Lisbeth sine småfisk :) (side 22)

Bladene kan jo puttes på steder der de ikke er så synlige hvis det er et problem.
Jeg lar bladene ligge til det bare er "årene" i bladene som er igjen. Men det er sikkert ikke alle som synes at humus er dekorativt og at det ikke ser ut som det er "rent" i karet. Og hvis man ikke liker blader i karet kan man koke ut en ekstrakt på et par blader og tilsette dette.
Humunukuapuaa
Etter endret: Så fin kampfisken har blitt, fint å se at den trives.

Og det tror jeg den virkelig gjør
Hehe, han ser ut som han har spist godt ja
Som vanlig her en dag styret jeg litt med mine akvarier i stua og min sambo satt på hemsen og lagde musikk. Når han var ferdig med låta sa han at den skulle hete Gurami. Den er litt sånn gurami sa han, rolig og snill og litt "sint" innimellom

Gurami
Bra låt - Kul tittel.
Han har skikkelig peiling på å spille!!!
Hils og si at jeg får "Hawaiian slack-key"-vibber.
Humunukuapuaa
Bra låt - Kul tittel. Han har skikkelig peiling på å spille!!! Hils og si at jeg får "Hawaiian slack-key"-vibber. ;-)

He he, det skal jeg gjøre
Har hørt på de låtene du lenket til tidligere også. Liker musikken, men vet ikke om du bør fortelle ham at en "tante" liker sånt. Mulig han vil bli fornærmet

Har både samboer som er ivrig amatørmusiker og et tantebarn som er i ferd med å skaffe seg et levebrød som musiker og komponist. Er derfor vant til, og glad i, mange forskjellige musikkstiler selv om jeg ikke spiller noe selv.
Vet ikke hva som skjedde med innlegget der, jeg postet det da ikke på nytt?

o_O
Mvjnz
Vet ikke hva som skjedde med innlegget der, jeg postet det da ikke på nytt? o_O

hmm??
Tante Astrid
Har hørt på de låtene du lenket til tidligere også. Liker musikken, men vet ikke om du bør fortelle ham at en "tante" liker sånt. Mulig han vil bli fornærmet ;) Har både samboer som er ivrig amatørmusiker og et tantebarn som er i ferd med å skaffe seg et levebrød som musiker og komponist. Er derfor vant til, og glad i, mange forskjellige musikkstiler selv om jeg ikke spiller noe selv.

Skryt er godt, tante eller ikke
Fankern altså, det er to dager siden jeg røska opp i 250 literen og vannet vil bare ikke bli klart igjen. Den leiretåka er rett og slett for små partikler i, filteret klarer tydeligvis ikke ta det unna. Men det må jo gå vekk til slutt.. Jeg vil ha det like klart og fint som det var før

Kan man ikke søke i sin personlige tråd? Jeg sitter og leiter fram og tilbake for å finne tilbake til et tema jeg hadde oppe tidligere i tråden og trodde det var mulig å søke. Men når jeg søker får jeg opp alle tråder i hele forumet som inneholder søkeordet...
Lisbeth
Da er hyggelig familie og vennebesøk i Tromsø unnagjort. Først fikk fiskene mat, etterpå meg og samboer ;) Hos noen i Trømsø støtte jeg på et flott akvarie! Jeg utbrøt bare Å HERREGUD! ... 120L, pleco på sikkert 25 cm, en diger blågurami, en praktbarbe og to svære scalarer. Scalarene hadde selvfølgelig sammenkrøkete finner pga plassmangel under vekst. Jeg prøvde å forklare, men ble sett rart på.. Dette er jo typisk akvarieholdt av folk uten peil i det hele tatt, som nok desverre er det som er vanligst når det gjelder akvariehold. De overtok det av en nabo som var lei, nå var de lei også, scalarene sloss... prøvde å kvitte seg med fiskene men ingen ville ha så store. Avlive da sa jeg.. Jammen hvordan avlive så stor fisk? Har du aldri fiska torsk spør jeg? Jo sier dem... da bruker du kniven sier jeg.. Jammen kan jo ikke avllive akvariefisken, den er vi jo glad i.. ja men da er det vel enda viktigere å la dem slippe påpeker jeg. OSV. Måtte bare kutte. Enten fikk jeg inn noen meldinger eller så ble dem sittende igjen og tenke; Gale overhysteriske dyre-Lisbeth :)

Jeg klarte ikke dy meg, så en stund etter at jeg kom hjem tipset jeg dem om hvor de kunne få gitt bort fiskene sine til bedre hjem (les; større)
Og i går kom det en e-post med beskjed om at plecoen hadde flyttet til et akvarie på 5-600L Selv om det bare er en fisk så føles det godt at jeg ble hørt og sørget for at den i alle fall får det bedre i åra framover. Happy ending!
Det er nå 6 uker siden jeg satte fisk i karantenekaret, sleit lenge med prikkesyke og sopp, men nå har de holdt seg friske i 2 uker og tiden er inne for å slippe de ut i 250 literen. I tillegg til medisin har jeg hatt høy tempratur i karantenekaret. Har brukt en uke nå på å sakte senke tempraturen så den ligger på det samme som i karet de skal flytte til. Litt sug i magen hver gang jeg har titta inn i karet, i tilfelle det skulle bryte ut prikker pga senking av tempratur. Men alt ser ut til å gå smertefritt Tålmodighet er virkelig viktig i "fiskeribransjen"

Fikk også fiksa opp i 250L før helga så nå er det rent og pent til de nye som skal flytte inn. Skal feire min 40 års dag denne helga og da er det ekstra kult å få fiskene over i karet før det kommer gjester. De ser nok like kjapt over alle kar som de bruker å gjøre, men jeg får tvinge dem til å se litt lengre. Det er min bursdag og jeg bestemmer

Kjenner jeg får sommerfugler i magen bare av å skrive om at de skal flyttes til 250L. Er så spennende! Så krysser jeg fingra dobbelt for at mine kjære knurreguramier ikke blir sur og grinete når det kommer inn så mange nye fisk. De har jo tross alt hatt karet for seg selv i flere mnd nå...
Gratulere med dagen din da
Mine knurregurami går fint med de andre fiskene, de går i en overbefisket 85l og kanskje det hjelper på agrsjonsnivået at det er flere der

BILDER
Galemor
Gratulere med dagen din da :) Mine knurregurami går fint med de andre fiskene, de går i en overbefisket 85l og kanskje det hjelper på agrsjonsnivået at det er flere der ;) BILDER :D

Det går nok helt fint med fiskesuppe helt til guramiene går i lek igjen... Da spørs det.. Men jeg får bare passe på og være litt slem inn i mellom og ødelegge skumreiret. De lager ikke noe stort og synlig reir, men hvis jeg bare roter litt godt i flyteplantene treffer jeg sikkert reiret et sted...

Takk for grattis, dagen er ikke helt enda

Men forresten, var det ikke du som ville kjøpe den lille lotusen av meg? Den har fått mange blader nå og på tide og flytte før den gror seg for fast der den står nå. Vil høre med deg før jeg legger den ut for salg
Og der ble det enda en fisk på ønskelista: Gymnochanda filamentosa. For en stilig liten fisk! Passer helt inn i et av mine kar i forhold til vannverdier og fisk

Litt værre er det nok å få tak i den...
Uæ, synes den var litt creepy jeg :/
Jeg klarte ikke vente og kjøpte når jeg var i sverige en tur.
Så bare å legge ut for salg, en inne på nettby jeg vet vil ha, skal tipse han

Den fisken var kul, liker sånne merkelig fisk

Aner ikke hvilket kjønn mine knurrer er, men de er vel for små ennå oxo.
Mvjnz
Uæ, synes den var litt creepy jeg :/

Ja nettopp -og derfor stilig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap