Kuhlii åler. (side 2)

Tror du skal slite godt med å få ut innmaten kun via 2 hull (og vil det hope seg opp med mye bøss når de er så "tette"?). Kokosmassen er jo veldig kompakt og hard. Spørs jo hvor store disse hullene skal være da, men kanskje du klarer å skrape ut en og en liten bit med en sånn lang kaffelatte-skje, eller noe annet bedre verktøy som er skarpt?

Jeg bruker bare å kaste kokosnøtta i bakken, på hardt underlag (betong feks) sånn at den sprekker og deler seg i 2 av seg selv. Blir litt mer naturlige kanter der den sprekker. Plukker ut de som ser best ut (kjøper billige kokosnøtter på innvandrerbutikken), skreller ut innmaten (spiser litt selv, resten gis til småfuglene ute) og koker vekk evt fettrester.

Til kuhlii er det bare fint om kantene på nøtta er ujevne og hakkete. Når den legges på sanda har du flere inn/utganger. Jeg ser i alle fall at mine kuhli liker å kunne ha flere rømningsveier Nå bruker ikke jeg kokosnøtter til mine kuhlii nå, har spesiallagde keramikkhuler. Men på de har jeg en åpning nede foran, nede bak og en på toppen av hula. De bruker alle

Ja forresten hulene kan ses her PS: lag gjerne mindre åpninger enn det jeg har laget foran på hulene mine. Har i ettertid sett at de foretrekker så trange åpninger som mulig, derfor har jeg gjerne en haug med blader liggende foran åpningene. Men litt forskjellige størelser på åpningene

Kult hvis du finner på noe annerledes med kokosnøttene. Jeg har også tenkt på andre måter å utforme dem. Kunne faktisk tenkt meg å lage noe lignende som disse keramikkhulene mine, men da må man ha litt godt verktøy

Lykke til!
tusen takk Lisbeth.
har lest igjennom tråden din utallige ganger, å det var da jeg kom over den jeg falt for disse skapningene. har tenkt lenge på om jeg skal skaff meg slike å nå må jeg bare.kuhlii-landsbyen din er bare råstilig!! mildt sagt.kunne tenkt meg litt av ideene dine til tider. he he.
på kiwin her i område så ligger en nøtt på ca 9kr. har ikke sett etter andre steder. blir med hammer å meisel, hvis jeg ikke setter gubben til å fjerne innmaten. planen var å ha ca 5cm åpning, men da blir dem nok midre, kanskje 3cm.
på lørdagen så burde alt være ferdig.
har du fått til oppdrett på kuhliiene dine Lisbeth?
Høres bra ut
En ting du bør være klar over er at Kuhlii er som nevnt i fiskebasen, kjappe småtasser med en kroppsform som gjør det mulig for de å snike seg inn over alt.
Bak bakgrunner, inn i pumper, osv osv. Hvis du noen gang skulle få strømbrudd i huset ditt er det kjempeviktig at du napper ut kontakten til pumpa, slik at du får sett igjennom om en liten kuhlii har sneket seg inn i der.
Dette gjelder både innvendige og utvendige pumper, kuhliiene kan overraske deg med hvor lite glippe det skal til før de har forsvunnet...
Noen kuhlii er fremme hele tiden, ande liker seg best der ingen kan se de. Typisk...
Får håpe du er heldig med dine individer! :o) Lykke til :o)
Lisbeth
Jeg bruker bare å kaste kokosnøtta i bakken, på hardt underlag (betong feks) sånn at den sprekker og deler seg i 2 av seg selv.


Hehe, syns jeg ser deg Lisbeth. Dama som går rundt på fortauene på Grønland og hiver kokosnøtter på bakken
mona o
[QUOTE=Lisbeth] Jeg bruker bare å kaste kokosnøtta i bakken, på hardt underlag (betong feks) sånn at den sprekker og deler seg i 2 av seg selv.


Hehe, syns jeg ser deg Lisbeth. Dama som går rundt på fortauene på Grønland og hiver kokosnøtter på bakken

Hehe, neida, så ille er det ikke (men sikkert ingen som hadde reagert nevneverdig. Mye rart som skjer i gatene her!)
Gjør det på hytta
Therese Sannes
tusen takk Lisbeth. har lest igjennom tråden din utallige ganger, å det var da jeg kom over den jeg falt for disse skapningene. har tenkt lenge på om jeg skal skaff meg slike å nå må jeg bare.kuhlii-landsbyen din er bare råstilig!!

Tusen takk

Therese Sannes
på kiwin her i område så ligger en nøtt på ca 9kr. har ikke sett etter andre steder
Tror det er 5 kr på innvandrerbutikkene her i Oslo

Therese Sannes
har du fått til oppdrett på kuhliiene dine Lisbeth?
Nix, det er visst veeeeldig vanskelig og veldig tilfeldig når det en sjelden gang skjer. Ingen som har funnet ut hva som trigger dem. Men søk litt på forumet. Er ikke så lenge siden noen laget en tråd angående kuhlii-småttisser som plutselig dukket opp i karet
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap