Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 22)

MariaT
[QUOTE=Lisbeth] Da er det meg og deg på dette forumet som har sjokkiser :) Etter at Maren ga seg ble jeg jo helt alene som sjokkiseier. Veldig bra Bettina :)

Vi er hvert fall tre - har en gruppe på seks her

Ser man det! Men du har dem ikke registrert i profilen din?
Er ikke dvergsjokkisene mine store nok, eller brune nok?
Lisbeth
[QUOTE=Bettina]Hei igjen Lisbeth I dag har kjøpt meg sjokkiser, og gud hvor fine de er. Har jo hatt noen tidligere, men hadde liksom ikke helt int for de da!

Ojj ojj ojj! Hvor mange ble det?

Da er det meg og deg på dette forumet som har sjokkiser Etter at Maren ga seg ble jeg jo helt alene som sjokkiseier. Veldig bra Bettina

Forresten nå må vi komme oss litt over til labyrintfisk.no igjen, få litt liv der igjen

Kjøpte 6 stk fordi prisen er noe stiv på Tropehagen. 89 kr pr stk, men de er alikevel så flotte og lubne, selv om de ikke er mer enn halvparten så store som dine, så jeg klarte ikke dy meg lengre :o) Måtte bare ha noen nå.

Det er ikke så lenge siden jeg slapp de ut og var ferdig med akklimatisering, og de svømmer ivrige og utforskende rundt. Farget bra ut så langt, men klemmer halefinnen noe. Regner med det fikser seg etterhvert. De er jo ikke "husvarme" ennå.

Sånn generelt lurer jeg på hva du fôrer dine med? Jeg kommer til å mate mine ofte, siden de er ungfisk i vekst og da vil jeg gi de bra fôr tilpasset de som gir en bra vekst og et godt utgangspunkt for et langt lykkelig liv her hos meg. Regner jo med at Tropehagen har gitt de prodac fôr, så det er jo egentlig ikke så vanskelig å overgå!

Vi må få litt liv på labyrintfisk.no igjen. Har nok ikke vært flink nok til å holde liv der nei. Det kommer
Humunuku
Er ikke [URLBLOCK1] store nok, eller brune nok?

Har du mange dvergsjokkiser, Bjørn?? De var nydelige. Hvor har du fått tak i di henn a??

Humunuku
Er ikke [URLBLOCK1] store nok, eller brune nok?

Fnis -jojojojo, de er selvfølgelig både store nok og brune nok. Hehe, men de er ikke Sphaerichthys osphromenoides!
Bettina
Sånn generelt lurer jeg på hva du fôrer dine med? Jeg kommer til å mate mine ofte, siden de er ungfisk i vekst og da vil jeg gi de bra fôr tilpasset de som gir en bra vekst og et godt utgangspunkt for et langt lykkelig liv her hos meg. Regner jo med at Tropehagen har gitt de prodac fôr, så det er jo egentlig ikke så vanskelig å overgå!

Går stort sett i frossen artemia, sort mygg, cyklops. (mest artemia)
Av og til no rødt frossent planktongreie til saltvann og no tørrfor, discus bits og tetra hovedfor. Og microorm. Mine er ikke kresne for å si det sånn, bare prøv deg fram
Har nettopp gått opp for meg at jeg blir sett på som en av de "gamle traverne"
Jeg har ikke tenkt på at jeg er en av de, men skjønner at ut i fra akkurat det at jeg bør passe kjeften min litt bedre så jeg ikke tråkker folk for hardt på tærne.

De "gamle traverne" blir jo brukt som skjellsord av mange på dette forumet. Jeg trenger jo ikke gi folk mer grunn for å bruke det som et skjellsord.

Så herved er mitt lille hjertesukk angående personlige tråder slettet!
Hehe, kanskje like greit etter reaksjonen å dømme. Jeg tolket det ikke så ille som andre har gjort jeg da. Synes man må få lov å komme med noen små hjertsukk innimellom.

Har svart et langt innlegg omkring dette i en annen tråd.

Fikk bare lyst å si at du også er en av dem jeg liker å følge med på. Nå har vi jo en felles interesse i rekene, men jeg følger med i tråden din uansett jeg.

Noen andre tråder blir jeg bare fast leser av enten jeg vil eller ikke, hehe. Kanskje jeg kan kalle det for en vane. Gammel vane er vond å vende..
Lisbeth
Har nettopp gått opp for meg at jeg blir sett på som en av de "gamle traverne" Jeg har ikke tenkt på at jeg er en av de, men skjønner at ut i fra akkurat det at jeg bør passe kjeften min litt bedre så jeg ikke tråkker folk for hardt på tærne. De "gamle traverne" blir jo brukt som skjellsord av mange på dette forumet. Jeg trenger jo ikke gi folk mer grunn for å bruke det som et skjellsord.

Men din tråd er jo av de virkelig trivelige her!

Den som bruker gamle travere som et skjellsord burde logge av datamaskinen sin og tenke litt over hvordan verden henger sammen... Greit nok at ferskinger som meg og mange andre kan svare på mange av disse grunnleggende spørsmålene som vi selv spurte når vi startet opp, men når folk kommer med mer vriene spørsmål, sykdom og mindre "vanlige" problemer så er det helt uvurdelig å ha et sted man kan spøre de som har drevet med hobbyen lengst og har sett de merkeligste ting.
Pytt pytt - en gang blir vi alle gamle...
Synes ikke du har så mye å skjemmes over, og synes det er en fin tråd du har. Synes også at innleggene dine er oppklarende og gode. Om du merker tilbakemeldinger som tyder på at du blir sett på som en autoritet, så er vel det bare bra.

Tror nok de fleste her på AF synes det er fint med mangfold; et sted hvor nye ferskinger kan spørre, og hvor man kan få svar på mer krevende spørsmål. Og alle kan vel angre på et innlegg nå og da - om det er sammenhengen eller innhold eller hva som helst. Det må vel være greit..

Fortsett med tråden din!
Plussmedlem
Lisbeth
Har nettopp gått opp for meg at jeg blir sett på som en av de "gamle traverne" Jeg har ikke tenkt på at jeg er en av de, men skjønner at ut i fra akkurat det at jeg bør passe kjeften min litt bedre så jeg ikke tråkker folk for hardt på tærne. De "gamle traverne" blir jo brukt som skjellsord av mange på dette forumet. Jeg trenger jo ikke gi folk mer grunn for å bruke det som et skjellsord. Så herved er mitt lille hjertesukk angående personlige tråder slettet!

Lisbeth, da

Jeg er faktisk enig i at det er mange her som skriver og egentlig ikke hgar noe å skrive om.. Mange bruker til og med personlige akvarietråder i stedet for det vanlige forumet til spørsmål.. det er klart at det skulle blitt et lite system på dette, og at folk oppretter en tråd når de faktisk har noe å skrive om. Det er min mening, også.
Ikke tenk på deg selv som en gammel traver, det er du ikke Det må være lov til ¨å si sin egen mening, men noen syntes nok det har vært mye negativt rundt de personlige akvarietrådene i det siste. Det er bare det.
Lisbeth
[QUOTE=Humunuku]Er ikke [URLBLOCK1] store nok, eller brune nok?

Fnis -jojojojo, de er selvfølgelig både store nok og brune nok. Hehe, men de er ikke Sphaerichthys osphromenoides!

Bare følte meg litt utafor det gode selskap, men kan jo ikke påberope dem for å være annet enn småsjokolader. Sjokolade er sjokolade, stor eller liten, lys eller mørk.

Til Bettina, Heidi på Oslo Zoosenter fikk endelig fatt på en gjeng etter at jeg hadde spurt etter arten vel og lenge. Klarte ikke å bestemme meg for hvor mange jeg skulle ha så det ble til at jeg tok alle de hadde fått inn. Har færre enn til å begynne med og har mistet nær en tredjedel på tre uker så nå er det kanskje rundt tjue.
Humunuku
[QUOTE=Lisbeth][QUOTE=Humunuku]Er ikke [URLBLOCK1] store nok, eller brune nok?

Bare følte meg litt utafor det gode selskap, men kan jo ikke påberope dem for å være annet enn småsjokolader. Sjokolade er sjokolade, stor eller liten, lys eller mørk.

Til Bettina, Heidi på Oslo Zoosenter fikk endelig fatt på en gjeng etter at jeg hadde spurt etter arten vel og lenge. Klarte ikke å bestemme meg for hvor mange jeg skulle ha så det ble til at jeg tok alle de hadde fått inn. Har færre enn til å begynne med og har mistet nær en tredjedel på tre uker så nå er det kanskje rundt tjue.

Oi, såpass ja! For jeg tenkte det kanskje gikk ann å sånne ilag med de andre sjokkisene.

Hvis dere kommer på noe, er jeg glad for forslag til rolige asiafisker som kan trives i en sur asiabiotop med sjokkiser og etterhvert noen lakriser.
jeg var ikke ute etter å sanke støtte fra noen, men tusen takk

Anders; det er nesten litt irriterende skummelt at du som 13 åring skriver så godt og setter meg litt på plass -veldig bra, du er en kul fyr

Tror jeg lar være å kommentere videre ang dette med mitt tidligere innlegg om personlige tråder
Bettina
Oi, såpass ja! For jeg tenkte det kanskje gikk ann å sånne ilag med de andre sjokkisene.

Vi snakker om minisjokkisene til humunuku. Ja det ville jo vært kult å vite, går disse sjokoladene overens? Ikke greit å finne ut av hvis man ikke har begge deler -i samme kar
Lisbeth
jeg var ikke ute etter å sanke støtte fra noen, men tusen takk :) Anders; det er nesten litt irriterende skummelt at du som 13 åring skriver så godt og setter meg litt på plass -veldig bra, du er en kul fyr :) Tror jeg lar være å kommentere videre ang dette med mitt tidligere innlegg om personlige tråder ;)

Ja ikke sant, Anders er et funn!!! Og det er du også Lisbeth. Føl deg fri til å mene det du vil du, og ikke tenk noe mer på det. Men du er nok et slags "forbilde" for flere her inne ;D
Lisbeth
Vi snakker om minisjokkisene til humunuku. Ja det ville jo vært kult å vite, går disse sjokoladene overens? Ikke greit å finne ut av hvis man ikke har begge deler -i samme kar

Ut fra det jeg har klart å finne ut er minisjokkisene mest fornøyd i relativt nøytralt vann.
Plussmedlem
Å, tusen takk, det var da noen voldsomme påstander da, positivt altså.. Var ikke klar over det, egentlig, men utallige timer er brukt på nettet til å lese, skrive osv.. men takk, jeg skal prøve å ikke være irriterende.. :P *late som om jeg misforstod*

Men, uansett, jeg tror nok noen har misforstått litt angående noens negativitet ved de personlige trådene. Når det blir spørsmål og slikt også ut av personlige tråder, går det for langt..

Lisbeth, må skryte av deg også; jeg liker veldig godt å lese i tråden din, den er inspirerende! Liker også kjempebra de flotte bildene og videoene du legger ut!

Nå var jeg så trøtt at jeg så vidt klarte å skrive bilder og videoer utan at de ble "Bildeoer og videer" eller liknende

Sissimor og Anders - Takk
Jeg har blitt andemater Vi kaster mye brød her i huset og det er jo fullstendig toskete når vi bor rett ved akerselva der det er masse fugler som fryser og er sultne! Og når jeg alikevel må ut med bikkja. Veldig hyggelig å mate fuglene.

Jeg må binde fast bikkja mens jeg holder på. Hun var ikke gamle kroken når det gikk opp for henne at ender betyr mat. ser hun en flokk med ender løper hun rett inn i flokken for å ta maten fra dem. Hun bryr seg døyten om fuglene, kun opptatt av å finne maten de spiser på. Tullebikkje...

På snutten ser det jo ut som hun er redd for fuglene, det er hun ikke, hun fryser bare så inni hampen :p

<embed src="http://www.youtube.com/v/K17FvwaV2wc?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>

Etterpå er det fryktelig godt å ligge inntil matmor på soffan mens jeg netter

<embed src="http://www.youtube.com/v/3Evnm60lNkI?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© vebjørn sortebekk
Reklame for plussmedlemskap