- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon trondheim akvarieklubb 24/10 (side 2)
Storauksjon trondheim akvarieklubb 24/10 (side 2)
Auksjonen vil forhåpentligvis foregå omtrent uten roping av noe slag =-)
Man holder opp hånda mens prisen økes og tar den ned når man ikke vil gå høyere, dette blir godt og pedagogisk forklart på forhånd. Selv jeg skjønte det etter ett par objekter første gangen. Mulig jeg er usedvanlig kjapp, men dessverre lite trolig.
Hilsen Ola
Man holder opp hånda mens prisen økes og tar den ned når man ikke vil gå høyere, dette blir godt og pedagogisk forklart på forhånd. Selv jeg skjønte det etter ett par objekter første gangen. Mulig jeg er usedvanlig kjapp, men dessverre lite trolig.
Hilsen Ola
Postet 18.10.10 kl 21:42
Postet 19.10.10 kl 12:26
blir min første auksjon ever:p gruegleder meg:p står så mye på ønskelisten min atter... Både fisk og planter. Spes l maller og green laser har et par karr uten fisk.Håper jeg får tak i noe av det. Blir alt auksjonert bort? Eller er det folk som har med seg fisk di selger utenom også?? Ikke helt sikker på det budgreiene altså:s
Postet 19.10.10 kl 12:48
alt av fisk auksjoneres bort. Er du heldig kan du gjøre noen kupp på søndag.
Jeg holder på å gjøre klart til pakking og hadde tatt ut en svær blåfiltermatte jeg har liggende i karet med mexicanske ferskvanns tanglopper og hadde lagt den halvveis over karet så den kunne dryppe av seg. Jeg hadde dyppet og klemt masse på matta før jeg tok den opp for jeg vet at de liker å gjemme seg i den.
I dag lå det et svært lag med tørkede tanglopper på gulvet under matta, sikkert nok til å fylle en miniforboks. Hadde det ikke vært for kattehår og hybelkaniner hadde jeg sikkert gjort det også.
Jeg ble så irritert at jeg glemte å ta bilde av de. Uansett så blir det mexicanske tanglopper å få kjøpt på auksjonen.
Jeg holder på å gjøre klart til pakking og hadde tatt ut en svær blåfiltermatte jeg har liggende i karet med mexicanske ferskvanns tanglopper og hadde lagt den halvveis over karet så den kunne dryppe av seg. Jeg hadde dyppet og klemt masse på matta før jeg tok den opp for jeg vet at de liker å gjemme seg i den.
I dag lå det et svært lag med tørkede tanglopper på gulvet under matta, sikkert nok til å fylle en miniforboks. Hadde det ikke vært for kattehår og hybelkaniner hadde jeg sikkert gjort det også.
Jeg ble så irritert at jeg glemte å ta bilde av de. Uansett så blir det mexicanske tanglopper å få kjøpt på auksjonen.
Postet 21.10.10 kl 12:56
Postet 21.10.10 kl 13:03
Ja de kan brukes som for, eller de kan bo i et lite kar for seg selv eller et rekekar. Jeg har de i en plastboks fra claes ohlsson i vinduskarmen, det virker for meg. Jeg hadde ingen ide om hvor kraftig de hadde formert seg før jeg så de enorme mengdene på gulvet og hvor mange som var igjen i karet.
De er ganske artige og ser og oppfører seg akkurat som tanglopper i sjøen bortsett fra at de er mindre.
De kan puste over vann så de er ikke avhengig av oksygen i vannet på samme måte som fisk, det vil si at de kan leve uten filtrering i en vanntett beholder.
De er ganske artige og ser og oppfører seg akkurat som tanglopper i sjøen bortsett fra at de er mindre.
De kan puste over vann så de er ikke avhengig av oksygen i vannet på samme måte som fisk, det vil si at de kan leve uten filtrering i en vanntett beholder.
Postet 21.10.10 kl 13:26
Postet 21.10.10 kl 20:23
Postet 22.10.10 kl 10:01
Tobias: Det har jeg ikke noe sikkert svar på, om fisken sees greit gjennom tittehullet er det ok om ikke er det ikke ok- så det kommer kanskje litt an på fiskens størrelse i relasjon til posen?
Maren: Røtter selges ofte tørre og med en teipbit rundt for å merke med objektnummer osv.
Stein blir noe av det samme som fisk, det skal være mulig å se det man byr på. Ellers er kravene til poser ikke så strenge da de ikke inneholder levende dyr.
Evt selge de med en merkelapp som nevnt for røtter.
Maren: Røtter selges ofte tørre og med en teipbit rundt for å merke med objektnummer osv.
Stein blir noe av det samme som fisk, det skal være mulig å se det man byr på. Ellers er kravene til poser ikke så strenge da de ikke inneholder levende dyr.
Evt selge de med en merkelapp som nevnt for røtter.
Postet 22.10.10 kl 22:27
Postet 23.10.10 kl 20:29
Postet 23.10.10 kl 21:44
Tror det skal ganske mange sandsnegler til for å bikke 25 kr dessverre.
Jeg har pakket levende for:
mikroorm
dafnier
grindalsorm
springhaler
pris pr startkultur blir 35 kroner.
Kan ta med eddikål om noen kjapt melder interesse da jeg er lei av å pakke nå.
For informasjon om hold og drift av disse anbefales boka "culturing live foods" av Hellweg 2008. eller nettsiden til springhalen.dk:
Fisk:
Diverse sjokoladeciklider F1
Corydoras metae, tre pakker da leksgruppen er i underkant av 30 dyr med stort og smått.
Et lekspar ancistrus med hanne i xxl størrelse.
scalarer, tocantsi type. ungfisk.
Andre som har pakket enda?
Jeg har pakket levende for:
mikroorm
dafnier
grindalsorm
springhaler
pris pr startkultur blir 35 kroner.
Kan ta med eddikål om noen kjapt melder interesse da jeg er lei av å pakke nå.
For informasjon om hold og drift av disse anbefales boka "culturing live foods" av Hellweg 2008. eller nettsiden til springhalen.dk:
Fisk:
Diverse sjokoladeciklider F1
Corydoras metae, tre pakker da leksgruppen er i underkant av 30 dyr med stort og smått.
Et lekspar ancistrus med hanne i xxl størrelse.
scalarer, tocantsi type. ungfisk.
Andre som har pakket enda?
Postet 23.10.10 kl 22:41
Postet 24.10.10 kl 01:07
Postet 24.10.10 kl 22:41
Postet 27.10.10 kl 20:23