Hva slags fisk bør vi kjøpe? (side 2)
Ancistrusen som dere alt har fått tips om blir max 15cm,
mens en pleco som dere sier dere har kan fort bli rundt 40-50cm.
Jeg fikk feil info på butikken og kjøpte meg hele 3 plecoer. den siste vi hadde igjen ble 25cm innen kort tid (ca et år).
Da er ikke hale med regnet. så men halen så var den nærmere 30cm.
Kan du få lagt ut et bilde av pleco`en din?
Da er det lettere og finne ut hvilken pleco type det er.
mens en pleco som dere sier dere har kan fort bli rundt 40-50cm.
Jeg fikk feil info på butikken og kjøpte meg hele 3 plecoer. den siste vi hadde igjen ble 25cm innen kort tid (ca et år).
Da er ikke hale med regnet. så men halen så var den nærmere 30cm.
Kan du få lagt ut et bilde av pleco`en din?
Da er det lettere og finne ut hvilken pleco type det er.
Postet 29.12.10 kl 12:36
Her er ett bilde av pleco, hele akvariet og gh måling.
Pleco er større nå enn på bildet.
Jeg la ved ett bilde av målingen av ph og gh.
Ph ser lavere ut nå enn den ofte har gjort.
Her på dette bildet har jeg hatt i 3 dråper i gh testeren. Syns det var vanskelig å vite hvor mange dråper det skulle i den. prøvde etterat bildet ble tatt med å ha i flere dråper, men den blir bare mer rød.
Pleco er større nå enn på bildet.
Jeg la ved ett bilde av målingen av ph og gh.
Ph ser lavere ut nå enn den ofte har gjort.
Her på dette bildet har jeg hatt i 3 dråper i gh testeren. Syns det var vanskelig å vite hvor mange dråper det skulle i den. prøvde etterat bildet ble tatt med å ha i flere dråper, men den blir bare mer rød.
Postet 29.12.10 kl 18:33
Heisann!!
Synes akvariet ditt var veldig fint, jeg. Godt beplantet. Veldig bra. Personlig ville jeg droppet de blå steinene, men det er en smaksak.
Når det gjelder målingene: Har du ikke bruksanvisning? Jeg er ukjent med den typen du bruker. Kanskje noen andre kjenner den igjen og kan hjelpe.
Det er som Andresen sier: Plecoen begynner på 15 cm og vokser. Ancistrusen stopper på 15. Det tar tid før den er så stor, og så trenger den nok et større kar for å nå maks- størrelse.
Når det gjelder Dario'en så sier fiskebasen bl.a.
"Akvariet innredes med tett beplantning, noen eikeblader eller bøkeblader på bunnen. Én til to hanner til flere hunner. Bør holdes alene i akvariet eller sammen med andre små fisker."
Det var vel ikke den jeg ville valgt til et i overkant befolket akvarium. Mulig det er en risiko for at den enten jager de andre til mistrivsel eller selv blir jaget, men det er jo bare å prøve.
Fargetegningene på platy avspeiler ikke kjønnet. Se etter kjønnsorganet.
Synes akvariet ditt var veldig fint, jeg. Godt beplantet. Veldig bra. Personlig ville jeg droppet de blå steinene, men det er en smaksak.
Når det gjelder målingene: Har du ikke bruksanvisning? Jeg er ukjent med den typen du bruker. Kanskje noen andre kjenner den igjen og kan hjelpe.
Det er som Andresen sier: Plecoen begynner på 15 cm og vokser. Ancistrusen stopper på 15. Det tar tid før den er så stor, og så trenger den nok et større kar for å nå maks- størrelse.
Når det gjelder Dario'en så sier fiskebasen bl.a.
"Akvariet innredes med tett beplantning, noen eikeblader eller bøkeblader på bunnen. Én til to hanner til flere hunner. Bør holdes alene i akvariet eller sammen med andre små fisker."
Det var vel ikke den jeg ville valgt til et i overkant befolket akvarium. Mulig det er en risiko for at den enten jager de andre til mistrivsel eller selv blir jaget, men det er jo bare å prøve.
Fargetegningene på platy avspeiler ikke kjønnet. Se etter kjønnsorganet.
Postet 29.12.10 kl 18:58
Postet 29.12.10 kl 19:39
Lena Ellingsendet ser ut som det er Tetra sine tester du har der... Testen skal være rosa og du må telle alle dråpene og riste godt etter hver dråpe,til den endrer farge til lys grønn...feks den endrer farge på dråpe nr 5,ligger Gh på 5 ;)
Ja det er Tetra sin test.
Jeg prønde å ha i flere dråper etter at jeg tok bildet. Den ble aldri grønn bare sterkere rød tror jeg hadde i 20 dråper tilsammen.
Postet 29.12.10 kl 20:05
Postet 29.12.10 kl 20:44
Nå har jeg funnet en dyrebutikk ikke så langt fra jobben min som gjerne tok i mot Pleco'en vår. Nå har han ett stort hjem som han deler med en stor nydelig skalare.
I den butikken hadde de også en enda større Pleco som er 32 år gammel.
Pleco er nå byttet ut med noen små søte Otto.
Vi kjøpte også en platy til som skulle bli mannen til våre to damer....... Men sannelig ser det ut til at vi nå har 3 hanner. Vi kjøpte de to andre i den tro at de var damer, men utstyret ved gatt åpningen ser mistenkelig likt ut..... Ja ja sånn kann det gå.
Hadde med vannprøve og de testet med stripe og da viste den at vannet var veldig hardt. Ikke rart jeg ikke fikk grønn i går på gh testen.
I dag etter vannskifte er ph på ca 6 og jeg fikk grønn gh på den 12 dråpen, og ikke noe nitrit. Betydelig bedre vann der inne nå. Blir gh og ph høyere etterhvert eller holder den seg der nå? Bør jeg skifte litt mer vann snart for å få det ytterligere ned?
I den butikken hadde de også en enda større Pleco som er 32 år gammel.
Pleco er nå byttet ut med noen små søte Otto.
Vi kjøpte også en platy til som skulle bli mannen til våre to damer....... Men sannelig ser det ut til at vi nå har 3 hanner. Vi kjøpte de to andre i den tro at de var damer, men utstyret ved gatt åpningen ser mistenkelig likt ut..... Ja ja sånn kann det gå.
Hadde med vannprøve og de testet med stripe og da viste den at vannet var veldig hardt. Ikke rart jeg ikke fikk grønn i går på gh testen.
I dag etter vannskifte er ph på ca 6 og jeg fikk grønn gh på den 12 dråpen, og ikke noe nitrit. Betydelig bedre vann der inne nå. Blir gh og ph høyere etterhvert eller holder den seg der nå? Bør jeg skifte litt mer vann snart for å få det ytterligere ned?
Postet 30.12.10 kl 23:22
Postet 30.12.10 kl 23:28
Pleco laget endel søl i forsøket på å få den ut av vannet. Måtte tvinge den inn i en Plast kopp med håven. Jeg og lillgutt vi prøvde flere ganger før vi lyktes. Det var heller ikke bare bare å få den ut av koppen heller for den bøyde seg og strutter med det den kunne strutte med.
håper de bittesmå otto'ne klare å gjøre samme jobben som Pleco altid har gjort. Vi har aldri hatt bruk for å fjerne alger fra annet enn planter og i ruglene på stenen.
håper de bittesmå otto'ne klare å gjøre samme jobben som Pleco altid har gjort. Vi har aldri hatt bruk for å fjerne alger fra annet enn planter og i ruglene på stenen.
Postet 30.12.10 kl 23:40