Hvorfor må oscar og jack dempsey ha et akvarie på over 500l? (side 2)

Ikke skyt meg om jeg tar feil nå, men er ikke Oscar kjent for å være en litt voldsom art som både graver og griser mye i karet? Kan vel tenke meg at en slik art krever en pumpe med mer kapasitet en hva man "vanligvis" ville satt i en 350-liter..?

Har sett mine Oscar som står hos onkel, de har spist opp alt av planter og små fisk som har blitt satt oppi der... De gikk 4 stk i en 720 liter helt alene, og krevde mye mer stell en hva min 200-liter gjør.. O.o
Tenker bare på en som kanskje ikke har hatt fisk i så mange år, om dette er den ultimate nybegynnerfisken...?
Dette er ikke bare oscar, men noe som går igjen hos de fleste store amerikanske chiclider. Derfor bør man sjekke litt før man kjøper slik fisk.
Hærlig det karet ditt Vidar-Alexander, SÅNN holder man stor fisk )
jeg har enda ikke sagt hvor store oscarne er og hva jeg skal gjøre når de blir større!! når de blir for store får 250litern skal jeg skeffe et 500-600liters akvarie.jeg har bare ikke plass i stua enda. skal pusse opp snart og da passer det ikke å ha et 600liters akvarie der!!!!
får nesten all info om oscar fra pappa som hadda oscar som liten. han hadde en oscar på ca 20-30 cm i en 120liter i tilegg til 10 andre akvarier med alt av ciklider!
Inaktiv bruker
Hei
Din far kjenner antakelig mye mer til dette enn oss her på forumet, men da kan du bare spørre ham uten å gå veien om forumet.
Om jeg sier at jeg vet om noen som har hatt Oscar i bolle, så er ikke det nødvendigvis det rette....

Oscar vokser veldig fort.
Fisk kan dø av stress, derfor skal vi stresse og flytte fiskene våre minst mulig, "sjonglering" mellom kar er ikke bra.
Har man ikke plass til fisken nå, så venter man til man har plass.

Om noen drev og flyttet deg fra hus til hus, men du måtte under vann en stund hver gang, mot din vilje, så hadde du også blitt stresset...

Som flere andre sier, så trenger du ikke spørre andre akvarister på forum, når du tydeligvis allerede vet svaret...
Tenkte bare å høre av noen andre akvarister , pappa har ikke drevet med dette på over 20 år
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap