Led belysning (side 2)

SilverShaded
[QUOTE=Andrè Nyborg]http://www.finn.no/67390781 Så den i linken over er heller ikke noe å satse på? Der er det mange lys i hvertfall... Men for lite watt?

Dette er en butikk type Jula...og helt tydelig ikke norsk. Gjelder i grunnen det samme for dette lyset som jeg sa over. Mange lys, ja...men hvert er bare på 0.15W og er sannsynligvis samme billige 2.sorterings LEDs som ikke når særlig langt. Greit nok til et kar der man har kun noen lite krevende planter.

Takk. Supert at du kan så mye. Jeg skal ha lys over en reol med 6 kar oppdrettskar. Det vil si kar med lite grus men planter på røtter og mose. I dag har jeg to T8 rør på toppen og det er greit. Men tror du denne hadde gjort samme nytte, eventuelt litt bedre? Takk igjen, for fine svar.
Det kommer an på hva slags kar det er du har...dimensjoner ? Hvis du skal ha bare noen javabregner, anubias og javamose på røtter, så kommer vel disse plantene litt opp i vannsøylen ? Med så enkle planter, og liten dybde, kan det muligens fungere.
Tenkte du å ha en LED-planke over en rekke med 6 kar ?
SilverShaded
Det kommer an på hva slags kar det er du har...dimensjoner ? Hvis du skal ha bare noen javabregner, anubias og javamose på røtter, så kommer vel disse plantene litt opp i vannsøylen ? Med så enkle planter, og liten dybde, kan det muligens fungere. Tenkte du å ha en LED-planke over en rekke med 6 kar ?

Ja stemmer. To i bredden X tre i høyden. Bare 20 - 30 cm vann i de. Er ikke for god plantevekst, bare de liksom klarer seg greit. Reolen er ca. 120 cm bred, derfor denne passer så bra.
Det vil jo bli lys, men ikke hold meg ansvarlig hvis det er dårlig kvalitet eller fargene blir feil
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap