.
Med fluval 405 blir det ganske godt med støm i et 240l kar. Litt for mye muligens...
Postet 09.10.10 kl 22:03
Solveig G SJeg tror du vil bli fornøyd med å ha valgt utvendig filter, Bigbrother! Jeg har ingen erfaring med filteret du har valgt, men har selv tatt ut filterboksen fra både Juwel 125-literen og Juwel 63-literen, og erstattet begge med Eheim 2224. Jeg er veldig fornøyd! Det eneste som bekymrer meg med det du skriver, er at du har tatt ut filterboksen samme dag som du kjøpte nytt filter. Du hadde vært mye sikrere om du hadde kjørt dem parallellt i noen uker. Håper du iallfall skvisa svampene fra filterboksen godt i det nye filteret?
Ja, jeg ble litt for ivrig. Jeg tenkte på det i ettertid... Men jeg har en rio 125 liter som jeg lånte litt filterguffe fra. Så jeg håper det ordner seg...
GeirenMed fluval 405 blir det ganske godt med støm i et 240l kar. Litt for mye muligens...
Ja. Da jeg var hos aquamanias og stod der, og tenkte på å kjøpe fluval 305 klødde han seg faktisk litt i hodet. Han sa at pumpa egentlig var for 300 litere. Altså litt for kraftig for mitt akvarium. Men jeg stolte på det jeg hadde hørt her inne, og kjøpte den likevel.
Så da mener jeg å tro at fluval 405 ville blitt for kraftig.
Postet 10.10.10 kl 11:02
Endret: 10.10.10 kl 11:18
MarenBHvor stor belastning du har på ditt kar vet jeg ikke, men om det skulle vise seg at fluval 305 blir for lite, så kan du jo bare sette inn juwel sitt igjen:)
Hehe... Ja, jeg kom visst til å ødelegge filteret litt da jeg dro det ut.
Eller nærmere sagt, jeg måtte ødelegge det for at jeg skulle få det ut... Satt så hardt fast.
Postet 10.10.10 kl 11:30
Endret: 10.10.10 kl 11:31
Postet 10.10.10 kl 11:46
Solveig G SGodt gjort å ødelegge den solide boksen! Heldig at det ikke var glasset som gikk i stedet, det var det jeg var nervøs for da vi tok ut boksene. Men jeg bare så på, mannen min styrte filetkniven over silikonfestene ;-)
Ja, hehe. :P Hadde ikke vært så trivelig hvis det var glasset som ble ødelagt...
Postet 10.10.10 kl 18:13
Postet 10.10.10 kl 19:21
Postet 10.10.10 kl 20:04
Endret: 10.10.10 kl 20:05