Hva slags fiskemat skal jeg velge? (side 2)

Da skal jeg få tak i røtter Takk for svar hvertfall Veldig snilt Men vet du hvor mange planter som er vanlig et kar ?
Jeg har bare 1 nå. har tenkt å kjøpe fler, men er usikker på hvilke ( om man må ha noen spesielle) og hvor mange ?
LOFFA
Ja det er viktig at ancistrus har ei rot å gnage på. Grønnsakene skal være rå. Har brukt agurk jeg for min del når jeg har hatt ancistrus. Legg ned en skive før du legger deg og ta ut restene når du står opp neste dag. Ligger det for lenge, forurenser det vannet

Takk for svar
Antall planter i et kar avhenger av smak og behag. Men en kan jo ha i tankene at en del planter trekker til seg en del drit fra vannet. Gulrot gress er billig og effektivt i så måte. Denne planten kan du enten plante i bunn substratet, eller bruke som flyte planter. Nå har jeg ikke lest hele tråden din så usikker på hvor stort karet ditt er, men en plante vil jeg tro er veldig lite i forhold til hva som er vanlig i hvilket som helst kar
Grønnsakene er ikke nødt til å være helt rå. Man kan godt mykne dem opp litt så de blir spist fortere og lettere. F.eks eplesnegler setter pris på det, men Ancistrus også.
Mange akvarister forveller grønnsaken før den legges i akvariet. Da synker de lettere også.
Forvelling gjøres ved å gi grønnsaken et raskt oppkok i to til tre minutter. Avkjøl og server
Spock
Hvis det er en [URLBLOCK1] så bør den ha mat kanskje hver 3. dag, vi vil jo at den skal spise litt alger også, ;P

Et svært dårlig råd, etter min mening. Ancistrus bør få fôr tilført hver eneste dag. Det vil ikke være nok alger i et normalt kar til at det gir nok føde.
Inaktiv bruker
Hva er så dårlig med det? det finnes planterester, mat rester og alger, litt faste er ikke farlig for en fisk så jeg vil heller si at dit råd var dårlig.
Prodac produkter
Sitat i innlegg 17:
Men jeg gir hvertfall fiskene mine Nutron Tropical food flakes.. Det står at det er aelo vera, omega3, og 6 + vitamin a, c, d3 og e.
Merket kommer fra PRODAC..
Så tror du dette er ett godt nok fôr?
Det virker som om de har gått lei det. de spiser det nesten ikke mer.

BTW ( jeg har sebraer, neontetra, sverddrager og 1 ancistrus malle) ( men er det sånn at malla skal ha noe ved siden av, som tabletter?)

------
Hvis du gjør et søk på Prodac her på forumet, vil du finne ut at det er et for som ikke mange har tillit til. På grunn av all negativ omtale av Prodac-produkter, har jeg holdt meg unna det. Jeg bruker for fra Tetra og JBL og er fornøyd med det.

Ancistrusene mine får:
Tetra Wafer Mix
Tetra Pleco Wafer

Guppyer og tetraer får:
flakfor av Tetra pro serien og JBL Gold.
De er spesiellt glade i Tetra pro Colour.

Edit: Og selvfølgelig lar jeg fiskene få mat hver dag, noen ganger to.

Spock
Hva er så dårlig med det? det finnes planterester, mat rester og alger, litt faste er ikke farlig for en fisk så jeg vil heller si at dit råd var dårlig.

Spock, du vet overhodet ingenting om forholdene i folks akvarier, hvorvidt det finnes fnugg av matrester eller alger der overhodet. Mange har faktisk algefri akvarier.
Du kan ikke regne med at det er sånn som hos deg hos alle andre også, selv om du kanskje har mye alger i ditt akvarium og overfôrer i ditt eget kar. Du sitter og råder folk om sultefôring av fisk, fordi du bare ser på det utifra forhold hjemme hos deg. Dermed har du "klekket ut" dette.

Fisk fortjener mat daglig de også, akkurat som mange av de andre kjæledyra vi holder. Det er ingenting som tilsier at de bare skal ha mat annenhver eller hver tredje dag, det er ganske enkelt et påfunn du selv har kommet frem til.

Du kan jo faste deg selv to-tre dager i strekk mellom hver gang du får et skikkelig måltid. Etter eget utsagn er ikke "litt faste" skadelig, sier du jo. Hvis du finner en brødskorpe i søppelkurven på vei til skole eller jobb, kan du jo spise den. Du sier at rester er det fint å skulle leve av under fastedagene.
Inaktiv bruker
Nå synes jeg du går for langt mona, har aldrig gådt ut i fra mitt eget kar og hvordan jeg har det vet du lite om, det du gjør kaller jeg person angrep og det bør du kutte ut.
Det jeg sier er at fisken klarer seg utmerket to dager uten mat, og det er naturlig at det finnes litt alger i et akvarium uansett, en kan ikke sammenligne akvarium med at man finner brødskalker på tur hjem fra jobb... Det var bare et helt idiotisk eksempel.
Om et akvarium har planter og er innkjør er det bestandig alger, i naturen lever ancistus av nedfallsfrukt, bladrester, alger og diverse, den finner mat selv. Den klarer seg utmerket fint uten mating de to dagene... Nå slenger dere ut kritikk bare for å gjøre det... I et akvarium har man et eget miljø som ikke kan sammenlignes med andre husdyr så du må nok ro litt lengre ut på fjorden før du får napp!
Men dere vil jo heldst at andre skal gjøre akkurat som dere selv og at alle skal kunne like mye som dere. Det er liten sjangse for at det ikke er for eller planterester igjen som ancistrusene kan spise, og enda mindre sjangse for at det ikke er alger. Selv om du ikke har det mona så betyr det ikke at andre ikke har det.
Det var ikke noe angrep. Du svartmaler litt. Jeg kaller det illustrerende eksempel. Ikke noe verre enn det.
Fælt så kranglete du er for tiden da Spock

Ingen vil vel nekte på at det går fint an å la være å fore et par dager,men i det daglige kan jeg ikke se at det skal være nødvendig å la være. Som jeg ser det har fiskene det best med variert og daglig foring for å være i fin form og gjerne trår til med egglegging osv. Dessuten er det greit å se på fiskene når de blir foret for blant annet å sjekke at de er friske og fine og det er lettest å gjøre da.
Morsomt
Morsomt å følge alle di ulike innleggene her,og som vanlig kommer Mor Sølvi inn med ett fornuftig sluttinnlegg som setter stopp for uenighetene!!!
Den var ny "mor Sølvi " he he ,men takk skal du ha
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap