Sissis våte drømmer (side 22)

Etter vannbytte og litt rydding i Rio`n, er jeg bare enda mer forelsket i coryene mine. En av dem kom og smakte på meg! Den rett og slett gnagde på fingeren min. Var ikke vondt altså, men skvatt, det gjorde jeg

Og så er det så gøy å høre på den høylytte smattinga når de slurper i seg noe snaskens fra vannflata. Hi,hi, koser meg med fiskene mine jeg, og når de er så søte, er vannbytter bare gøy

Ph var forresten 6,3 etter vannbyttet. Holder det seg der er det jo levelig...
Plussmedlem
Coryer er vel de vakreste skapningene som finnes! Det er godt å se at her på AF sprer Corydorasbasillen seg raskt.
Helt enig med deg!! Jeg er like begeistret for mine coryer!
Verdens herligste skapninger, uansett hvilken sort.
God natt godteskåla...
Da har jeg prøvd å lyssette Godteskåla bakfra. Ble ganske fin natteffekt det syns jeg, men tror alikevel det blir ledlys fra oven i tillegg...
[External Image]
så fint!! må få gjort noe med nattlys i mine kar også!! blir en helt annen verden med en gang!!
Flott! Men jeg tror jeg er enig i litt tilleggslys fra oven, det ble vakkert, men todimensjonalt. Veldig spennende!
Kjempetøft med det lyset, spesielt fin effekt med vallisneria
Det store amano-mysteriet
Amano-reker er underlige, og ekstremt gode til å gjemme seg! Vet de er omtrent gjennomsiktige, men de er store, så det burda da være mulig å finne dem?

Slapp 4 stk oppi Rio`n, og i begynnelsen var de alle en god del framme, men så: borte! Tittet etter dem, og ble bekymret, og plutselig var to av dem framme igjen. Stod bare å mumset i åpent lende, rett ved glasset, som om de pleide å gjøre det.

I det siste har jeg vært bekyret for dem igjen, for har ikke sett dem på leeeeenge! Lette etter dem ved vannbytte og rydding i går, men fant ingen. Bestemte meg for å ikke ta sorgene på forskudd, for det karet er en jungel. Og i dag, helt plutselig, så er det 3 framme! Pussige vesner. Veldig søte, og ikke redd for noe. Og den største er gigantisk! Den var stor da de kom i hus, men nå er den rett og slett imponerende! Og umulig å finne når den ikke har lyst til å vise seg fram...
Skuffa! :(
Lakrisene kom ikke.....

Hadde gledet meg veldig, og var så spent på om det var rette sorten som kom, men så kom det ingenting... Ikke noe å gjøre med, men irriterende; Godteskåla står der fortsatt uten godteri :/

Men har jo så masse andre flotte fisk, så skuffelsen går nok fort over
Det yrer av liv...
Bestemte meg for å rydde litt i Asylet ved vannbytte i dag, har grodd igjen helt der også. Og jeg skal si det var liv i jungelen! Det spratt ørsmå både grønne og røde reker i alle retninger, og så mange nusselige, små sandsnegler

Har veldig pene sandsnegler i dette karet; ganske mørke, og med veldig fint mønster. De første av disse kom med windeløwen som stod her ei stund.

Flyttet noen reker over i Ungdomsklubben, av begge sorter. Er god plass til masse reker der, og det fine er at platyene lar rekene helt i fred. De har jo vokst opp med masse små reker rundt seg, og lever sammen i perfekt harmoni. Og så fant jeg en liten jegersnegle til der. Så det blir viktig å plukke nøye før jeg kjøper eplesnegler :/

Prøvde å ta et par bilder, men ble som vanlig ikke spesielt vellykket...
[External Image]
Plussmedlem
Hahaha, har en hel flokk med små-reker særlig i det ene akvariet her jeg også Slapp oppi en hunn-reke jeg trodde bar egg for å spre rekene utover karene, vet ikke om hun var det, men en hannreke kom med en fiskepose.. en liten stund senere poppet det fram en masse småreker. De vokser utrolig fort! Søskenflokken er vel på over 30 sikkert. Hunnreken var vel sakura, hannreken som kom er kirsebær.. men er blandinger fra før i mine kar

Men, jeg syntes reker bare blir mer og mer artig! Lyst på et reke-kar jeg
Anders Kaste
Hahaha, har en hel flokk med små-reker særlig i det ene akvariet her jeg også :-) Slapp oppi en hunn-reke jeg trodde bar egg for å spre rekene utover karene, vet ikke om hun var det, men en hannreke kom med en fiskepose.. en liten stund senere poppet det fram en masse småreker. De vokser utrolig fort! Søskenflokken er vel på over 30 sikkert. Hunnreken var vel sakura, hannreken som kom er kirsebær.. men er blandinger fra før i mine kar :) Men, jeg syntes reker bare blir mer og mer artig! Lyst på et reke-kar jeg :-)


Ja, reker er kjempesøte!
Har lest et sted at bare 1 av 1000 hannreker har sakura-farge, så det skal godt gjøres om du får tak i det. Har noen hunner med sakura-kvalitet jeg også, men tror det blir veldig mye styr å skulle sortere ut for å avle på farge....

Jeg har også lyst på eget rekekar; aller helst med blå tigerreker, men de er dyre...
Plussmedlem
Jeg har vurdert å kjøpe inn en liten koloni med for eksempel 5 blå tigerreker, så kanskje de formerer seg. Men ja, de er veldig dyre, og jeg har sjelden en særlig tykk lommebok, og da mest på grunn av akvariehobbyen Men når jeg føler jeg får god råd og kan bruke pengene på litt annet enn utstyr, må jeg kjøpe noen nye reker. Jeg har lyst på red bee og black bee Men nå har jeg sakura/kirsebærreker i alle de mest rekevennlige karene mine da, som er de tre 98 literne. Men, det kan vel hende jeg skulle klare ved f. eks en stor omgjøring å plukke ut alle :P Jeg har lest at det går fint an å blande red og black bee, krysningen blir enten red bee eller black bee, ikke en blanding Så er de jo veldig fine sammen! Røde og hvite reker, og svarte og hvite reker Ville blitt fint!
Anders Kaste
Jeg har vurdert å kjøpe inn en liten koloni med for eksempel 5 blå tigerreker, så kanskje de formerer seg. Men ja, de er veldig dyre, og jeg har sjelden en særlig tykk lommebok, og da mest på grunn av akvariehobbyen :) Men når jeg føler jeg får god råd og kan bruke pengene på litt annet enn utstyr, må jeg kjøpe noen nye reker. Jeg har lyst på red bee og black bee :) Men nå har jeg sakura/kirsebærreker i alle de mest rekevennlige karene mine da, som er de tre 98 literne. Men, det kan vel hende jeg skulle klare ved f. eks en stor omgjøring å plukke ut alle :P Jeg har lest at det går fint an å blande red og black bee, krysningen blir enten red bee eller black bee, ikke en blanding :) Så er de jo veldig fine sammen! Røde og hvite reker, og svarte og hvite reker :-) Ville blitt fint!


Ville blitt kjempefint! Har tenkt den tanken jeg også. Det fine er at disse ikke krysser seg med kirsebær, så da er det ikke krise om du ikke får med alle Men bierekene vil trolig utkonkurere de som evt blir igjen da...
Dagens nyervervelser; charles og 9 blå reker...
Har lest til øyet ble stort og tørt om channoideser inne på Labyrintfisk.no, og funnet ut at det bør være overvekt av hanner dersom de går i gruppe. Så i dag har Charles kommet i hus. Dermed har jeg 3 hanner og 2 hunner.

Resten av channoidesene til Maren ble i dag sendt til Dahls, så nå er alle karene hennes tomme. Veldig rart å se, og ganske trist egentlig. Men med en livlig valp i hus, som trenger mye oppmerksomhet og trening, så skjønner jeg henne godt.

Ellers har jeg kjøpt ni små, blå reker fra ei på forumet i dag. Da jeg bestilte dem tenkte jeg egentlig å ha dem i Ungdomsklubben, men de er jo neocaridina! Går jo ikke an å ha de sammen med kirsebær da, så nå går de i Barnehagen. Bare 12 liter, men det får holde enn så lenge. Vurderer å ha de i Rio`n, men da må de bli litt større først.
Så synd at du ikke fikk lakrisene. Hvilken art ble det til at du bestilte?
Lisbeth
Så synd at du ikke fikk lakrisene. Hvilken art ble det til at du bestilte?


Veldig synd, det syns jeg også...
Ble til at jeg bestilte filamentosus. Får prøve igjen ved en senere anledning...
Eller kanskje jeg skal prøve å bestille sjokolader? Hm...
Det gror i godteskåla
Det er arti å se hvor godt plantene vokser i Godteskåla!

[External Image]
Fikk en liten lotus av Maren, og nå er det masse blader i fin lilla farge. Skikkelig flott syns jeg den er. Får selvfølgelig ikke fram fargen skikkelig på bildet, men pytt Til og med blyxa`n ser ut til å trives! Reddet to triste tuster da Juwelen ble omgjordt til Ungdomsklubben, og nå er de allerede mye større, og mye grønnere.[External Image]
Bestilte en Barclaya longifolia fra Akvariekjeller`n, og det kom to små knoller. Den ene av isse har fått masse blader, og vokser fint. Denne planten har også rødlige blader, og jeg tror den blir skikkelig vakker [External Image]
Og så må jeg legge inn et bilde av stjernedanioene mine. De er så flotte
[External Image]
Stjernesjarmør på flash'ern! Kan sitte og se på stimen i evigheter, de doller seg til og tuller rundt, veldig gøyal fisk :o)

Flott plantevekst også, den Barclayaen har jeg siklet på, men ettersom den akkurat som Blyxa trives i lavere pH enn jeg kan tilby uten å tulle for mye, må jeg motstå fristelsen. Vakkert har det blitt, du er jo så flink!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap