54l trenger ideer (side 2)

Hiv deg ut i det! Aquascaping er jo en knall utfordring og mens det gror så kan du planlegge fisk. 

Er nok en fordel å sette opp med CO2 slik at du får litt fortgang i planteveksten, da er det jo også veldig lett å kontrollere ph'en...
Inaktiv bruker
Lars Jamne
Hiv deg ut i det! Aquascaping er jo en knall utfordring og mens det gror så kan du planlegge fisk.  Er nok en fordel å sette opp med CO2 slik at du får litt fortgang i planteveksten, da er det jo også veldig lett å kontrollere ph'en...

Ja, det er jo kjempe spennende også. Man burde ikke være redd for og prøve noe nytt. Hm, da må jeg kjøpe CO2 sett. Noen tips?
Co2 kit - fiksferdig eller diy
Du kan rigge opp hjemmelaget sett med gjærsats - det er jo BILLIG og det er mange artikler om hvilke løse deler du handler inn på eBay (her er en nyttig tråd), eller så kan du kjøpekomplett kit fra Tyskland slik jeg gjorde til ene karet mitt, da får du med PH kontroller og greier, PH måleren må selvsagt kjøpes utenom, men det er kun €50 ekstra. Her er link til det produktet, er veldig fornøyd selv så langt (kun hatt det i 6 mnd).

Min modell heter JBL ProFlora u403 CO² Fertilizer Set men du får mange andre rimeligere og enklere sett også.

Aquaristikshop sender også fulle CO2 flasker per post, levert på døren... Hell Yeah!
Inaktiv bruker
Klovnkilli er en liten, men utrolig vakker fisk som jeg anbefaler deg å prøve. De har helt lyseblå/lysende øyne, og spesielt under lek, så lyser øynene deres utrolig sterkt! Fascinerende rase! Du bør dog ha flere hanner sammen, og ikke bare to feks for da vil den mest dominerende hannen jage den andre. Det beste er altså å ha ganske mange av disse sammen i karret, både hanner og hunner.
Inaktiv bruker
Heheh, det høres ut som noe man bruker til og brygge ØL. ;P
Får vell se hva pengboken sier. :P

Oi, det var en nydelig fisk.
Nå har jeg hørt om den nermeste dyrebutikken skaffer fiskene.
Sjura
Så lenge du skaffer deg enten et par( jeg fant et i butikken heldigvis). Og innreder med huler, røtter og masse planter så tror jeg det skal gå helt fint evt. Disse kan være litt vanskelig å få tak i begge kjønn av siden hufisken er grå og litt kjedelig i forhold til hannfisken. Noe av det kuleste med hele fisken er at de skifter farge i tilegg til masse personlighet. Jeg har rett og slett forelsket meg i denne lille fisken.


Ja Badis badis er kjempeflotte! Og da kan jeg også anbefale en "i samme gate": Dario dario

Denne lille rakkeren har jeg nylig stiftet bekjentskap med. Har den i en 63L med mange huler og mye mose de kan gjemme seg i. Går sammen med kuhliiål og amanoreker. Fungerer kjempefint. Dette er bittesmå, men tøffe fisk. Veldig morsom å studere

Men desverre er det vanskelig å få tak i hunner på disse også, siden de kun fanger de pene hannene.. jeg kjøpte 5 stk, trodde det var 1 hann og 4 hunner, men etterhvert som de har blitt husvarme viser i alle fall 2 tydelige farger som hanner har. Vet ennå ikke om de som fortsatt er grå er hunner eller bare underdanige hanner...
Inaktiv bruker
Det er verdt og prøve Hm, tror jeg meg lage meg en liste over alle forslagene. ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap