Feil i denne sammensetningen til 180l kar? (side 2)
Postet 02.05.11 kl 14:51
Åse Britt Larsen1 stk kampfiskhann 2 stk kampfiskhunner (?) 5 stk otocinlcus hoppei 5 stk minirasbora 1 par (hann+hunn) ancistrus av et aller annet slag... 5 stk corydoras 6 stk eplesnegler (gule/hvite/blå) Ka dokker tru? :-)
Ville helt klart økt mengden rasbora. 5 er ingen ordentlig stim, så smell til med ihvertfall 15 ;D
Postet 02.05.11 kl 17:49
Raske reker...
GlennOhehe, reker som ser tv :) Jeg har faktisk reker sammen med 10 discuser fra 10-16cm, og det er utrolig hvor raske rekene er. Har ennå til gode å se discusene mine klare å ta en :)
Rekene ER raske! Det skal være visst... :p
Men om de liker å se tv skal være uvisst enda, men det gjør kampfisken min. Han kommer helt ut til enden som peker mot tven når jeg har den på, og da vifter han ekstra og ser ut som han nikoser seg Hehe.
Postet 02.05.11 kl 22:44
sissimor[QUOTE=Åse Britt Larsen]1 stk kampfiskhann 2 stk kampfiskhunner (?) 5 stk otocinlcus hoppei 5 stk minirasbora 1 par (hann+hunn) ancistrus av et aller annet slag... 5 stk corydoras 6 stk eplesnegler (gule/hvite/blå) Ka dokker tru? :-)
Ville helt klart økt mengden rasbora. 5 er ingen ordentlig stim, så smell til med ihvertfall 15 ;D€
Enig med deg der, men her jeg bor vil 15 stk minirasbora komme på 885kr, så det synes jeg er i meste laget for å få en stim... :-\
Postet 02.05.11 kl 22:46
Postet 02.05.11 kl 23:12
:-)
sissimorSåpass ja... Da må du prøve å drette dem da, og lage flere selv ;D
De virker veldig sammensveisede, men vet ikke om det er lett å drette de. Tror de er ulike kjønn siden den ene er liten og tynn og den andre er større og har rundere buk og form.
Postet 03.05.11 kl 07:42
GlennOSånn liten tommelfingerregel er jo 1cm fisk til 1liter vann, så da kan du jo ha nesten 2meter med fisk ;)
Dette er ingen god tommelfingerregel. Hvis vi skulle fulgt denne kunne vi altså hatt en 2 meter lang fisk i en 200L. Eller 2 x 1metersfisker osv... Det sier seg selv at regelen lett kan misforståes og at mange ville være fristet til å putte oppi alt for store eller mange fisk. Man bør ta hensyn til den enkeltes arts plassbehov
Ellers så er jeg enig i de som nevner vannkravene til de enkelte artene. Alle de fiskene du ønsker å ha vil ha nokså lav ph, bortsett fra platyene, de vil ha høyere ph.
Jeg ville derfor droppet platyene
Postet 03.05.11 kl 13:15
Endret: 03.05.11 kl 13:17
Platydropp
Lisbeth[QUOTE=GlennO]Sånn liten tommelfingerregel er jo 1cm fisk til 1liter vann, så da kan du jo ha nesten 2meter med fisk ;)
Dette er ingen god tommelfingerregel. Hvis vi skulle fulgt denne kunne vi altså hatt en 2 meter lang fisk i en 200L. Eller 2 x 1metersfisker osv... Det sier seg selv at regelen lett kan misforståes og at mange ville være fristet til å putte oppi alt for store eller mange fisk. Man bør ta hensyn til den enkeltes arts plassbehov
Ellers så er jeg enig i de som nevner vannkravene til de enkelte artene. Alle de fiskene du ønsker å ha vil ha nokså lav ph, bortsett fra platyene, de vil ha høyere ph.
Jeg dropper playtene. Har fått holdt av et stim på 10 stk miniatyrrasbora + at jeg har 2 stk fra før. Det blir knallbra. Gøy med litt annen stim enn de fleste har. De aller fleste har jo neontetra. Fine de da, men elsker rasboraene. Det er så gøye å se på!
Postet 03.05.11 kl 13:23
Lisbeth[QUOTE=GlennO]Sånn liten tommelfingerregel er jo 1cm fisk til 1liter vann, så da kan du jo ha nesten 2meter med fisk ;)
DAMN!!
Jeg som ville ha en 10 meter lang hai i 1000l min.... jaja, det var den drømmen..
Neida, selvsagt helt enig med deg, derfor det er en "tommelfingerregel" og ikke en regel. Jeg syns vel uansett at det bli i meste laget med fisk om man skal "fylle" etter denne "reglen".
Postet 06.05.11 kl 16:07