Revestrekenes akvarieverden (side 21)

Plussmedlem
Uff, alltid må det komme to innlegg etter hverandre.. skal prøve å skjerpe meg på det. Ikke gjort med vilje! ;P
Ojj flott julegave du har fått! Du tar jo knakende bra bilder fra før, så makrolinse får nok du mye morro med. Likte også avatarbildet
Hvordan makro linse er det? Jeg er på utkikk etter en til mitt canon kamera.
Stilige bilder ja! Jeg vil også veldig gjerne vite hvilket objektiv det er, for det jo drømmen med makro for å fotografere i karene
Anders, det gjør ingenting om det blir noen dobbeltposter, jeg kan slette den ene for deg

Mange takk Lisbeth, joda jeg får mye morro med denne julegaven, har allerede tatt en haug med bilder. Blir bildene dårlige har det nok ikke noe med kamera og linse å gjøre, det faller nok mer på mine noe vaklende fotografkunnskaper ))

Lena og Anna U., linsen heter Canon Macro Lens EF 100mm f/2.8 Macro USM.
Den kan nok brukes til litt av hvert tror jeg, prøvde den ute akkurat og månen ble jo ganske forstørret. Tror blant annet at den kan være super å ha med på f.eks innendørs hundeutstillinger fordi den slipper inn mye lys.

[External Image]
Zoomet på bjørka...

[External Image]
og på månen.

[External Image]
Hele bildet...

[External Image]
og et utdrag fra samme bilde.
Skikkelig stilig! Nå fikk jeg ordentlig lyst på macrolinse! Står det noe om nærgrense på denne?
Anna U.
Skikkelig stilig! Nå fikk jeg ordentlig lyst på macrolinse! Står det noe om nærgrense på denne?


Det står "the working distance from the front of the lens to the subject is about 15 cm" og "minimum focusing distance :0,31 m". Jeg har nok tatt bilder som er skarpe på nærmere avstand enn 31 cm, 15 cm passer nok bra.
Hei rita!
Nå har jeg tittet litt i tråden din, og det er så utrolig mange flotte bilder der! HAr jo selv Cory og L-??? dilla, så dette er spennende for en ung akvarist! Nå har jeg selv omsider (for noen uker siden) skaffet meg 4 stk L-134, og de er ikke trege i veksten i det hele tatt Har ett ledig kar i reolen her som jeg vil ha en cory type i, og når jeg ser dine arter blir jeg jo bare mer og mer oppmuntret Har tenkt på C. Adolfoi, og jeg må egentlig bare få surret meg til å skaffe noen til 85 liter'n . Har som Anders en ønskeliste jeg og ( dog ikke alle som går i 85 l)

C. Green Laser
C. Eques
C. Weitzmani
C.Atropersonatus
C.Burgessi
C.Julii
C.Metae
C.Robineae og MANGE fler, har også en liste på L-maller, men penger er problemet m h t fisk her n
Du har en ispirerende tråd!
Jeg syns du har en kjempefornuftig fiskeinteresse Mats Henrik, cory og maller er jo bare helt topp ))

Flott at du har fått tak i Compta, da er det bare å ta tiden til hjelp så blir de voksne og kjønnsmodne etter hvert. Våre stoppet opp i formeringen i våres da vi splittet gruppen. Nå har de heldigvis satt i gang igjen og en hann har forholdsvis nyklekkede yngel i hulen. Og så har vi en enslig yngel i en yngelboks, den hadde havnet utenfor hulen.

Din coryønskeliste er også fin, mange flotte arter der. Adolfoi er nok er godt valg til 85-liter'n, de er kjempefine med sine hvite kropper, sorte mønster og oransje flekk i nakken
Ble stilig med det lilla lyset fra lysrøret Må da være et fint bilde å sende til plantebasen?!

Forresten er det bare meg eller er denne tråden veeeeeldig treg å åpne? Har jeg spurt om det før kanskje? hehe
Jeg tror jeg har sendt inn bildene, går litt i surr for jeg sender inn så mange.
Moderatorene må jo bli lei hele meg ))

Om tråden er treig vet jeg ikke, vi har trådløst nett her hjemme og hastigheten varierer etter hvor mange data'er som er koblet til. Den burde vel ikke være det, det er jo ikke så mange sidene enda
Rått!!
bare helt sykt!! det må jeg si Rita..litt av noen bilder..
Uten at jeg leser hele tråden Hvilken macrolinse skal jeg ønske meg til jul? Jeg har ett canon 350D med sigma 18-125mm..


sorry: r Canon Macro Lens EF 100mm f/2.8 Macro USM.

FANTASTISKE BILDER!!

Klems fra Moss, hils Atle

(Osmoseannlegget er bestilt)
Takker Jørn Henning og Elisabeth Elisabeth, jeg regner med at Atle ringer deg når han er hjemme fra Frankrike rundt 4/12. Klem til dere i Moss også

Og så må jeg legge inn et par skrytebilder til, knipset med den omtalte linsen ))
[External Image]
Hele pistiabildet...

[External Image]
og et utdrag av bildet, pistiaens "hårvekst", ser nesten ut som tentakler
Jeg leker meg fortsatt med kameraet i ledige øyeblikk... i dag uten blitz.

[External Image]
Eques i farta...


[External Image]
Reynoldsi'ene svirrer fortsatt, men ingen egg å se

[External Image]
Japan blue endlers (hybrid)


Fantastiske bilder!!! Tror bildebasene trenger tilskudd nå ;D
Wow!!
wow!! du gjør skam på oss andre med de bildene der Rita.. nice!
I går tok jeg et skikkelig skippertak i 240-liter'n, og det var på tide. Den var fullstendig overgrodd og så bare kaotisk ut. Ut med alle planter, røtter, steiner og huler (bortsett fra den med hannen og yngelen). C. green laser og to Peckoltia L080 ble fanget inn og flyttet til et 100-liters mallekar. Mallebestanden i karret er nå 5 Peckoltia Compta (+ yngel i en hule), 6 Hypancistrus L066 og en ung F1 Pseudacanthicus cf. leopardus (L114). Leopardusen har vi hatt siden januar/februar og da var den bitteliten, ca 3-4 cm tror jeg, nå er den 9-10 cm tipper jeg... og sjekk det gebisset den har ))

[External Image]

Etter at innventaret var på plass byttet jeg vann, og flyttet gruppen med Corydoras robineae til dette karet. De svømmer jo mye mer midt i vannskiktet enn andre cory så da syns de sikkert det er godt å kunne utfolde seg i dette karret som er ganske dypt.
Hei Rita må bare si att di bildene du tar om dagen med den nye linsa er bare helt rå, er ikke noe vis for ås andre å sende in bilder til foto konken lenger. Ha Ha
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap