Morsomt å plage dyr på tv? fy nrk. (side 2)

Er vell mattilsynet sin oppgave å håndheve loven mtp dyrevelferdsloven.
Medietilsynet bør også gjøres oppmerksom på hendelsen(e)
Tror ikke det skader om begge blir kontaktet. Kan jo hende at mattilsynet varsler medietilsynet hvis de konkluderer med at dyrevelferdsloven er blitt brutt i dette tilfelle.
Sabrina M
Kan jo hende at mattilsynet varsler medietilsynet hvis de konkluderer med at dyrevelferdsloven er blitt brutt i dette tilfelle.

Jepp, de bør nok kontaktes i tilfeller hvor etiske/moralske grenser ser ut til å være brutt.
alle bør sende dem mail og fortelle akkurat hva vi mener om et der,, er helt grusomt,,, er levende vesener vi snakker om (
Tetra-frelst
Eneste løsning er nok å kaste TV'n og melde ifra.

Melde fra til hvem? De jeg skal melde fra til burde jo i så fall være i stand til å gi meg de svarene jeg trenger.

Jeg selger gjerne TV-en jeg. Jeg ser omtrent aldri på TV uansett, og om jeg sparer over 2500 kroner i året på det, sier det seg selv at innsparingen fort vil dekke kostnadene til en ny, stor data-monitor som jeg kan henge på veggen der TV-en var før.
nå har jeg sakt hva jeg mener om det her til dem på facebook, kanskje dere andre og kan gjøre det?
Da har jeg sagt ifra på facebook også. Og sendt mail til mattilsynet. Svaret fra NRK i tråden på facebook viser veldig tydelig at "det er bare en fisk"-mentaliteten dessverre lever i beste velgående, og NRK gjør en god jobb med å forsterke den ved å vise sånt tøys.

er enig med dere

fy, fy,fy, fy NRK!!!!!!
Da har jeg også sendt mail...
Selv om programmet heter Ikke gjør dette hjemme, har de et visst ansvar for å vise sunne holdninger når det kommer til levende vesner, synes jeg...
Helt enig
Jeg syntes programmet var morsomt, bare helt til denne episoden. Ikke godt å vite hva de kan finne på neste gang hvis fisk eller dyr er involvert..håper absolutt ikke de bruker flere skapninger i episodene sine. Ellers skal de skal få reaksjoner mot seg heretter.
tror dere att nrk bryr seg om oss da, både gullfisken og krabben overlevde da
Jeg kan sende ett forslag til de at de skal hive en katt og en hund oppi badekaret, for så og hive elektriske artikler i vannet. Da blir det nok fart i sakene tenker jeg...
Nå har jeg undersøkt litt, og funnet ut at jeg skal selge TV'en, pakke bort digital-TV-dekoderen som jeg har fått fra borettslaget, og melde ifra til NRK. Da skal jeg kunne bli fritatt fra lisensavgift.

Med de kronene jeg regner med å få for TVen brukt, kan det se ut til at jeg bare trenger ett års innsparing av lisensavgift, for å dekke utgiftene til en PC-monitor i tilsvarende størrelse og mye bedre kvalitet.

Siden jeg da ikke lenger kan se dritt-programmer på utenlandske TV-kanaler siden jeg ikke har tuner, får jeg ironisk nok heller satse på å se dritt-programmer på NRK nett-TV de få gangene jeg vil ha noe "live" inn på skjermen.

Tror jeg skal klare det uten å få dårlig samvittighet for at jeg bruker gratis båndbredde fra NRK, siden det er NRK som krever penger av meg for å bruke andre TV-kanaler enn NRK... forstå det den som kan, jeg gidder ikke engang å prøve.
Må betale uansett her,vi bor jo tross alt i norge
Noen som har fått noe slags svar fra nrk? Har sendt de noen mail tidligere og når det gjelder ris, har jeg tilgode å få svar fra dem!
ingen som såg på www.sol igår da,japansk sushi resturang,med leveende fisk på tallerken men kjøttet på fatet ved siden av,det ble ikke nevnt her.tar sjansen til og legge ut en link her.

Kampfisk
Nå har jeg undersøkt litt, og funnet ut at jeg skal selge TV'en, pakke bort digital-TV-dekoderen som jeg har fått fra borettslaget, og melde ifra til NRK. Da skal jeg kunne bli fritatt fra lisensavgift. Med de kronene jeg regner med å få for TVen brukt, kan det se ut til at jeg bare trenger ett års innsparing av lisensavgift, for å dekke utgiftene til en PC-monitor i tilsvarende størrelse og mye bedre kvalitet. Siden jeg da ikke lenger kan se dritt-programmer på utenlandske TV-kanaler siden jeg ikke har tuner, får jeg ironisk nok heller satse på å se dritt-programmer på NRK nett-TV de få gangene jeg vil ha noe "live" inn på skjermen. Tror jeg skal klare det uten å få dårlig samvittighet for at jeg bruker gratis båndbredde fra NRK, siden det er NRK som krever penger av meg for å bruke andre TV-kanaler enn NRK... forstå det den som kan, jeg gidder ikke engang å prøve. ;)

Slik som du beskriver har vi hær. Vi har kun pc koblet til vanlig tv, og nøyer oss med å se film på pc, og nrk/nett-tv ved behov. Funker som bare det, og vi betaler ikke et øre til nrk.

Du kan kjøpe tv brukt, da blir du ikke registrert og dermed kan du slippe den helsikkes avgifta. Og det må da være greit når man faktisk ikke skal ha kanaler koblet til tven.
De har jo og stekt kampfisk, knust bolle til kampfisk og hevet en an kampfisk nedi til den ene. Det er jo ganske dyreplageri men det er underholdning å se konsekvensene.
De har nok lov. De er sinn-syke, bruker flammekaster mot bur med kanarifugl, dreper en hane. Det begynner å bli mere kjedelig når noen blir skadet;-(=-(
Ikke underholdning med dyrene med det andre...
Herregud, har de gjort alt derre, Akvariefan??? Høres jo ut som de er blottet for sunn fornuft! Den med kampfisken så jeg, men jeg var usikker på om det bare var tull, da de ikke visste noe mellom at de #fisket" den og at de stekte "noe" i panna. Men om det VAR kampfisken så blir jeg kvalm av sånt, det er så smakløst at fy!

Er det ingen som har fått svar fra NRK? Argh kjenner jeg blir irritert.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap