Liv's vannverden (side 23)

Meget lykkelig eier her Skulle gjerne sittet foran akvariet i kveld, men blir jobb-kveld her er jeg redd. Fortsatt ikke fått pakka sammen for dagen. Men.. sånn er det i perioder.
Ikke for å være masete, men blir det noe fart på borelliene dine?

Man er jo litt spent på hvordan det går med sine bort-adopterte fisk
Hei

Dessverre døde borellii dama mens jeg var på ferie i sommer Mistenker at hannen kan ha vært røff eller noe for det var ingen andre fisk i akvariet som så ut til å ha lidd overlast under ferien. Synd for de virket som de var bra match og virret rundt hverandre hele tiden. Har kjøpt igjen to hunner, men ingen av dem ser ut til å være særlig bra kjemi.
Så dumt da, hun var jo klar som et egg! Får håpe de andre damene tar til fornuft etterhvert
Ja, det var kjempetrist. Hadde virkelig tro på de to. Hvis han ikke finner tonen med en av disse heller så gir jeg opp hele hannen og avskriver han som impotent
Totalt sidespor!
Mye rart man finner på når man er hjemme med feber, vond hals og dundrende hodepine.

Konkluderer i alle fall med at jeg kan være glad for at jeg var ung på 80 og 90 tallet når man ser på alternativene her. (hhv. 1954, 1960 og 1964) Den gang var man forvist til å være "billeslange" også om synet ikke var 20-20.
Tross alt var 80-90 tallet noe snillere, om enn det står i et relativt dårlig lys i dag motemessig

Tatt med 1978 da jeg syns det var usannsynlig kult

ellers: 1984 og 1992
Om noen andre skulle ha lyst å totalt kaste bort en times tid, så finner du moroa her :

jeg er jaggu glad jeg er født på åttitallet nå :p
hehe vurderer sterkt en makeover til den 1978 afroen 70-tallet står jo sterkt i motebildet
Må bare innrømme at den åttitallsveisen du hadde på bildet virker veeeldig kjennt
Hehe det må vel innrømmes at den ikke er så langt unna sannheten her heller - stort og rufsete var slagordet

Prøvd å ta noen bilder for å vise de fantastiske fargene på pygmeguramiene, men de er nok litt dårlig dressert ennå, må intensivere "bli" og "kom" kommande-treningen skjønner jeg. (Eller kanskje skaffe et kamera som ikke tar 3 sec fra jeg trykker på knappen til bildet tas )

De er nydelige og har mye lengre finner enn de jeg har sett på butikkene rundt omkring, men så er det vel stort sett ungfisk som går der. Du er heldig som har så mye vakkert i karene dine. Apropos det, blir det noen bilder av de nye bettaene snart
Takk

Det kommer, de gjemmer seg en del i kokosnøtta og bak steinen med javamosen, men skal nok få lurt dem fram så det blir et par bilder. De er helt nydelige, fargene har blitt mye finere nå de har fått gått her et par dager.
Betta bilder
Her kommer et par bilder av de nydelige bettaene De er ikke så snille og uskyldige som de ser ut, prøver seg litt på rekene innimellom - men har lite fiskelykke
Rødnese og ildtetra
Rødnesen stod lagelig til for bilde, og måtte få avbildet ildtetraene - umulig å kjenne igjen de tynne bleke fiskene jeg i sin tid kjøpte. De er helt nydelige tetraer.
jeg digger de neserekene.. er de vanskelige å få tak i å sånn? (har ikke plass nå, men i fremtiden... :p)
De har hatt dem flere ganger på Oslo Zoo i alle fall, så tror ikke de skal være så vanskelige å få tak i - morsomme reker - og ganske mye større (lange i alle fall) enn mange av de andre artene.
Noen som har jegersnegler til overs?
Dette kaller jeg i overkant gitt Ekle kryp når de blir så mange. Heldigvis er de høflige nok til å holde seg i skjul det meste av dagen. Om noen skulle trenge.... så er det selvplukk her.
Tilfeldig bekjentskap
© helene D. Klementsen
Reklame for plussmedlemskap