Hvilke fisker bør jeg velge? (side 2)

Og her får du noe fra Amazonas: (klikk på navnet)

Akvariet tilhører Frode Storheim.

Akvariet tilhører jkw

dodge2
Kuhli ålene er en stor favoritt hos minstemann her, vi tenkte å ha en stor stim av de tidligere, men dyrebutikken sa at de kom til å grave seg ned i sanden vår, å vi kom aldri til å se dem :/


Tull og tøyse info fra butikken. Har hatt mine i 3 år, i fin sand, og har aldri sett de grave seg under sanda. De åler seg rundt og siler sanda gjennom gjellene, akkurat som corydoras gjør MEN de kan forsvinne inn i filterinnsug...
Oj så mange flotte men nå har jeg ihvertfall kommet litt lenger, vil ha planter og stein jeg, var drit stilig med røtter også, men jeg falt mest for stein.

Ok, så rart at dyrebutikken sier sånn da, trodde jo de var interessert i å selge, jeg hadde tenkt å kjøpe en svær stim etterhvert av de, men slo det fra meg da, når de sa det, får du til yngel på kuhli ål?
Et annet alternativ er å besøke andre akvarister som befinner seg i nærområdet.
Hvis du er fra Stavanger kan jeg gi deg noe tips til hvem du kan besøke. Det er bedre å se det med egne øyne og snakker med folk som kan.
dodge2
får du til yngel på kuhli ål?


Nei. Det er svært få som har fått til det. Og de som har fått det til oppdager plutselig bare at det er yngel. Er derfor ikke lett å få vite hva slags forhold som har fått dem til å yngle, og kopiere det. Men kan virke som at det oftest skjer i kar som ikke er for rene og pene
Jeg er ikke fra stavanger nei, jeg har 3 timer å kjøre for å komme dit ca. Så jeg klarer å komme meg dit, men ikke i ukene, måtte vært en helg, når jeg ikke jobber evt, siden det ar meg en dag att og frem, eller 6 timer i bare reise, tur/retur.

Ok, da er nok ikke det så enkelt nei. Får se hva vi kommer frem til, ska sitte i fred og ro å lese på dette ikveld etter senvakten min, for nå idag har ungene vært hjemme, så får ikke sett så nøye på alt.

Tusen takk skal dere ha, for at dere har så tålmodighet, og svarer igjen og igjen, setter virkelig stor pris på det
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap