Lettere forvirret veteran! (side 2)

Hi hi innabords, fylte på med vann og passet på at det ikke ble for varmt i akvariet, dessuten foret.
Så særlig innkjørt er jeg ikke nei.

Gleder meg til oklungen, håper været den helga blir like fint som været vi har idag.

Hi hi innabords, fylte på med vann og passet på at det ikke ble for varmt i akvariet, dessuten foret.
Så særlig innkjørt er jeg ikke nei.

Gleder meg til oklungen, håper været den helga blir like fint som været vi har idag.

He,he!

Det kommer seg vøtt

Syns igrunnen du var veldig flink jeg da

Idag har jeg ikke fått tid til å nyte så mye av det flotte været ute
Har holdt på med opprensing i Killi reolen nede i kjelleren her, så da blir det ikke mye ute på meg.

Akkurat nå driver jeg å mekker istand en Aqua-Medic Blue 1000, skummer til saltvannsakvariet oppe stua. Det fordømrade Tunze rakkleværket driver å stopper hele tiden her for tiden. Skikkelig skumming må man jo bare ha på akvariet, med tanke på all belastningen i karret.

Godt jeg hadde en AM blue liggende her da. Har vel også en Turboflotor 1000 SL Multi liggende også om det skulle krise seg enda mer

Skal si deg jeg gleder meg til Oklungen jeg også kjære. Årets happening i akvarie Norge det jo

Det blir en liten tur ut til sykehuset etterpå også. Tar med Tor å ser til akvariet der. Muligens slenger jeg med et par fisker idag også
De har jo venta en stund på at det skal bli ferdig innkjørt etter den "total makeover" greia jeg kjørte på det

Mvh JRR
Halla!

Da har jeg vært ute på sykehuset i ettermiddag og foretatt en inspeksjon av RSM`n og det så lovende ut med innkjøringen. Innsetting av fisk er planlagt til imorra

Ny sending er ventet inn fra Malaysia på tirsdag, så da blir det mer fisk etter ei ukes karantenetid oppi der

Fikk også tid til å besøke galemor her på forumet en tur ikveld
Hva gjør vel en liten omvei om Melsomvik på vei hjem liksom, når selskapet er godt
Det er noe spessielt med den frøkna der

Nei, nå er det lang over leggetid her. Så jeg sier god natt folkens. Ser fram mot en ny og fin akvaristisk uke som kommer

Mvh JRR
Rekker ikke å lese så mye her just nuh.. men legger ab. på tråden
Jeg rokker i angry birds på tlf til Thor

Ble vist litt seint for meg å, og med katter som hopper ut og inn av vinduet like over hodet mitt når jeg "sover", så blir det ikke mye søvn.
Idag måtte jeg flytte på meg ca 3 ganger, så jeg fikk som vanlig ikke gjort så mye.
Når jeg så kom hjem måtte jeg ordne med skriveren, slik at den kan brukes gjennom nettverket her.
Føler meg utrolig teknisk i det siste, hadde jeg bare skjønt hva jeg gjorde for å få det til, så hadde jeg sikkert vært mye bedre. Men så lenge det fungerer er jeg fornøyd.

Nå har jeg en knall CV, selv om jeg brukte mer enn 3-4 timer før jeg fikk gjort den ferdig. Onsdag er det jobbmesse, så da er det bare å fiffe seg opp og gi et godt inntrykk som følger med den "fancy" cv'n min.
Torsdag er det jobbmesse gjennom nav, hvor de leter etter folk til sommerjobber, så der skal jeg også dukke opp.
Ellers må jeg få ringt rundt for å skaffe lærlingeplass, vil begynne NÅ. ;D

He,he!

Du var litt vel gira på det angry birds spillet ja
Syns du så litt søt ut der du prøvde å riste på telefonen for å velte ned de grønne grisene jeg da

Satt meg ned med en film når jeg kom hjem. (The Last Samurai), som jeg har sett et par ganger før, men den var så spennende at klokka blei mange her. Litt "tjøtt" i trynet idag kan du trygt si

Har fått vært ute på sykehuset idag da. Nå fikk RSM`n endelig sine første innbyggere på plass. 3 clownefisker, 1 frøkenfisk, 2 eremittkrepser og en stomatella snegle i første omgang.

Får inn en saltvannssending fra Malaysia imorgen kveld. Regner med at det kommer noen flere fisker oppi karret neste uke. Må jo kjøre litt lovpålagt karantenetid først

Satser på å få litt fiskehjelp av Tor, da jeg skal inn å fikse på gluggene på sykehuset imorgen ettermiddag. Gleder meg ikke til det for å si det sånn :-/
Får håpe de bare tar ett øye av gangen. Jeg er jo ikke akkurat i kjørbar tilstand etterpå.

Mvh JRR
Endelig hjemme igjen!

Litt hektisk idag kan man trygt si. Øyeoperasjon på sykehuset i ettermiddag og utpakking av salte fisker fra Malaysia ute på Krizoo ikveld med øyelapp og det hele
Ikke veldig gøy med det, men det gikk jo på et vis da

Hvis alt går etter planen så kommer det saltvann fra TMC i England imorgen

Mvh JRR
Aaarrrgh!

Det kommer sending til meg fra TMC idag eller rettere sagt ikveld

Først var det estimert klokka 7, men så blir det klokka 10 ikveld isteden
British Airways, get your foot out of your ass and fly faster you bastards!!

Må inn til Oslo å hente de salte kassene mine hos Jan Holt Akvarium på Bislett. Heldigvis slapp jeg unna med å dra helt til Gardermoen for å hente dem da

Ser for meg ene "tjøtt" i trynet fyr på jobben imorra tidlig

Mvh JRR
Huff hvorfor skjer alt midt i uken for deg da
Si at dem må legge det til slutten av uka slik at du kan sove lenge om morgenen vettu

Gikk bra på sykehuset og med lapp på øyet?

Vært i kontakt med flere bedrifter idag ang jobb, det er slitsomt å ha så mange knagger å henge seg på. Men først og fremst er det sommerjobber og skole, men hvis jeg får tilbud om en jobb jeg trives i, så blir jeg jo selvfølgelig der.

Ikke helt lett å bestemme seg. :P

Lørdag blir det treff hos Bengt klokka 4, ser deg da, søndag er det auksjon. Imorgen får vi vel beskjed fra Dak ang bussturen også, om hva det blir til.

Du får ta vare på deg selv nå og ikke kjøre for hardt på vettu.
Våken!!

Men bare såvidt her. Det blei ganske seint ja. Klokka passerte halv 2 før jeg traff puta og alle fiskene og nyttedyrene var i hus

Skjer det så skjer det, sånn er det bare vøtt
Gleder meg iallefall til helgas aktiviteter. Blir litt roligere da ja. Har vært litt mye som har skjedd nå denne uka her ja. Alltid på farten jeg

Fikk telefon fra Morten Ask i Grenland på vei til Oslo ikveld om jeg kunne holde foredrag for GAK i April. Snill som jeg er, så takket jeg jo ja til det

Da trenger jeg å finpusse litt på det å Anne Regner jo med at du blir med meg som selskapsdame

Fikk nå endelig kommet meg hjem med sendinga og gledet meg som en unge i godteributikken til utpakkingen.

Det var mye flott her, men påfuglkeiserne mine var ikke med
Derimot 2 digre pincettfisker (chelmon rostratus) hadde de klart å få pressa ned i kartongene. Sleit litt med logistikken på de inatt her. Det hele løste seg ved at Bjørn tok med seg den ene hjem og den andre havna i karret oppe i stua her.

Gleder meg til imorra ettermiddag når jeg kommer hjem fra jobben for å se på de.

Det gikk heldigvis bra på sykehuset. Så ut som en sjørøver med vit lapp på øyet
Fikk en liten blødning på øyet, men det skulle forsvinne etter noen dager sa de. Grua meg veldig til dette her og hadde veldig lyst til å ha galemor til å holde meg i lanken akkurat der og da

Lover å prøve å ta det litt roligere framover. Snart påske å greier jo

Håper det går bra med deg på dette jobbseminargreiene dine Anne. Stå på
Vi sees til helga

Ringer deg angående bussturen.

Mvh JRR
Halla!

Da har jeg fått hvilt litt i ettermiddag etter gårsdagens strabaser med fiskesending. Føler meg litt mer pigg igjen nå

Har fått gjordt noe nyttig i akvariekjelleren min ikveld da

Det aller meste ser bra ut av det som kom i kassene fra TMC igår kveld. Tro jeg kun mista 1 liten eremittkreps som var død i posen når de kom. Ellers så har begge de store fiskene jeg satte hos Bjørn kommet seg bra. Var litt bekymret for Imperator keiseren en liten stund da den hanglet og stanget i bunnen. Nå er den pigg som bare fy

Bjørn fikk også med seg en god pose med snegler og 1 eremittkreps med hjem. Er masse igjen nede i reolen som skal ut på sykehusets saltvannskarr på lørdag formiddag

Ser at min gigastore Pincettfisk (chelmon rostratus) får litt bank av Koran keiseren når den kommer for nært reviret dens. Satser på at det går bra etterhvert her.

Var også å henta mine 3 nye Pseudepiplatys Annulatus (clown killi) på tropehagen 5 minutter etter stengetid

De går nå i en liten Red Sea aquavase på under 10 liter. Nesten for stort for dem det

Fikk også gjordt et større vannbytte hos karpene idag, så nå er galemors lille (snart 40 cm) Silver fornøyd igjen

Er ikke min skyld at jeg er snill med fiskene mine og forer de godt. Silver var jo en bitteliten søt Kumunriyu koikarpe som Anne ville ha liten og søt en stund
Da har hu satt den i feil pensjonat

Mvh JRR
Jeg satte den ikke i feil pensjonat, jeg satte den hos en jeg stoler på som jeg vet ville ta godt vare på min koikarpe.
Men ja jeg skulle jo ønske den hadde holdt seg skjønn og liten en god stund til, ikke for det. Fisken er fremdeles nydelig den, utrolig heldig at jeg valgte en så flott fisk egentlig, for en showkoi er det vel egentlig ikke.

Jeg er så stolt av Silver at jeg godt kunne tenkt meg å stille han ut, men da må han nok bli litt mer vant med meg og handling av mennesker.
Kanskje begynne med å blande ut fiskegodt i vann og fore han med tåteflaske. ;D

Nå er iphonen i bruk og jeg er kjempehappy for det.
Må spørre andre til råds når det kommer til applications, for jeg er jo rimelig grønn egentlig skjønner jeg.
Hei Anne!

Silver har det jo godt her hos meg han

Han er nok ingen showkarpe med god stamtavle fra en kjent oppdretter i Japan dessverre

Men fin er han. Så du har god smak når det kommer til koikarper

Mvh JRR
Må de ha stamtavle for å være showkoi?
Det er jo rein diskriminering jo, glad jeg ikke er sånn altså.

Ser deg senere, vi kan ta praten da.
Halla!

Idag var det auksjonsdag nede i Porsgrunn. Nærmere bestemt Stridsklevhallen.

Hadde jo som sedvanlig er med oss på akvarietur, litt trøbbel med å holde tidsskjemaet da

Fikk plukka med meg en god del fisk og planter, samt noe i saltvann også. (fikk dessverrre ikke noe særlig uttelling på mine salte objekter under auksjonen, men de gikk heldigvis utenfor auksjonen da).

Etter å ha plukket opp Tor og Sanne så bar det til Melsomvik for å plukke opp Annemor (galemor) sånn ca halv time etter timeplanen

Etter å ha venta litt på Bestefar Bengt, han kjører iallefall som en sånn
Så var vi på vei sørover til Porsgrunn.

Auksjonen gikk vel og greit den. Masse folk å prate med og litt handling til eget bruk og litt til galemor også Vi fikk vel ikke reist derfra før i syv tiden på kvelden.

Vi bestemte oss for å få en liten matbit på veien hjem, så vi tok av motorveien (den lille biten mellom Sandefjord og Larvik som er ferdig) og til Holms motell og veikro.
Her ble det husets hjemmelagede kjøttkaker på nesten alle mann

Etter en snartur nedom Melsomvik med galemor, så var det rett til Horten med resten av gjengen. Måtte jo pakke ut noen av mine innkjøp før jeg satte nesa i dataen

God kveld herfra

Mvh JRR

Takker masse for de fine fiskene, så to nå på morgenen, regner med at de to andre lå og sov bak bakgrunnen og titter frem senere.

De var bitte små og veldig sultne, foret dem i posen og kunne se radikal forskjell fra før og etter foring.
De var rolige å tilvenne og jeg gleder meg til de friskner til ennå mer og farger ut.

Fikk tatt litt bedre bilder av smuglefiskene og får legge dem ut senere, skal reise snart.

Kosa meg masse på auksjon selv om det gikk trått, for mange selgere og få kjøpere. Men jeg må si det var mange som gikk hjem med et glis etter kjempekupp.
Selv tjente jeg 32kr på den ene posen med flyteplanter og det var den som satt forran og skikkelig så posen som kjøpte den.
Jeg som hadde vært så flink til å skylle av andemat og grums, laget lapp med nyttig informasjon og greier.

Men nå er det lyst og fint i karret til galaxyene og de begynner å bli tøffere nå.
Har noen flyteplanter igjen og de skal få lov til å kose seg med formering til neste auksjon, både gaffelmosen og ferskvannstangen jeg kjøpte av Mioo har vokst seg fin og stor. Så jeg kan etterhvert nappe av en dott der å.
Men ikke ennå

Jeg hadde vist tatt feil ang isen i dammen, den er der fremdeles. :P
Kanskje skaffe varmekolbe for hagedam.
Galemor
Jeg hadde vist tatt feil ang isen i dammen, den er der fremdeles. :P Kanskje skaffe varmekolbe for hagedam. :)

Hellu frøken!

Skal kikke litt på det for deg

Min dam er jo isfri nå den, men jeg gjør ikke noe med den akkurat nå. Skal legge en sånn sanafil duk oppi der isteden. Den billige damfoliegreia som ligger der nå lekker litt
Er jo fortsatt muligheter for å utvide litt igjen også da

Glad for at du likte de nye fiskene dine. Vet jo hvor mye du liker sånne pygmè saker vøtt
Gleder meg til Gøteborg neste helg

Mvh JRR
Halla!

Da er det like før det er natta her. Skal tidlig opp for å hente Anne aka "galemor" i Melsomvik. Vi skal jo til Gøteborg i morgen tidlig

Tar med digitalkamera å legger ut noen bilder i tråden min når vi kommer hjem igjen, etterhvert her

Har gledet meg lenge til denne turen

Stay tune for updates folks

Mvh JRR
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap