Anders' vannverden (side 22)

Det var en fin liste Anders! Har flere av disse på min ønskeliste også
Du er ikke den eneste som skal ha akvarierom i framtida :P
Plussmedlem
Men jeg har tatt opp igjen litt planer om akvarierom her hjemme nå igjen. Da skal jeg starte med mellomlagring av vann ihvertfall! Også kan jeg rote mye mer Problemet er at der jeg kunne hatt akvarierommet mitt er det nå et slags "garderobe-rom" der mye av f. eks. uteklærne her i huset er. Rommet ligger også i en annen del av huset, bestemoren min bodde der før, og i den leiligheten er det alltid kaldt. Men det rommet kan jo være lukket hele tiden om vinteren, så kan jeg varme opp det rommet med elektrisitet

Neida, jeg planlegger, det hadde vært utrolig praktisk med et eget rom til akvariene. Det er ikke sikkert det er nødvendig å ta ut alt av klesskap i det rommet heller for å få inn det jeg har av akvarier. 3 av 5 står jo i reol

Kan jo alltids ta noen bilder av rommet.
Plussmedlem
Liten test bare

ENDRING:

Jeg bare testet litt med å legge ut bilder direkte i et innlegg, da mener jeg altså store bilder i innlegget man ikke trenger å trykke på for å se det i større utgave, men mislyktes med det Er det noen som kan forklare hvordan jeg gjør det?

Inaktiv bruker
jeg vet ikke, men i den personlige tråden til B.Andresen hadde hun lagd seg en huskelapp over hvordan man gjorde det... skulle skrevet det direkte hadde jeg visst det, men kan det ikke selv.
Plussmedlem
Takk Kristian, da skal jeg sjekke der.
Plussmedlem
TEST!

ENDRING:

Sorry, ingen suksess, var ikke så lett å forstå...
Inaktiv bruker
Heisann!

Det er veldig enkelt å legge ut et stort bilde:

-Først skriver du et vanlig innlegg og legger inn bildene på "normal-måten". Post dette innlegget.

Så:

1. Åpne bildet i stort format ved å klikke på det.
2. Høyre klikk på bildet --> Klikk på "Kopier bildeadresse" eller "Kopier bildenettadresse"
3. Gå inn på "endre innlegg"
4. Klikk på denne: [External Image] og "lim inn" i boksen som popper opp.
5. Klikk ok!

VOILA! Så enkelt!

Eksempel:

[External Image]
Inaktiv bruker
nei, men da lererud eg nok det ettervert, sorra at ikke jeg kan hjelpe
men må bare si at du har fantastisk flotte akvarier å jeg missuner deg så mye!!!
jeg har kun 3 karr oppe, helt ned i 15 liter, så skulle gjerne hatt mere. å din akvalantis 230 liter er bare såå fin. min 300 liter er så høy mot det du har å da blir ditt mye finere. også har du røtter i alle karra som ikke jeg har, eller får tak i. akvarierom ja. da er vi ivertfall 3 stk, men sikkert ganske mange titals akvarister som kunne tenke seg det! å Anders. Skjekk akvarietråden til siljan. han som driver akvariekjelleren å selger planter over hele landet! det er fantastisk. så tråden:Nytt akvarierom i skien. som tråden heter i dag. klarer bare ikke so det nok ganger! helt fantastisk facinerende. så mom ikke du har sett den så må du ta en titt! jeg tror hele 15-20000 liter vann er plassert i kjelleren tror jeg å mere en 150 discus, ja. nå skal jeg ikke si for mye, men helt fantastisk!!!
Mvh Kristian.
Karrene dine ser skikkelig bra ut
Kjempeproft. Du har jammen kommet langt på kort tid.
Plussmedlem
Ny TEST



[External Image]


- Og så lett kunne det bli (Klarte det på Nettakvariet)
Takk alle sammen, men den 230 l er ikke noe praktkar akkurat, hehe, men når gullfiskene ganske sikkert reiser, skal det bli litt bedre planteliv der.. nå har jeg jo ikke engang orket å ta bilder av det karet, jeg har ikke gjort noe med det. Bare latt alt stå å gro. Men det skal det bli forandring på hvis det karet fortsatt skal være der! Da må det være et litt finere selskapskar

Takk for skryt alle sammen. Karene mine er veldig enkelt satt opp, men med ganske mye planter, mange av dem Og mose er en viktig ting. Den lar jeg gro, haha :p

Og takk til deg, Erik, jeg skjønte det!
Kristian, jeg har lest tråden, og ja, det er fascinerende Må ta meg en tur dit, bor ikke mer enn en time unna.
Veldig fine kar Anders! Nå som du har blitt så flink til å legge ut store bilder kan du kanskje legge ut bilder av et og et kar?
Plussmedlem
Jeg skal prøve å få surret meg til det også jeg!

Nå driver jeg forresten med det nye utvendige filteret jeg kjøpte. Jeg vil sette det i gang i dag, og har kjøpt slanger og vatt og sånt.
Plussmedlem
Jeg har oppdaget noe ganske urovekkende på den ene gullfisken min. Det gjelder den som er syk fra før av og har gått i en lengre tid i 54 literen min, men jeg trodde den var mye bedre nå. Jeg har vurdert å flytte den over til de andre, men har ombestemt meg helt i tilfelle det skal være noe smittsomt. Jeg hadde jo samme greia på en annen gullfisk, den avlivet jeg. Den hadde fullt av innvendige merkelige greier, slags hvite punkter fylt med noe ekle, hvite greier. Og jeg kan ikke komme fram til hva det kan være! Har lest mye, men ikke blitt klokere. Har prøvd litt behandling også, men til ingen nytte.

Men det som har kommet på nå, er en større klump som syntes godt på utsiden av fisken. Den har fått en stor klump rett og slett et sted, også fylt med de hvite ekle greiene. Fisken virker allikevel i god form. Spiser med god apetitt og alt mulig, men jeg er redd for at det går feil vei med denne også. Kan jeg behandle den så vil jeg jo det, jeg vil jo bare at fiskene mine skal ha de bra når de er her hos meg.
Klumpen ser ut til å være litt åpen, slik at det tyter litt "krem" ut.

Legger ved et par bilder der man kan se utveksten.

Hmm svulst?

Ene katten vår hadde svulst, som da hadde åpnet seg og guffe kom ut..
Det finns jo både godartede og vondartede svultster... Desverre er vel ikke det noe som kan behandles på fisk.
(med mindre man har dyre koier som man velger å få operert)
Plussmedlem
Ja, den forrige som hadde akkurat samme greie trodde jeg jo det var en svulst på, så ser ikke helt bort ifra det.
Plussmedlem
Jeg har gått litt spent om dagen og håpet på fler egg fra div. fisk, men ikke noe mer hittil. Green Laser har vært i stor aktivitet i perioder en stund, men ingen egg der ennå heller. Vel, bare å vente! Det kommer vel forhåpentligvis til slutt likevel

Ting går som det går i akvariehjørnet.. omtrent som før. Ikke noen dødsfall, så det skjer ikke så mye her. Har vært stille her hos meg på akvariefronten i det siste også, og har blitt betydelig mindre aktiv på AF den siste tiden, merker jeg. Men har hatt endel internett-saker å drive med i det siste, så mye av grunnen ligger i det også.

Jeg holder fortsatt på planene om å flytte på akvariene. Jeg kunne egentlig tenke meg å ha plassen på dette rommet til andre ting, og akvariene tar stor plass! Det hadde vært mange fordeler ved det. Jeg hadde fått mer plass på rommet, kunne rotet mer, kunne oppbevart mer utstyr på et rom, og jeg kunne startet med mellomlagring av vann. Det tillater ikke plassen i dag på rommet, det ville hvertfall blitt trangt. Problemet ligger i at det rommet er et temmelig fullt garderobe-rom, og jeg aner ikke hvor foreldrene mine ellers skulle plassert alt av skap og ting og tang som står på det rommet. Jeg kunne alltids hatt noe av rommet til akvariene, og at det kunne stått igjen litt skap der inne fortsatt. Det er en mulighet, det kan hende jeg kan få plass til alt på èn vegg. Så jeg går og tenker en del på dette. Plassen er ikke så stor til meg selv og andre ting som bokhyller og andre ting jeg ville hatt plass til! Akvariene tar en ganske stor del av rommet, nemlig. Jeg måtte fjerne en stor hylle fra rommet før jeg fikk det store akvariet, den stod der reolen står nå.
Jeg vurderer fortsatt sterkt å selge det største akvariet mitt, og heller sitte igjen med de mindre. Jeg får høre litt med han Torjus jeg kjenner godt om han fortsatt er interessert.

Da var en liten oppdatering kommet i denne tråden Skal prøve å ta noen bilder av alle karene i nærmeste fremtid så jeg kan legge ut noen store bilder av de her i tråden. Skal se om jeg kan få gjort det i helga.
Plussmedlem
Adolfoi-egg! :D
YESS! Corydoras adolfoi var i full fart i går, og tenkte "her må det vel bare skje noe?"
Jeg reiste ut i går kveld, og kom tilbake litt over elleve. Da var det egg i akvariet med Adolfoi og Orange laser Ikke så mange, men noen, hvertfall. En del så ut til å være most og ribba også. Så da har adolfoi lekt her også da! Jeg kan jo håpe på at noen få egg klekker og at kanskje noen veldig få yngel klarer seg på egenhånd, selv om det er lite sannsynlig. Men det kan jo skje... det skjer i naturen! Ph ligger på ca. 6,5, den senker seg i akvariet. Men det er jo bare bra for min del!

Green laser håper jeg på egg fra også. Hadde vært såå kult! De er stadig vekk i lek, nemlig.
Plussmedlem
Jeg må forresten poste et innlegg om en annen ting også. I går kveld fikk jeg startet det nye utvendige Eheim-filteret, endelig. Jeg har en slangebøy ned i akvariet til innsug, men har ennå ikke festet noe på innsuget. Og i dag fikk jeg meg et veldig trist syn; en eplesnegle hadde selvfølgelig kommet bort på innsuget, satt seg fast, og alt av sneglen bortsatt fra skallet hadde blitt sugd innover i røret. Det hang fortsatt fast i skallet, og sneglen var selvfølgelig stein dau. Huff! Jeg kommer vel til å feste ett eller annet på innsuget, en nylonbit eller noe, men til dere med utvendige filtre; hva bruker dere på innsuget? Hvis jeg bruker nylon, vil jo ikke plantebiter o.l komme inn i filteret. Så, hva gjør de fleste, egentlig? Hva bruker dere på innsuget? Ingenting? Sikkert veldig forskjellig fra person til person, men takker for alle svar og tips

Jeg er veldig fornøyd med filterkjøpet. Man merker virkelig at det er et helt annet trykk i et utvendig filter enn et innvendig!
En svampbit av mellomgrov svamp feks. Ellers pleier det jo være en innsugsrist nederst. Vanligvis trer jeg da bare svampen på utsiden av den..

Ta en bit svamp og klipp til passe strl, så lager man en liten fordypning som man putter på slangen
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap