Lisbeth sine småfisk :) (side 20)

Gratulerer med månedens akvarium Det var kjempegøy! Et skikkelig morsomt og annerledes kar
Liv H
Gratulerer med månedens akvarium :-) Det var kjempegøy! Et skikkelig morsomt og annerledes kar :-D


Ja, utrolig kult var det
Tante Astrid
Har du sett [URLBLOCK1] annonsen eller? ;)


Å fy fader, herregud, ojjojojojojojojjjjj ----- :O Æsj og søren og fadern ta!

Det hadde vært noe å ha... men det der har jeg ikke penger eller plass til, svært jo!

Nesten bra jeg ikke vet om vi må flytte, ellers hadde jeg vel vurdert det
Jeg ser at mine !boraras er rundt i hele karet nå som lyset er av, så nå er jeg spent på om de fortsetter med det når lyset slår seg på. Håper det
Lisbeth
Jeg ser at mine !boraras er rundt i hele karet nå som lyset er av, så nå er jeg spent på om de fortsetter med det når lyset slår seg på. Håper det

Jeg har lagt merke til at de noen ganger står i strømmen og gjerne i refleksjonen av strømmen fra glasset, men så er de rundt omkring. Så du behøver ikke være redd for at de kun står der det strømmer som verst.

!boraras = bra popnavn.
Yep nå er lyset på og !boraras er spredd over hele karet, ingen som står og trøkker noe sted. Jeg tror de rett og slett har funnet ut at kuhliier er det ingen grunn til å være redd for og dermed kan farte hvor de ønsker og heller ikke trenger tryggheten i en stim... og det var jo bittelitt dumt det også.. Hadde vært stilig hvis de stimet! Ja ja, de er noen tøffe småttinger.

Meeen, jeg fikk litt sånn lyst til å kanskje putte en kampfisk i dette karet også. Kunne kanskje fått småttisene til å samle seg litt mer (men hvor lenge?)
Har vridd utblåset slik at det er mest strøm bakerst og venstredel av karet (der borarasene stod og trøkka i går). Forholdsvis rolig i midten og forrest og et rolig hjørne i overflata, så da tror jeg det skulle gå fint med en kampfisk. Still in Asia Hadde en gul på oslo zoosenter på torsdag...

Hmmmmmmmmmmm
Humunu: jeg ser jeg nevnte gul kampfisk ja. Trodde ikke det

Har vært litt rundt i dag. Først hos Humunu, titta rundt på akvariene -og alt annet det var vann i, for her var det vann i nesten alt som var vanntett. Galskapen lenge leve Fikk plukket meg ut en kampfisk fra kamfiskhylla og valget falt på en rød. Den hadde jeg egentlig tenkt skulle flytte inn i 250 literen, men siden jeg skal røska mye opp der i påsken tenkte jeg den skulle få slippe det styret der. Og siden jeg for kort tid siden fant ut jeg ville prøve kampfisk i kuhliilandsbyen lar jeg den heller flytte dit. Kan heller flytte den til 250 literen seinere hvis jeg fortsatt vil ha den dit.

Etter humunu var det hjem med fisk, startet akklimatisering og avgårde til Stovner for å hente planter, vallisneria tiger og litt americana. Jeg har ikke fått skaffet nok planter for å få det like frodig som de jeg skal bytte ut i 250L men det vokser seg raskt til.

Fin søndag
Tok et par bilder av flyndrene i morrest. Når det er mørkt er de jo gjerne framme. Jeg oppdaget ikke den andre flyndra før jeg lastet bildene over på maskin. Sånn ligger de som oftest, enten snute mot snute eller litt oppå hverandre. Er litt søte disse flyndrene, det må jeg bare si
Et flyndrebilde til. Dette gjør de når lyset er slukket, klatrer på glasset. Stilig å se på.

Nå er jeg møkke hakke lei karantenekaret. Det ser ut som prikkene er på vei igjen. De har vært borte flere dager, tempen ligger på 28-29, har ikke byttet vann siden de ble borte, så ingen endringer sånn sett. Jeg skjønner ikke HVA de kommer av nå. Jeg har medisinert og medisinert. men det er vel det da, de har kanskje blitt resistent mot medisinen siden jeg har holdt på så lenge. Noen få bitte-bittesmå prikker på Werneriene. Det er alltid de som får det. Æsj, hva gjør jeg hvis medisinen ikke biter lengre???
Hever temperaturen til 32 og tar knekken på dem ved temperaturkuren.
Galemor
Hever temperaturen til 32 og tar knekken på dem ved temperaturkuren.


Hmm, ja det er kanskje det jeg må til med. jeg mistet en del fisk forrige gang jeg dro i gang varmekuren, men kanskje jeg bare må. Har Cory i karantenekaret så er selvfølgelig redd for dem og de er ikke syke en gang liksom... ahhrgg, irriterende å måtte la alle gå gjennom en kur når jeg nå kun strever med werneriene. Men sånn er det
Da har jeg notert meg at kampfisken jeg kjøpte av Humunu på søndag klekket tidlig november -08! Jeg vil få med meg hvor gammel den faktisk blir hos meg. Jeg kaller han forresten Mr. Vakker
Håper det syns på utsnittet av halen på Mr. Vakker. Det går en sort kant rundt hele halen. Det er så lekkert mot det røde!
Jeg putta inn !Boraras og Kampfisk i Kuhliilandsbyen for å få litt liv der, kuhliiene lå jo for det meste i hulene sine. Og nå har jeg virkelig fått liv ja.

Kuhliiene er framme nesten hele tida nå, det virker som det smitter over på dem at de andre fiskene er framme hele tida. Det virker som Kuhliiene trives bedre etter at de andre fiskene kom. Svømmer ikke stressa rundt, men roter rolig og bedagelig rundt hulene, siler sand og koser seg
Lisbeth
Håper det syns på utsnittet av halen på Mr. Vakker. Det går en sort kant rundt hele halen. Det er så lekkert mot det røde!

Jøss, det la ikke jeg merke til. Satser på at du etterhvert får tatt et fint bilde en gang han båser seg opp slik at vi frå sett de turkisblå strålene i halen.
Humunukuapuaa
Jøss, det la ikke jeg merke til. Satser på at du etterhvert får tatt et fint bilde en gang han båser seg opp slik at vi frå sett de turkisblå strålene i halen.


Jeg så heller ikke det svarte når jeg så den hos deg. Men nå er jo ikke de boksene helt gjennomsiktige.

Jeg skulle vise min samboer hvor flott den var når den blåste seg opp så jeg prøvde et speil. Da skvatt fisken og pilte vekk og gjemte seg gitt! Er ikke det litt rart?

Skal også prøve å få tatt noen bilder med speilrefleksen, nå må jeg bare lære meg det kameraet! Tok noen bilder med det i går men alle ble selvfølgelig bare grums!
Lisbeth
Lenke til meg selv, [URLBLOCK1]

Kunne ikke dy meg å følge lenken. I og med at du lenker til et objekt på ebay vil ikke lenken fungere hvis objektet endrer status (taes bort, utsolgt etc.).

Så ta en utskrift og legg ved posen.

Etter endret: Evt. se på ebayguides for cattapa
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap