Elefant fisk (side 2)
Postet 25.11.10 kl 10:56
Postet 25.11.10 kl 10:56
hehe =) voldsomt da.
det som er at du kan enten ha en eller 5 ikke 2 eller 3 eller 4.
de er som discus, har man to discus vil de ta livet av hverandre, har man 3 vil 2 mobbe en og når den ha daua vil de 2 siste drepe hverandre.
de er også meget følsome for vannverdiene =)
enten kan du ha en i et mellom stort akvarie eller en stim i et stort akvarie.
utrolig kjekk fisk når man får an te
det som er at du kan enten ha en eller 5 ikke 2 eller 3 eller 4.
de er som discus, har man to discus vil de ta livet av hverandre, har man 3 vil 2 mobbe en og når den ha daua vil de 2 siste drepe hverandre.
de er også meget følsome for vannverdiene =)
enten kan du ha en i et mellom stort akvarie eller en stim i et stort akvarie.
utrolig kjekk fisk når man får an te
Postet 25.11.10 kl 11:12
ok. Daså er bare litt sliten og trøtt etter en våken natt, hvor det har kommet ut begge veier, for å si det sånn:p så øya går i kryss å kaaanskje litt lav tåleranse akkurt nå:p så di er stimfisk altså. Hmm. Teit dyrebutikk i østfold som sa at di var teritorielle mot egen art, å måtte være alene! Fyy på dere zoo men takk for infoen
Postet 25.11.10 kl 11:18
Googla litt om elefantfisk, og er litt forvirra. Noen steder står det at de er territorielle og dreper hverandre, mens andre steder står det at de trives godt i "haug"?
Hva er riktig å gjøre da? Har et 250 liters stående tomt, var meninga at John Merrick skulle dit, sammen med noen andre laid-back fisk når det er opp å gå, men blir det da riktigere å kjøpe flere elefanter å lage elefanthus(artskar?)
Vet også at det står at BG og elefantfisk ikke skal gå i samme kar, pga "statiske forstyrrelser", men de går i samme karet her, begge spiser og manøvrerer kjempefint, så det er ikke noe problem, ser det ut for. BG bor i venstre ende av karet, inni en diger plante, mens elefanten bor i høyre ende av karet under ei diger rot. Når det er foring, kommer de frem begge to og vimser rundt hverandre.
Det er ikke alt som står i fiskebasen som stemmer da, tydeligvis? For der står det at elefantfisk ikke er stimfisk.
For å svare på spm som opprinnelig ble stilt: min elefant kosta 149,- hos Tam Lade, og er ca 12 cm lang(14-15 om man regner fra snabel til hale).
Hva er riktig å gjøre da? Har et 250 liters stående tomt, var meninga at John Merrick skulle dit, sammen med noen andre laid-back fisk når det er opp å gå, men blir det da riktigere å kjøpe flere elefanter å lage elefanthus(artskar?)
Vet også at det står at BG og elefantfisk ikke skal gå i samme kar, pga "statiske forstyrrelser", men de går i samme karet her, begge spiser og manøvrerer kjempefint, så det er ikke noe problem, ser det ut for. BG bor i venstre ende av karet, inni en diger plante, mens elefanten bor i høyre ende av karet under ei diger rot. Når det er foring, kommer de frem begge to og vimser rundt hverandre.
Det er ikke alt som står i fiskebasen som stemmer da, tydeligvis? For der står det at elefantfisk ikke er stimfisk.
For å svare på spm som opprinnelig ble stilt: min elefant kosta 149,- hos Tam Lade, og er ca 12 cm lang(14-15 om man regner fra snabel til hale).
Postet 25.11.10 kl 13:12
Jeg svarer ut i fra hva jeg mener er best:
Hvis man har for få sammen kan de drepe hverandre, ikke hvis du har mange.
Elefantfisk er ingen vanlig fisk å ha som akvariefisk, det er ikke mange som har erfaring med å holde mange sammen, de fleste har nok bare tatt seg råd til en eller to og da er erfaringene at to sloss og ender opp med å ha en ensom elefantfisk.
Jeg ville gått for et rent artskar. Evt med noen cory på bunnen og kanskje en liten stimfisk. Elefantfisken har jo så liten munn at den ikke vil være noen trussel for dem. Tøft med bittesmå fisk sammen med så store fisk
Men jeg syns 250L er for lite i lengden for fisk som kan bli 35 cm. Nå mener noen at "de ikke blir så store" men det er jo ikke så rart når ingen får dem til å leve særlig lenge.. Klarer du å sette opp et godt oppsett og fiskene lever lenge vil det bli trangt etterhvert.
Fiskebasen består av informasjon fra forumsbrukerne. Informasjon blir stående til noen andre kommer med annen påstand/info. Så nei, basen trenger ikke gi riktig info alltid.
EvilWomanGoogla litt om elefantfisk, og er litt forvirra. Noen steder står det at de er territorielle og dreper hverandre, mens andre steder står det at de trives godt i "haug"?
Hvis man har for få sammen kan de drepe hverandre, ikke hvis du har mange.
Elefantfisk er ingen vanlig fisk å ha som akvariefisk, det er ikke mange som har erfaring med å holde mange sammen, de fleste har nok bare tatt seg råd til en eller to og da er erfaringene at to sloss og ender opp med å ha en ensom elefantfisk.
EvilWomanHva er riktig å gjøre da? Har et 250 liters stående tomt, var meninga at John Merrick skulle dit, sammen med noen andre laid-back fisk når det er opp å gå, men blir det da riktigere å kjøpe flere elefanter å lage elefanthus(artskar?)
Jeg ville gått for et rent artskar. Evt med noen cory på bunnen og kanskje en liten stimfisk. Elefantfisken har jo så liten munn at den ikke vil være noen trussel for dem. Tøft med bittesmå fisk sammen med så store fisk
Men jeg syns 250L er for lite i lengden for fisk som kan bli 35 cm. Nå mener noen at "de ikke blir så store" men det er jo ikke så rart når ingen får dem til å leve særlig lenge.. Klarer du å sette opp et godt oppsett og fiskene lever lenge vil det bli trangt etterhvert.
EvilWomanDet er ikke alt som står i fiskebasen som stemmer da, tydeligvis? For der står det at elefantfisk ikke er stimfisk.
Fiskebasen består av informasjon fra forumsbrukerne. Informasjon blir stående til noen andre kommer med annen påstand/info. Så nei, basen trenger ikke gi riktig info alltid.
Postet 25.11.10 kl 15:03
hehe jeg har faktiskt hatt elefantfisk med cory, gikk IKKE bra, elefantfiskene jaget rundt på coryene hele tiden XD
heler stimfisk og overflate fisk
de var også frekke med ancistrusene mine.
BG og elefantfisker har de samme elektiske pulseringene så å ha to elefantfisker er vel det samme som å ha en elefantfisk og en BG vil eg tro..
heler stimfisk og overflate fisk
de var også frekke med ancistrusene mine.
BG og elefantfisker har de samme elektiske pulseringene så å ha to elefantfisker er vel det samme som å ha en elefantfisk og en BG vil eg tro..
Postet 25.11.10 kl 15:23