- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- Ønske til moderatorene (side 2)
Ønske til moderatorene (side 2)
Sletting av tråder pga overskriften lærer jo bare folk å lage skikkelig overskrift hvis de vil ha svar. Du går ikke rundt å plukker opp etter barna om du skal lære dem å rydde heller? (I så fall vil de aldri lære)
Får heller gjøre det enklere, med å la være å poste. Så slipper jeg at noen endrer på posten min.
Og til Tone; har ikke noe problem om du ikke tar meg seriøst eller ikke (ref. signatur), det jeg har problem med er om noen endrer på mine innlegg Det at du ikke kan ta meg seriøst fordi jeg bruker folkeskikk og ikke sjekker regler for hver gang er ikke mitt problem
Får heller gjøre det enklere, med å la være å poste. Så slipper jeg at noen endrer på posten min.
Og til Tone; har ikke noe problem om du ikke tar meg seriøst eller ikke (ref. signatur), det jeg har problem med er om noen endrer på mine innlegg Det at du ikke kan ta meg seriøst fordi jeg bruker folkeskikk og ikke sjekker regler for hver gang er ikke mitt problem
Postet 28.10.05 kl 03:01
IrquiMOg til Tone; har ikke noe problem om du ikke tar meg seriøst eller ikke (ref. signatur), det jeg har problem med er om noen endrer på mine innlegg :) Det at du ikke kan ta meg seriøst fordi jeg bruker folkeskikk og ikke sjekker regler for hver gang er ikke mitt problem ;)
Vel, det blir jo ditt problem når du eliminerer muligheten til å skrive her inne fordi du ikke vil lese eller følge reglene her Men det er selvfølgelig 100% opp til deg
Postet 28.10.05 kl 13:32
Moderatorer og nickname :-(
Moderatorene bør ikke ha nickname.
Mvh
Arild
Mvh
Arild
Postet 30.10.05 kl 19:15
Postet 30.10.05 kl 19:34
Jeg ser klart Arilds poeng (- hvis jeg forstår deg riktig da, Arild ). Her er iallefall mitt poeng...
Moderatorene bør framstå som en enhet, - som enhetlige representanter for ledelsen i Akvaforum. Når moderatorene har personlige nicknames, vil de alltid framstå først og fremst som seg selv, - dernest som representanter for forumets ledelse. Hvis moderatorene har en felles konto her med nicknamet "AKVAFORUM" vil det være et tydeligere signal om at endringene kommer fra ledelsen som fellesskap. Dersom en tenkt moderator ved navn Bob hadde endret meldingen min, hadde nok jeg blitt snurt og lett vendt irritasjonen min mot Bob som person. Hadde endringen kommet fra Akvaforum, tror jeg faktisk den hadde vært lettere å svelge, og jeg hadde sluppet å lese neste dags innlegg fra Bob med den irriterende tanken "hrmf, det er han %¤#& moderatoren som redigerte innlegget mitt" i bakhodet. Bob kunne gjerne hatt en egen konto i tillegg til sin mod-konto, som han kunne bruke til alskens innlegg og meninger. Det gjelder å ha på rett hatt til rett tid.
Hvem som er mod'er kunne stått på et sentralt sted på akvaforum.
Forøvrig mener jeg moderatorene har en klar oppgave i å holde forumet ryddig og oversiktelig, også for de som leser de gamle artiklene som resultat av et søk ett år fra i tid. Det innebærer redigering, innstramming og ikke minst sletting/flyttig av unødvendig "mellomsnakk" eller innlegg som ikke følger trådens tema. Jeg har selv sett gode forum som visner fordi moderatorene ikke gjør jobben sin. Det som kanskje hadde vært en ide, var at moderatorene ble enige om en klar og tydelig liste over hva som kvalifiserer til redigering, hva som kvalifiserer til sletting og hva som kvalifiserer til advarsel. Denne lista bør offentliggjøres for brukerne og plasseres et sted på forumet der den er lett å finne til enhver tid.
Knut B
Moderatorene bør framstå som en enhet, - som enhetlige representanter for ledelsen i Akvaforum. Når moderatorene har personlige nicknames, vil de alltid framstå først og fremst som seg selv, - dernest som representanter for forumets ledelse. Hvis moderatorene har en felles konto her med nicknamet "AKVAFORUM" vil det være et tydeligere signal om at endringene kommer fra ledelsen som fellesskap. Dersom en tenkt moderator ved navn Bob hadde endret meldingen min, hadde nok jeg blitt snurt og lett vendt irritasjonen min mot Bob som person. Hadde endringen kommet fra Akvaforum, tror jeg faktisk den hadde vært lettere å svelge, og jeg hadde sluppet å lese neste dags innlegg fra Bob med den irriterende tanken "hrmf, det er han %¤#& moderatoren som redigerte innlegget mitt" i bakhodet. Bob kunne gjerne hatt en egen konto i tillegg til sin mod-konto, som han kunne bruke til alskens innlegg og meninger. Det gjelder å ha på rett hatt til rett tid.
Hvem som er mod'er kunne stått på et sentralt sted på akvaforum.
Forøvrig mener jeg moderatorene har en klar oppgave i å holde forumet ryddig og oversiktelig, også for de som leser de gamle artiklene som resultat av et søk ett år fra i tid. Det innebærer redigering, innstramming og ikke minst sletting/flyttig av unødvendig "mellomsnakk" eller innlegg som ikke følger trådens tema. Jeg har selv sett gode forum som visner fordi moderatorene ikke gjør jobben sin. Det som kanskje hadde vært en ide, var at moderatorene ble enige om en klar og tydelig liste over hva som kvalifiserer til redigering, hva som kvalifiserer til sletting og hva som kvalifiserer til advarsel. Denne lista bør offentliggjøres for brukerne og plasseres et sted på forumet der den er lett å finne til enhver tid.
Knut B
Postet 30.10.05 kl 20:50
Tone Andreassen[QUOTE=IrquiM]Og til Tone; har ikke noe problem om du ikke tar meg seriøst eller ikke (ref. signatur), det jeg har problem med er om noen endrer på mine innlegg :) Det at du ikke kan ta meg seriøst fordi jeg bruker folkeskikk og ikke sjekker regler for hver gang er ikke mitt problem ;)
Vel, det blir jo ditt problem når du eliminerer muligheten til å skrive her inne fordi du ikke vil lese eller følge reglene her Men det er selvfølgelig 100% opp til deg
Jeg vil da tro at hvis IrquiM burker vanlig, fornuftig folkeskikk, så vil hun holde seg innenfor reglemanget med glans. Man trenger jo ikke være rakettforskere for å vite hvordan man opptrer høflig
Jeg har da også lest innlegg fra IrquiM flere ganger, og vil da påstå at jeg aldri har sett at hun har brutt en av reglene.....Selv om hun, som hun sier ikke leser reglemanget
Postet 30.10.05 kl 21:45
Postet 30.10.05 kl 22:07
Knut B.Hvem som er mod'er kunne stått på et sentralt sted på akvaforum. ..................................... Det som kanskje hadde vært en ide, var at moderatorene ble enige om en klar og tydelig liste over hva som kvalifiserer til redigering, hva som kvalifiserer til sletting og hva som kvalifiserer til advarsel. Denne lista bør offentliggjøres for brukerne og plasseres et sted på forumet der den er lett å finne til enhver tid. Knut B
Moderatorer Akvaforum :http://akvaforum.no/text.cfm?id=1682 finnes under diverse
Er det retningslinjer du mener ? :
http://akvaforum.no/text.cfm?id=1737 finnes under forum
Postet 30.10.05 kl 22:14
Sletting av tråder
Hadde jeg satt meg ned med en liste med masse spm
Å det hadde blitt et langt vellformulert innlegg å dette hadde blitt slettet pga noen småfeil i overskriften hadde jeg blitt lettere forbanna.
eksempelvis om jeg akkurat hadde gått til anskaffelse av et akvarie for første gang.. da sitter man naturlighvis med en masse spm.
vannverdier
rensing av filter
planter
fiskesammensetniger osv osv..
slette tråder er litt i drøyeste laget .
Det er min mening'
(å ja.. jeg trives med moderatorer med nick)
Torbjørn
Å det hadde blitt et langt vellformulert innlegg å dette hadde blitt slettet pga noen småfeil i overskriften hadde jeg blitt lettere forbanna.
eksempelvis om jeg akkurat hadde gått til anskaffelse av et akvarie for første gang.. da sitter man naturlighvis med en masse spm.
vannverdier
rensing av filter
planter
fiskesammensetniger osv osv..
slette tråder er litt i drøyeste laget .
Det er min mening'
(å ja.. jeg trives med moderatorer med nick)
Torbjørn
Postet 30.10.05 kl 22:14
Endret: 30.10.05 kl 22:18
TorbjørnHadde jeg satt meg ned med en liste med masse spm Å det hadde blitt et langt vellformulert innlegg å dette hadde blitt slettet pga noen småfeil i overskriften hadde jeg blitt lettere forbanna. Torbjørn
Det er da ingen som i det hele tatt snakker om å slette et innlegg hvis headingen er gal. Den eneste som vil dette er trådstarter.
Vi andre på dette forumet er vel heller enige i at det er bedre at en moderator forandrer litt på headingen. Så blir det mer oversiktlig, og du får garantert raskere , og bedre hjelp.
Postet 30.10.05 kl 22:42
Morten Wegner Lønning[QUOTE=Torbjørn]Hadde jeg satt meg ned med en liste med masse spm Å det hadde blitt et langt vellformulert innlegg å dette hadde blitt slettet pga noen småfeil i overskriften hadde jeg blitt lettere forbanna. Torbjørn
Det er da ingen som i det hele tatt snakker om å slette et innlegg hvis headingen er gal. Den eneste som vil dette er trådstarter.
Vi andre på dette forumet er vel heller enige i at det er bedre at en moderator forandrer litt på headingen. Så blir det mer oversiktlig, og du får garantert raskere , og bedre hjelp.Håper da for all del det
Postet 30.10.05 kl 22:52
Postet 30.10.05 kl 22:56
Ms.ThorvaldsenJeg vil da tro at hvis IrquiM burker vanlig, fornuftig folkeskikk, så vil hun holde seg innenfor reglemanget med glans. Man trenger jo ikke være rakettforskere for å vite hvordan man opptrer høflig:) Jeg har da også lest innlegg fra IrquiM flere ganger, og vil da påstå at jeg aldri har sett at hun har brutt en av reglene.....Selv om hun, som hun sier ikke leser reglemanget;-)
Jeg har da heller aldri rettet innlegg fra denne brukeren, og vedkommende sier jo selv at hun snakker for andre, ikke for seg selv. Og det er hun selv som sier at hun ikke vil skrive her lenger, ikke jeg.
Hun er også, etter hva jeg kan se, den eneste taleren i tråden her som ønsker at hele innlegg/tråder skal bli slettet dersom det er småfeil i overskriften. Slik er ikke reglementet, og slik vil det heller ikke bli. Og det må hun jo forholde seg til. Når hun da selv velger å ikke poste, så må jeg jo respektere det.
Postet 31.10.05 kl 00:13
Endret: 31.10.05 kl 00:17
Morten Wegner LønningDet er da ingen som i det hele tatt snakker om å slette et innlegg hvis headingen er gal. Den eneste som vil dette er trådstarter.
Det jeg vil er sletting av innlegg som "HJELP" eller "Kan noen dette?" og slikt, resten skal få være i fred uten at noen går inn og endrer i det hele tatt.
Ved å slette slike unngår man useriøse folk, og de som er seriøse vil lære å gjøre ting skikkelig!
Står det noe feil i posten, gi et hint til den som har skrevet det, slik at den personen kan selv rette det, og lære av sine feil.
Dette tjener ikke bare brukerne, som læres opp skikkelig, på, men også moderatorene med tanke på mindre arbeidsmengde. Tone klagde jo allerede og mente det var veldig mye slikt tull allerede!
Så vil jeg bare henvise til alle de som omtaler meg som hunn-kjønn om å lese signaturen min!
Og helt til sist: Tone, det var ikke snakk om å ikke poste innlegg, det var snakk om å ikke poste headinger! Vet innleggene mine er bortimot perfekte allerede sett fra forumreglene! Men hvis du mener at jeg ikke bør poste noe i det hele tatt fordi jeg ikke avstemmer hvert innlegg mot forumreglene, så kan jeg godt det og!
Postet 31.10.05 kl 04:42
Endret: 31.10.05 kl 04:43