Revestrekenes akvarieverden (side 22)

Litt av et gap ja

Blir helt satt ut av de utrolig flotte bildene du tar.

Takk, takk Jeg må jo bare si at det er (unnskyld uttrykket) dritgøy å ta bilder med denne linsen )) Man ser jo detaljer man ikke ser så godt med det blotte øye. Ikke alle bildene blir like gode, som dette av den siamesiske algeeteren... men man ser jo den lille barten, tanngarden og snuten som er full av små hull (sanseorganer?) ))

[External Image]
haha på tide å gi han der en tannpuss.
Flotte bilder.
Black_Flys
haha på tide å gi han der en tannpuss. ;)

Du tenkte på den med de brune tennene? Den kunne nok trengt regulering også tror jeg, og SAEn har jo rene colgatesmilet i forhold ))
Plussmedlem
Du tar utrolig flotte bilder! Nå vurderer jeg faktisk å ønske meg et speilrefleks-kamera til jul..
Det syns jeg er et fornuftig julegaveønske Anders, noe du har glede av i mange år fremover
Plussmedlem
Rita Revestrek
Det syns jeg er et fornuftig julegaveønske Anders, noe du har glede av i mange år fremover :)

Du skjønner, jeg har blitt så veldig inspirert av de flotte bildene mange av dere tar her inne, også syntes jeg egentlig det er ganske morsomt å fotografere fisk og andre akvarie-greier.. :P Og når jeg bare har et vanlig digitalkamera, blir ikke alltid bildene så helt på toppen.. så det skal jeg nok vurdere
[External Image]
Unge Corydoras green laser med grimaser

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
De er jo bare såå nydelige!
Fantastiske bilder. Her får man jo studert det man ikke ser så godt med det blotte øyet
kanon flotte bilder hvilke linse bruker du?
Takk for det Lisbeth og Christian Linsen heter Canon Macro Lens EF 100mm f/2.8 Macro USM.
Lena Jansberg
Concolor

Lena, jeg tror de tre ynglene er C134 skjønt de er veldig lik concolor i starten, disse ser lysere ut enn jeg husker concolorene var i samme alder. Jeg må nok bare vente litt til før jeg er sikker Det ligger et dårlig bilde av en av disse ynglene ved siden av.

[External Image]
Og så må jeg bare legge inn et grønningbilde til, de er så fine i fargene, og så har de så artige uttrykk )) Jeg skjønner ikke helt at ikke Green Laser tar over populariteten og utbredelsen til aeneus i akvariehobbyen. De er jo bare så mye finere, og like enkle å holde i akvarie
Plussmedlem
Green laser er jo en, tja, litt sjelden fisk i dag. Er den enkel å drette, da? Det har jo mye å si sånn sett

Jeg syntes green laser er like nydelige hver gang jeg ser bilde av dem.. de er fantastiske! Ser nesten ut som om noen har strødd glitter over dem! Jeg har forsåvidt sett dem med eget øye også, men det forekommer ikke ofte
De har vært enkle her i huset ihvertfall, men det kan kanskje være fordi de trives i den lave PH'en de har (4,0) i karet. Vi hadde dem i PH 6,5 i starten men da så de ikke ut til å trives like bra. Prisen har kanskje noe å si for utbredelsen av grønninger, jeg syns jo den er litt stiv så lenge de er såpass enkle å drette
Plussmedlem
Er jo riktig at prisen er høy..! Vanlig pris er vel ca. 150 pr. stk, så det er jo ganske dyrt.
Blir uansett spennende og se hva de små rakkerene blir. litt usikker på om jeg har en han og en hun av concolorene mine. kanskje dere kan hjelpe meg og se om jeg får fiska dem opp og tatt bilde ovenifra?
Erik Johansen
Rita ph på 4?

Jeg startet en tråd om det med cory og PH men har ikke fått så mange svar, håper på flere. Det jeg lurer på er egentlig om cory lever i så lave verdier i naturen. Sitter akkurat nå og ser på C134, de leker som bare det. PH'en hos dem er ikke fullt så lav som hos de grønne, den ligger på 5,5.
Corydoras caudimaculatus i lek
[External Image]
En hyggelig overraskelse på akvarierommet i dag, Corydoras caudimaculatus i lek
Det er ihvertfall tre trillrunde damer som klistrer egg, og de ser ut til å foretrekke de lavere vannsjiktene for klistring Hva som har trigget dem vet jeg ikke, det er flere dager siden vannbytte og eneste forandring er to faxekalksteiner som ble lagt inn til dem i forgårs (kanskje det var det som skulle til?).
PH 6,2, temp 22,5 grader.

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap