Hjelp (side 2)

SilverShaded
Har du lest om Fiskeløs innkjøring pg salmimetoden ? Du har tydeligvis ikke kjøpt den testen som er viktigst for innkjøring, nemlig NH3/NH4. Denne måler mengden av ammoniakk (i form av salmi) som tilsettes, og dette er helt essensielt for prosessen. Foreslår at du setter deg inn i både selve fremgangsmåten og teorien bak, slik at forstår hva vi gjør og hvorfor vi gjør det. For eksempel kan du starte [URLBLOCK1], og [URLBLOCK2].


Jada, jeg har lest masse om det, og pratet med en dame i butikken i dag om det, jeg vet at jeg mangler noen tester, men dette var det jeg klarte å oppdrive i dag dessverre.
Damen i butikken forstod dette med fiskeløs innkjøring ? Vanligvis sier de at dette er helt unødvendig og prakker på deg et vidundermiddel som gjør at du kan sette inn fisk etter 2 dager...
Ja hun på Midtun Zoo i Åsane annbefalte fiskeløs innkjøring, samt at hun annbefalte dette forumet
Da har jeg kjøpt alle tester jeg trenger. Skal lage en ny personlig tråd nå som jeg går frem, håper folk kan kommentere underveis med tips og råd.
Denne tråden kan stenges.
Grei, hun Fikk anledning til å slå av en prat med henne. Noe helt annet enn de karene på Nesttun, der var det bare å sette inn fisk... Fikk kjeftet litt på han jeg hadde med å gjøre ihvertfall! *Merk: gjelder ikke han som er sjefen (?) for akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap