Gullfiskbolle på 1,8l (side 2)
Innlegget mitt i lokalavisen vedrørende gullfisk i elevrådet kom inn i dag, litt forkortet riktignok. To andre hadde også sendt inn innlegg om det samme (ditt blant annet ElisabehtS) så forhåpentligvis vil de det gjelder ta det til seg. Tusen takk for engasjementet! Jo flere man er som påpeker en ting, jo mer troverdig fremstår informasjonen, på godt og vondt Det gjenstår å se om noen svarer på det da. Skal oppdatere i såfall.
Mattilsynet har jeg, som vanlig, til gode å få noen tilbakemeldinger fra :b
Mattilsynet har jeg, som vanlig, til gode å få noen tilbakemeldinger fra :b
Postet 21.10.10 kl 15:19
Postet 21.10.10 kl 15:53
Postet 21.10.10 kl 16:46
Postet 21.10.10 kl 16:52
Postet 21.10.10 kl 17:38
Postet 21.10.10 kl 17:48
Postet 22.10.10 kl 05:36
Postet 22.10.10 kl 14:31
Postet 22.10.10 kl 14:32
Postet 22.10.10 kl 14:52
Postet 22.10.10 kl 15:03
Dere har ikke vurdert å anmelde personen, eller ringe/maile henne? Hadde jo vært greit i tillfelle hun ikke har fått med seg at dette er dyreplageri.
Hadde jo vært bra om den lokale akvarieklubben (hvis dere har) hadde kontaktet den lokale avisa for å lage en repotasje om dette.
Organisert dyreplageri! Er ikke ofte man hører slike "gladsaker".
Hadde jo vært bra om den lokale akvarieklubben (hvis dere har) hadde kontaktet den lokale avisa for å lage en repotasje om dette.
Organisert dyreplageri! Er ikke ofte man hører slike "gladsaker".
Postet 22.10.10 kl 15:14
Er dessverre ingen klubb her i distriktet og selv kvier jeg meg for å ta kampen opp alene. Det har jeg ikke helse til rett og slett. Kom forresten et motinnlegg i dag. Hadde igrunnen ventet på dette siden Kristiansund og omegn er et eldammelt fiskerisamfunn. Jeg har skrevet et svar som jeg skal poste når det kommer i avisa.
Postet 23.10.10 kl 13:44
Inaktiv bruker

Stakkar Gullfisk.
Håper de har vett og lever gullfisken tilbake til dyrebutikken og skaffer seg heller bare en logo, en logo kan jo motivere også.
Krysser fingrene for at Gullfisken for et bedre hjem
Håper de har vett og lever gullfisken tilbake til dyrebutikken og skaffer seg heller bare en logo, en logo kan jo motivere også.
Krysser fingrene for at Gullfisken for et bedre hjem
Postet 23.10.10 kl 14:57
Postet 26.10.10 kl 14:29
Postet 26.10.10 kl 15:45
Sukk... Det er rett og slett synd at det allmenne synet på fisk er at fisk ikke lever, de har ikke følelser, de har ikke behov, og de har ikke noe liv da de ikke har så god hukommelse.
Dette var argumentet til en dyrebutikk jeg var i tidligere i år; Gullfisken kan gå i en liten bolle fordi den husker bare 3 sekunder, og derfor glemmer at den er i en bolle.
Hun glemte å nevne vesentlige faktum som at fisken vokser, den trenger plass, den trenger filter, og den har rettigheter som alle andre levende vesen.
At dette synet nå blir adoptert bort og lært bort i skoler er jo forkastelig... Nå får vi jo en ny generasjon med mennesker som heller ikke kan se verdien av et levende vesen.
Dette var argumentet til en dyrebutikk jeg var i tidligere i år; Gullfisken kan gå i en liten bolle fordi den husker bare 3 sekunder, og derfor glemmer at den er i en bolle.
Hun glemte å nevne vesentlige faktum som at fisken vokser, den trenger plass, den trenger filter, og den har rettigheter som alle andre levende vesen.
At dette synet nå blir adoptert bort og lært bort i skoler er jo forkastelig... Nå får vi jo en ny generasjon med mennesker som heller ikke kan se verdien av et levende vesen.
Postet 26.10.10 kl 20:52
Dessuten så er jo synet på at fisk (spesielt gullfisk) ikke husker mer enn 3sek, blitt fravist flere ganger, da flere har lært gullfiskene sine å trekke i tråder for å få mat, svømme gjennom en labyrint for å få mat, flytte en ball til et nett/mål for å få mat osv.
Hvis fisk ikke hadde husket mer enn 3sek så hadde det ikke fantes fisk som har sterke foreldreinstinkt. Hadde vært litt kjipt å plutselig våkne opp med en skokk unger,og kanskje en mann/kvinne, og ikke vite hvor de kom fra:P Spesielt hvis det er dine unger og du tenker: -fint med mat på sengen på morgenkvisten..
Hvis fisk ikke hadde husket mer enn 3sek så hadde det ikke fantes fisk som har sterke foreldreinstinkt. Hadde vært litt kjipt å plutselig våkne opp med en skokk unger,og kanskje en mann/kvinne, og ikke vite hvor de kom fra:P Spesielt hvis det er dine unger og du tenker: -fint med mat på sengen på morgenkvisten..
Postet 27.10.10 kl 08:20
Kine KristineDessuten så er jo synet på at fisk (spesielt gullfisk) ikke husker mer enn 3sek, blitt fravist flere ganger, da flere har lært gullfiskene sine å trekke i tråder for å få mat, svømme gjennom en labyrint for å få mat, flytte en ball til et nett/mål for å få mat osv.
<embed src="http://www.youtube.com/v/oRcNqNvQZ9U?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
For å understreke akkurat det
Finner mange videosnutter hvis man søker på "goldfish tricks"
Postet 27.10.10 kl 08:30
Endret: 27.10.10 kl 08:32
I dag har mattilsynet forsøkt å ringe meg for å snakke om bekymringsmeldingen jeg skrev til dem om Gullfiskbolla på Europris.
Uheldigvis så var jeg på universitetet til kl.16 så fikk ikke tatt den. Heldigvis så har hun som ringte lagt igjen beskjed t meg, om at hun hadde spørsmål angående meldingen min. Dem er sikkert stengt nå, siden jeg ikke fikk svar når jeg ringte opp. Skal prøve i morgen.
Uheldigvis så var jeg på universitetet til kl.16 så fikk ikke tatt den. Heldigvis så har hun som ringte lagt igjen beskjed t meg, om at hun hadde spørsmål angående meldingen min. Dem er sikkert stengt nå, siden jeg ikke fikk svar når jeg ringte opp. Skal prøve i morgen.
Postet 28.10.10 kl 16:47