Kjetils foto og videotråd (side 20)

Nydelig vær for stjernefoto i natt. Har desverre bare 200mm zoombobjektiv, så blir jo ikke helt perfekt.. Men fikk et rimelig greit av månen i dag:
[External Image]
Dæven, tenkte på det selv, skulle hatt både linse til bilder av landskaper langt unna og en til nærbilder av feks fiskene og slikt. Verste jeg veit er når ikke bildene blir slik som jeg ser, så stiller og styrer jeg, men likevel ikke får det til, da blir jeg skuffa.
Jeg bruker faktisk samme linsa til månen og fiskene mine :P Det er særlig fordi den har mye bedre glass enn kitobjektivet, så bildene blir mye klarere. I tillegg så blir fiskene mye roligere når man ikke står 5cm fra glasset med et stort "øye" som ser på dem, det er ihvertfall min erfaring.


I dag kjøpte jeg 3 reker og 3 ottoer til på skrivebordskaret, ganske så morro å se på det. I karet på soverommet så jeg sebraciklidebabyen som jeg fikk for noen måneder siden, den har blitt 3cm lang nå Ikke ofte jeg ser den, for den er helt alene der, men det er morsomt for det.
utrolig tøft bilde av månen!
Så stilig at du prøver triops! Det har jeg hatt lyst til å prøve selv lenge

Jeg må følge med på tråden din og se hvordan det går. Skal prøve å få lest hele tråden din, kremt, det er så mange jeg ikke får fulgt med på.. Rekker rett og slett ikke, det er jo så mange tråder!
Takk for det
Nå begynner de å bli så store at jeg kan se de forskjellige kroppsdelene
Ikke mye spennende på akvariefronten i dag, men i går kjøpte jeg et par reker og noen planter på klubbauksjon. Og i dag så jeg en triops som skifta skall, nå er de snart store nok til at jeg kan ta greie bilder av dem
Kjetilv
Ikke mye spennende på akvariefronten i dag, men i går kjøpte jeg et par reker og noen planter på klubbauksjon. Og i dag så jeg en triops som skifta skall, nå er de snart store nok til at jeg kan ta greie bilder av dem ;)


Hvor store er de nå da?
De største nærmer seg raskt 1 cm
Kjetilv
De største nærmer seg raskt 1 cm :)


er de kjekke å fore diskus med montru?
Kjetilv
De største nærmer seg raskt 1 cm :)


Kult! De vokser fort de dyra der
Eremittkrabber
I dag så jeg disse flotte eremittkrabbene på MX-sport, og klarte ikke å unngå å kjøpe dem
Noen som vet hva slags slag det er? Klarte ikke å finne dem i basen her. I butikken het de eremittkrabbe.

[External Image]

[External Image]
OJ! den var rå!

Må du ha et landområde til den? er det ferskvann?
Hvilket kar har du den i?
De er ferskvannskrabber, og de trenger vel landområde. Hos meg har de en del av en rot som stikker opp over vannet, det får holde

Tok et bilde fra Mølen i dag. Det er litt for stort å legge inn her, men for de som vil se ligger det her: http://www.vinorum.net/images/m0len.jpg
Nå er jeg hjemme fra auksjonen, og har fått shoppa en god del

2x "Clibanahiug Africanus" (samme eremittkreps jeg kjøpte i går)
3x L066
4x C-5 Corydoras pantanalaensis VF
2x Kakadueciklide "double red"
2x Labidochromis sp. "Hongi" VF (skjønner ikke hvorfor, trodde det var søramerikanske jeg kjøpte
7x Blue pearl reke

Kjøpte litt mat og eikeløv også, men vant ingenting. Fikk solgt unna litt fisk.

Hvordan får man ting inn i fiskebasen? ser at eremittkrepsen jeg kjøpte ikke er der
Under der det skulle vært bilde av eremittkrepsen er det aktiv lenke for å legge til bilde. Eller er dette en helt annen type enn den som ligger der fra før? (trodde de bare hadde forskjellige hus, men samme kreps?)
skulle ikke vært link der, for den er ikke i fiskebasen :P Eremittkrepsen ligger tre poster lenger opp, følger med en type "praktskall" som de kalte det
Eremittkrepsen som ligger i basen er en type som lever på land så da må det jo være noe helt annet enn det du har ja
Den i basen heter carribbean heremit crab, det er jo amerikansk. Den her er en ren ferskvannsart fra africa. Skal se om jeg får tatt litt flere bilder seinere i dag
To røde krystallreker som labber rundt i karet mitt:
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap