Oppstart - hva trenger man egentlig..? (side 2)

-Du må ha sand, planter og gjemmesteder til fiskene.
-Ph og nitritt måler/tester
-Hov
-Mat: Vanlige flak ca. 50-70 kroner. Rødemygglarver(Gi 1-2 ganger i uka) ca 30-40 kroner for 100 g. Ha minst to forskjellige typer for. Vis du skal ha L-maller/Sugemaller må du ha taletter, bruker TetraTablimin til maller selv.
-Timer kan være lurt å ha, er selvfølgelig ikke noe du må ha, men vis du glemmer å slå på og slå av lyset kan det jo være veldig lurt. Man bør ha lys på 10-14 timer hver dag for at fiskene og plantene skal trives.
-Temperatur måler og varmekolbe


Valg av fisk.
Jeg skriver navnet på fisken og så ca. pris. (Jeg skriver prisen det er i butikken jeg kjøper fisk i(Midtun zoo i åsane) Midtun zoo er norges største dyrebutikk (2000 kvadratmeter) Der kan det være litt billigere en i mindre butikker siden de kan ta inn mer fisk om gangen.

Vis du er villig til å betale litt mer for fiskene kan du for eksempel kjøpe:
Bulldogmalle 99,-
Gullflekket Pleco 149,-
NigeriaKilli 179,- stim fisk(Bare en han!! De dreper hverandre)
Corydoras Sterbai 49-79,- må være flere

Vis du vil ha billig fisk kan du kjøpe:
Diverse Tetra fisker(Noen tetra, Kardinal tetra, Colombia tetra, SitronTetra eller Rødmunnstetra) 12-30,- Tetra fisker må være minst i grupper på 8 fisk.
Ancistrus oppdrettsvariant liten 35,- stor 80,- bør være 2-5 fisk
Øksefisk 49-69,- bør være i en liten gruppe på ca. 5-6 fisker.

Vis du vil at fiskene dine skal få yngel ofte(Levendefødende tannkarper)
Kan jeg anbefale Guppy, Endlers Levendefødende, Platy og Sverddrager(Alle disse må være i stim, Gjerne 2 hanner på 6, 7 hunner. disse koster ca. 39-49,-

Min favorit er Endlers Levendefødende(En type guppy)

Lykke til med ditt nye akvarium
Håper du har fått litt kunskap av dette jeg har skrevet

Mvh Emil
Denne tråden er veldig nyttig for ferske akvarister (og andre), derfor trekker jeg den fram igjen. Jeg fant den ved å ta et søk på "Kjekt å ha".
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap