- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- Fant kinesisk algespiser yngel i akvariumet :D (side 2)
Fant kinesisk algespiser yngel i akvariumet :D (side 2)
Ikke gi meg hjerteinfarkt, Mona Kinesisk algespiser er ikke, som trådstarter har fått med seg, en malle.mona oDet er ikke yngel fra en malle, det er iallefall sikkert :-)
Nå er ikke bildene de aller beste, men eg synes faktisk det ser ut til å være små kinesere...
I hvert fall ligner det helt utrolig.
Postet 03.01.11 kl 21:55
Ikke gi meg hjerteinfarkt, Mona Kinesisk algespiser er ikke, som trådstarter har fått med seg, en malle.Donald[QUOTE=mona o]Det er ikke yngel fra en malle, det er iallefall sikkert :-)
Nå er ikke bildene de aller beste, men eg synes faktisk det ser ut til å være små kinesere...
I hvert fall ligner det helt utrolig.
Helt riktig, det er en karpefisk
Postet 03.01.11 kl 23:01
Postet 04.01.11 kl 07:33
DonaldIkke gi meg hjerteinfarkt, Mona ;-) Kinesisk algespiser er ikke, som trådstarter har fått med seg, en malle.
Æsj, flisespikkeri :p Det er "sugemunn" på de kinesiske algespiserne, og for meg er det da en "malle". Nesten
Men HVA bildene viser er vel egentlig ikke noe mer å diskutere tror jeg - tiden vil vise at JEG hadde rett, hehe
Postet 04.01.11 kl 08:38
Endret: 04.01.11 kl 08:38
Postet 04.01.11 kl 12:50
mona o[QUOTE=Donald] Men HVA bildene viser er vel egentlig ikke noe mer å diskutere tror jeg - tiden vil vise at JEG hadde rett, hehe ;)
Nå er det ikke opp til deg og mene hva som kan diskuteres eller ikke?
Kan jo minne om noen av retningslinjene her.
10) respekter trådstarters tema og intensjon med tråden.(noe jeg føler du ikke gjør).
12) Unngå bruk av STORE BOKSTAVER (kapiteler) og overdreven bruk av tegnsetting i dine innlegg. På internett anses det å rope og kan oppfattes uhøflig.
13) Unngå å svare på innlegg som irriterer deg
Jeg har valgt å dele en fantastisk nyhet med dere.
Kommer med mere bilder, når di har blitt større, foresten 4 stk nå.
Di som ikke trur meg, skal selsagt få lov til det.
Men ser ikke at det skal være nødvendig å bli så krass.
Postet 05.01.11 kl 11:31
Jeg følger spent med på denne tråden. Synes de ligner på levendefødere, men jeg har i tillegg aldri sett yngel av Kinesisk algespiser, og ikke finner jeg noen på nett, så hvis det er det så må du være flink å ta bilder jevnt å trutt. De bildene kan bli veldig nyttige for andre hvis de faktisk viser Kinesisk algespisers oppvekst.
Postet 05.01.11 kl 11:46
Arriane[QUOTE=mona o] Men HVA bildene viser er vel egentlig ikke noe mer å diskutere tror jeg - tiden vil vise at JEG hadde rett, hehe ;)
Hvis du ser på slutten av setninga satte hun inn en blinke-smily. De fleste vet at det er for å vise at man tuller eller er ironisk..
Postet 05.01.11 kl 11:52
Lisbeth[QUOTE=Arriane][QUOTE=mona o] Men HVA bildene viser er vel egentlig ikke noe mer å diskutere tror jeg - tiden vil vise at JEG hadde rett, hehe ;)
Hvis du ser på slutten av setninga satte hun inn en blinke-smily. De fleste vet at det er for å vise at man tuller eller er ironisk..
Eller det kan bety at man erter en person... Slikt er vanskelig å tolke,og man tolker det forskjellig fra hvilket humør man er i og hvordan man selv tolker disse smileys til å være etter egne erfaringer fra tidligere, så man burde begrense bruken av disse.
Postet 05.01.11 kl 12:28
Nå er vel ikke dette noe mer å diskutere?
Tiden vil vise hva yngelen er og gi mulighet til å ta udiskutable bilder.
Det som hadde vært fint Arriane var om du skrev ned litt om vannverdier, strøm og foring. Mest mulig informasjon så det blir mulig for deg å gjenskape forholdene som utløste leken.
Start med forholdene i dag og få med så mye som mulig av tiden bakover. Alt av forandringer er intressante.
I en artikkel på nettet spekuleres det i at lek ble utløst av at fisken ble flyttet fra et kar med høy sirkulasjon til et kar med lite og høy temperatur, har pumpa de vært tett en periode forut for lek?
Lykke til og ikke bli altfor skuffet om det skulle være noe annet enn mini kinesere hilsen Ola
Postet 05.01.11 kl 13:29
Inaktiv bruker

Jeg er helt 100% sikker på at dette er yngel fra vill-hai! Hvordan disse har kommet seg opp i akvariet er en gåte. Men, det er mye mellom himmel & jord som vi ikke kan forklare.
Postet 05.01.11 kl 14:15
Postet 05.01.11 kl 16:13
Postet 05.01.11 kl 18:04
Postet 19.01.11 kl 23:09
Heisan
Jeg har nylig skaffet meg noen Platy, og har sett sånne du beskriver som K-algespiser, som ligger å slapper helt av, på blader og på forskjellige ting i karet mitt
PS: Jeg har ingen Kinesiske algeeter oppi det karet
Men skjønner deg godt att de kan ligne litt på de:P
PS: Jeg har ingen Kinesiske algeeter oppi det karet
Men skjønner deg godt att de kan ligne litt på de:P
Postet 20.01.11 kl 02:37
Postet 20.01.11 kl 09:41
Heisann
Har ligget med influensa i over en uke nå, så sofaen har vært min bestevenn..
Jeg har gjordt en liten bommert desverre.
Kjøpte en scalare, og pleier å bruke yngelakvariet som karantenekar..før jeg putter nyinnkjøpt fisk videre i andre kar.(ikke ofte jeg putter gravide oppi der, bruker å la dem føde der dem går, foruten når det er en veldig fin fisk, som jeg vil ha ungene til ).
I går var jeg endelig i form til å ta etterlengtet vannbytter og ordne i akvariumene.
Di har stått i fred i 2 uker nå :S
Men var ikke spor av noen babyer i akvariet
Det svømte 1 liten molly baby der, for hadde puttet over en fødeklar black molly, tidligere.
Så trur noen har fått seg et godt måltid.
Har ligget med influensa i over en uke nå, så sofaen har vært min bestevenn..
Jeg har gjordt en liten bommert desverre.
Kjøpte en scalare, og pleier å bruke yngelakvariet som karantenekar..før jeg putter nyinnkjøpt fisk videre i andre kar.(ikke ofte jeg putter gravide oppi der, bruker å la dem føde der dem går, foruten når det er en veldig fin fisk, som jeg vil ha ungene til ).
I går var jeg endelig i form til å ta etterlengtet vannbytter og ordne i akvariumene.
Di har stått i fred i 2 uker nå :S
Men var ikke spor av noen babyer i akvariet
Det svømte 1 liten molly baby der, for hadde puttet over en fødeklar black molly, tidligere.
Så trur noen har fått seg et godt måltid.
Postet 20.01.11 kl 14:19
Postet 27.01.11 kl 01:32
Postet 03.10.11 kl 14:49
Postet 03.10.11 kl 15:06