Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 23)

Nå blir jeg veldig fristet til å stikke innom neste gang jeg er i Trøndelag. Jeg har lyst til å se sneglegalskapen din.
Inger Anne
Nå blir jeg veldig fristet til å stikke innom neste gang jeg er i Trøndelag. Jeg har lyst til å se sneglegalskapen din. :-D

Hei ja velkommen skal du være. Det hadde vært moro det å få hilse på pottifar....og alle de andre...
Her er noen bilder fra meg igjen.
1. her er det faktisk en rosa som ikke har striper og denne er snart 1 cm stor så hvis den skulle få striper så burde de vært kommet nå. Den er så nydelig.
2. Det kommer tofargede snegler hos meg nå. Her er en hvit og blå.
3. Denne har mange farger på seg. Gul,grønn,lilla og kroppen er lys med orange flekker mens følehorna ser ut som de er gul flekkete. Nesen er mørk ser det ut for. Spennende. Denne er også over 1 cm ca så det skal bli spennende å se hvordan den blir til slutt.
De to første bildene er av gulgrønne kjempe epler. Skjekk den forskjellen i fargene på kroppen. Den øverste er helt svartblå og såå nydelig. Så kan en skimte noen bittesmå gule prikker. Nesten som en svart himmel med stjerner på. Det siste bildet er av en hårsnegle som er dekt av bittesmå egg fra antennesneglene som går i dette karet. Sjelden å se andre snegler oppå denne sneglen men en liten rosa våger seg oppå...
Det første bildet er av en liten sulle som bare må være pottifars verk...Det andre bildet er av pottifar og se hvor like de er i fargen...
Det siste er av noen blå posthorn som har fått slagside av en eller annen grunn.
Gleder meg vilt til de nye sneglene mine kommer. Brotia pagodula. Ligner sullene i kroppen men er taggete i skallet, samme form som sullene på skallet også. Skal hente de om mandagen. ...Da blir det 17 mai og julaften på samme dag..
Her kommer det flere bilder fra meg.
1. Her er det en lilla hannsnegle som regelrett hopper ned på den snegla som ligger under der. Den lillafargen er helt knall syns jeg.
2. Her er en av de gule sullene ute og balanserer på rota de har i karet sitt.
3. Her er pottifar så troskyldig å se på syns jeg. Ser ut som han spør sebrasnegla hvorfor den ligger på hodet nedi sanda...

Kom igjen folkens med sneglebilder i alle varianter...
Her er det ett bilde av en Jegersnegle:
[External Image]
Bilder av ti Sebrasnegler:
[External Image]
To til:
[External Image]
Først en Sandsnegle:
[External Image]

Jegersnegler som spiser en eplesnegel:
[External Image]
Fisken Magnus: Der fikk jeg jo svar på at jeg ikke skal ha slike jegersnegler oppi til eplene mine. (har skivesnegleproblemer jeg åpenbart må takle selv)Et grusomt (for en sart sjel) men fasinerende bilde.
Carinus
Fisken Magnus: Der fikk jeg jo svar på at jeg ikke skal ha slike jegersnegler oppi til eplene mine. (har skivesnegleproblemer jeg åpenbart må takle selv)Et grusomt (for en sart sjel) men fasinerende bilde.


Ja, det er sikker og vist. Jegersngeler og Eplesnegler en dårlig kombinasjon.

Det var ikke mange minutter etter at jeg ga Jegerene en Eplesnegel at alle Jegerene av oppe fra sanden å på vei bort til Eplesnegelen. Jegerene er utrolig effektive, ikke bare sneglespisere men også alge spisere. 5 min etter at jeg ga de Eplesneglen av alt utenom skallet spist opp.
Vakre er de også, jegersneglene. Men da er de utelukket her da.
*bretter opp armene og plukker skivesnegler selv*
Carinus
Vakre er de også, jegersneglene. :) Men da er de utelukket her da. *bretter opp armene og plukker skivesnegler selv* ;)


Jeg har en del jeg da om du er interesert. Men da må de sendes. Si i fra om du vil trenger en gjeng så skal vi ordne det.
Fisken Magnus
[QUOTE=Carinus]Vakre er de også, jegersneglene. :) Men da er de utelukket her da. *bretter opp armene og plukker skivesnegler selv* ;)


Jeg har en del jeg da om du er interesert. Men da må de sendes. Si i fra om du vil trenger en gjeng så skal vi ordne det. Tusen takk! Det skal jeg huske på.
Jegersnegler sammen med eplesnegler er ikke bra. Håper den eplesnegla var død før de gikk løs på den, hvis ikke syns jeg det er hjerterått å ha de sammen.
Han på dyrebutikken bruker å si hver gang jeg spør om de har noen nye snegler, så sier han at ja...vi har jo den jegersnegla da...men ....Da sier han ikke mer. Blir terget litt med den men det er ok det for den er jo helt nydelig den snegla å se på. Skulle gjerne hatt den men er ikke villig til å ofre en eneste skivesnegle på den engang.
Eplesnegelen var ikke død da Jegersneglene fikk den.

Det var rett før jeg solgte ut en del av Jegersneglene mine. Jeg måtte "teste" om de var effektive sneglespisere. Har lest at flere har dårlig erfaring med at jegersnegler er gode sneglespisere, derfor måtte jeg "teste" om de tok Eplesnegelen. Det er jo kjedelig for kjøper som har problemer med "pest"-snegler å få noen Jegersnegler som ikke spiser de uønskede sneglene.

Men det var bare så vidt at jeg klarte det. Å sitte å se at 50 Jegersnegler går på en liten uskyldig Eplesnegel, er vanskelig. Det er vel slik det går for seg i naturen også...
Fisken Magnus
Eplesnegelen var ikke død da Jegersneglene fikk den. Det var rett før jeg solgte ut en del av Jegersneglene mine. Jeg måtte "teste" om de var effektive sneglespisere. Har lest at flere har dårlig erfaring med at jegersnegler er gode sneglespisere, derfor måtte jeg "teste" om de tok Eplesnegelen. Det er jo kjedelig for kjøper som har problemer med "pest"-snegler å få noen Jegersnegler som ikke spiser de uønskede sneglene. Men det var bare så vidt at jeg klarte det. Å sitte å se at 50 Jegersnegler går på en liten uskyldig Eplesnegel, er vanskelig. Det er vel slik det går for seg i naturen også...

Hvorfor brukte du eplesnegle? du kunne jo brukt pestsnegle da? Eplesnegle er vel ingen pestsnegle? Fy faan jeg sier ikke mer. Du hadde ikke behøvd å legge ut det bildet der. Men du har rett det er jo sånt som foregår i naturen og selv i akvariene er det både voldtekt og drap..Men vær så snill og ikke gjør det mer...Vi glemmer dette nå og så legger vi ut koselige bilder i stedet.
Her er tre bilder av de nye pagodula sneglene mine. Her er den mørkeste fargen men de fins i en lysere tone også. Kroppen på den andre typen er gul mens på den som er avbildet er gråbrun. Flere bilder kommer etterhvert. Fine er de ihvertfall.....
Det første bildet er av den grønne sullen min. Den har vokst ganske bra men håper å få tatt klarere bilder av den. Den er ikke så veldig stor enda og sjelden å se helt fremme ved glasset så jeg var nesten urolig for at den var kommet bort men her er den.
2. Her er en farge jeg også er veldig glad i. Syns den er helt utrolig fin. Synd jeg har bare en av de.
3. Begynner å få en del nydelige nye farger og mønster på eplesneglene. Her er en gul som bare har lilla striper på venstre side av skallet.
Jeg må bare vise frem denne sandsneglen jeg har som er så stor. Tror dette er en big nose eller hva den heter. Har sett den på nettet men finner den ikke igjen. Er det noen som har den samme så vil jeg gjerne vite det? Den ble utrolig nysgjerrig da pagodulaene kom i karet. Som regel så er den gjemt under sanda men siden pagodulene kom så har den vært over og rundt de hele tiden. Den er jo kjempe artig å se på med den lange nesen...Jeg har obesrervert en til av sasmme størrelse og den går i 270 litern. Må ta og fiske den opp og ha de sammen tror jeg så kanskje de blir fler av den.
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap