- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Du vet du er en akvaholiker når... (side 21)
Du vet du er en akvaholiker når... (side 21)
Postet 28.10.08 kl 18:09
Shiramor[QUOTE=Inger Anne]Er det noen som har bilder fra biotopen til bildekk? Så jeg kan tilpasse miljøet til bildekkene jeg har litt bedre? ;-D
Du må ihvertfall ha DEKK-glass
Og plutselig ser jeg for meg en bil der dekkene har gjennomsiktige felger som er fyllt med vann og fisk.... Fisken svømmer for harde livet som i en tredemølle... :O
Postet 28.10.08 kl 19:44
Postet 28.10.08 kl 19:51
Postet 28.10.08 kl 20:50
Inaktiv bruker

SoVeDu vet du er akvaholiker når.... ...du kommer inn i zoo-butikken og personalet tenker "[I]Å nei, hun igjen...[/I]" fordi du stadig er innom og ødelegger et godt salg ved å kommentere at "[I]gullfisk trenger større plass enn den bollen...[/I]" og "[I]de fiskene kan du ikke ha sammen..[/I]"
der kjener jeg meg ijen fnis =
Postet 28.10.08 kl 20:51
Postet 28.10.08 kl 22:09
Postet 29.10.08 kl 15:03
Endret: 29.10.08 kl 15:09
Postet 29.10.08 kl 16:15
Inaktiv bruker

Du vet du er en akvaholiker når...
du ikke takkler og vere langt hjemmeni fra vis det ikke er med akvariumklubben du går i fnis kjener meg ganske got ijen i det tilfelet =
du ikke takkler og vere langt hjemmeni fra vis det ikke er med akvariumklubben du går i fnis kjener meg ganske got ijen i det tilfelet =
Postet 29.10.08 kl 21:32
Inaktiv bruker

Du vet du er en akvaholiker når...
du ber foreldrene dine om og innstalere tråløst innternet på den berbare datamaskin og i hele huset for å tjete på akvaforum hele natten lang noe som jeg faktisk har veldig lyst til å gjøre =
du sener bestilings liste med en venn når hun eller han skel til utlande på ferie og selfølgelig er handle listen utroli stor =
du ber foreldrene dine om og innstalere tråløst innternet på den berbare datamaskin og i hele huset for å tjete på akvaforum hele natten lang noe som jeg faktisk har veldig lyst til å gjøre =
du sener bestilings liste med en venn når hun eller han skel til utlande på ferie og selfølgelig er handle listen utroli stor =
Postet 31.10.08 kl 22:19
Endret: 31.10.08 kl 22:21
...du har 14 isbokser stående på spisebordet, 5 med yngel, 3 med egg og 6 med rent vann til neste vannbytte. I tillegg til isboksene står det en pappeske full av fiskefôr og utstyr, et vanvittig kaos av luftslanger (til lufttilførselen til isboksene), luftfordelere, luftpumper, smådeler til luftslanger osv. osv., mens salongbordet også er fullt av akvarieutstyr: to digre filtermatter, sirkulasjonspumper, vannbeholder, bruksanvisninger til nytt utstyr, + +.
Ledig bordplass er et ukjent begrep...
Ledig bordplass er et ukjent begrep...
Postet 31.10.08 kl 22:42
Du vet du er akvaholiker når du -
- er jente og burde være hysterisk redd for "gørr" og "bæsj" og sånn, men når du under jobb med et akvarie står fremoverbøyd og slumper til å dyppe halvparten av det lange håret ditt i bøtta du vasket filteret i, men uten å blunke bare tørker bort det verste - og fortsetter med akvariet. Ingen hysterisk lynspurt ut på badet for å skylle og vaske bort "det ekle".
Sånt skjer når jeg glemmer å sette håret i hestehale før jeg begynner med slike jobber...
- er jente og burde være hysterisk redd for "gørr" og "bæsj" og sånn, men når du under jobb med et akvarie står fremoverbøyd og slumper til å dyppe halvparten av det lange håret ditt i bøtta du vasket filteret i, men uten å blunke bare tørker bort det verste - og fortsetter med akvariet. Ingen hysterisk lynspurt ut på badet for å skylle og vaske bort "det ekle".
Sånt skjer når jeg glemmer å sette håret i hestehale før jeg begynner med slike jobber...
Postet 18.11.08 kl 23:39
Endret: 18.11.08 kl 23:40
mona oDu vet du er akvaholiker når du - - er jente og burde være hysterisk redd for "gørr" og "bæsj" og sånn, men når du under jobb med et akvarie står fremoverbøyd og slumper til å dyppe halvparten av det lange håret ditt i bøtta du vasket filteret i, men uten å blunke bare tørker bort det verste - og fortsetter med akvariet. Ingen hysterisk lynspurt ut på badet for å skylle og vaske bort "det ekle". Sånt skjer når jeg glemmer å sette håret i hestehale før jeg begynner med slike jobber...
har snart så langt hår jeg å(er gutt jeg da)
Postet 18.11.08 kl 23:49
ShiramorDu vet du er akvaholiker når.... - du går i en butikk og vurderer om noe av det du ser der kan brukes i fiskesammenheng (blomstervaser, salatboller, oppbevaringsbokser mm). - Når du snakker med kollegaer, venner osv, og må virkelig konsentrere deg om IKKE å nevne ordet fisk eller akvarium. Noen som kjenner seg igjen?
Den siste greier jeg nikke. Uannsett hvor mye jeg konsentrerer meg :S
Postet 19.11.08 kl 16:17
ThobbusDu vet du er en akvaholiker når... - DU reiser helt til Tyskland for å kjøpe flere skjeldne Ancistrus'er - DU har veggakvarium i hver vegg i huset ditt - DU svømmer sammen med fiskene dine du har i badekaret ditt. - DU har en tilhenger med et 4000liter akvarium på. - DU reiser til Akvariebutikken hver 2 uke. :)
PØH! Jeg er da fanken meg på Akvarie/dyrebutikken TO ganger i UKA :O
Postet 19.11.08 kl 16:59
mona oDu vet du er akvaholiker når du - - er jente og burde være hysterisk redd for "gørr" og "bæsj" og sånn, men når du under jobb med et akvarie står fremoverbøyd og slumper til å dyppe halvparten av det lange håret ditt i bøtta du vasket filteret i, men uten å blunke bare tørker bort det verste - og fortsetter med akvariet. Ingen hysterisk lynspurt ut på badet for å skylle og vaske bort "det ekle". Sånt skjer når jeg glemmer å sette håret i hestehale før jeg begynner med slike jobber...
Hehe, der tok du meg og på kornet måtte til å rense i ene pumpa i dag og hadde hånda opp til albuen ned i gørr, laangt over genserarmene på den ene fingenseren min uten engang å reflektere over det, og tørka hendene på buksa for å ta håret bak ørene. var jo opptatt jo, og det var mest lettvindt
Postet 19.11.08 kl 18:39
Postet 19.11.08 kl 18:39
Dette symptomet er sikkert tatt med før, men jeg får legge inn min egen vri:
Jeg bor jo på ei øy i havet, omkranset av fiskere, lakseoppdrett ++.
Lørdag dro jeg til Trondheim, og fant ut at jeg skulle komme overraskende på besøk til noen kjente.
Jeg ringte på, og da de åpnet døren fikk jeg høre:
"Næmen hei, Kristin. Er du her på fisketur? Bare kom inn..." Helt spontant.
(Måtte jo bare innrømme at det var jeg. 30 min. senere var jeg på auksjon, og på kvelden kjøpte jeg et nytt kar. Så dro jeg hjem igjen)
Jeg bor jo på ei øy i havet, omkranset av fiskere, lakseoppdrett ++.
Lørdag dro jeg til Trondheim, og fant ut at jeg skulle komme overraskende på besøk til noen kjente.
Jeg ringte på, og da de åpnet døren fikk jeg høre:
"Næmen hei, Kristin. Er du her på fisketur? Bare kom inn..." Helt spontant.
(Måtte jo bare innrømme at det var jeg. 30 min. senere var jeg på auksjon, og på kvelden kjøpte jeg et nytt kar. Så dro jeg hjem igjen)
Postet 19.11.08 kl 19:14
...man i førjulstiden lager hjemmelagde gaver ved å male på tre, søler maling på hendene, og ens første tanke er: "Jeg lurer på om dette kan avgi skadelige stoffer når jeg skal jobbe i akvariene i kveld?"
...man i førjulstiden plukker coryegg og samtidig synger inni hodet: "Vi hakke tid, for vi skal finne egget."
...man i førjulstiden plukker coryegg og samtidig synger inni hodet: "Vi hakke tid, for vi skal finne egget."
Postet 13.12.08 kl 15:26
Postet 13.12.08 kl 16:26