Sissis våte drømmer (side 23)

Linda & Ove
Stjernesjarmør på flash'ern! Kan sitte og se på stimen i evigheter, de doller seg til og tuller rundt, veldig gøyal fisk :o) Flott plantevekst også, den Barclayaen har jeg siklet på, men ettersom den akkurat som Blyxa trives i lavere pH enn jeg kan tilby uten å tulle for mye, må jeg motstå fristelsen. Vakkert har det blitt, du er jo så flink!


Tusen takk! Men det må jo bli ganske bra da, når en søker inspirasjon fra de beste vet du Linda

Syns du bare skal prøve deg på disse plantene jeg, for som du selv sa en gang, så har du ihvertfall glede av dem en stund

Har lyst til å prøve å drette stjernene, for det er jo alt for lite med 10 i en 200-liter! Regner med at det er lite gris med disse, slik at karet tåler en del av dem.
Litt ommøblering... igjen...
I dag har jeg gjordt om en del i Godteskåla. Hentet noen røtter hos Maren på tirsdag, og i dag kom noen av de i nytt kar. Ble mye grums av dette, så bilder får komme seinere.

Byttet vann i Rio`n, og må bare le av coryene igjen! Flere av de var oppe og smatta høylytt, og en av dem var så ivrig at den krøp opp på et hydrocotyleblad. Nesten hele fisken var over vann! Tydelig at det var noe snaskens der ;D Synd jeg ikke fikk bilde av det da...
sissimor
...og en av dem var så ivrig at den krøp opp på et hydrocotyleblad...


Hehe, det skulle jeg gjerne ha sett. Som du selv sa; det var synd du ikke fikk tatt bilde av det. Det ville ha blitt et skikkelig knallbilde!
Da kommer det et par bilder av "nye" Godteskåla. Det siste tatt fra siden...
[External Image]
[External Image]
Så fine filder! Inspirasjon!
Stilig det bildet tatt fra siden
Lisbeth
Stilig det bildet tatt fra siden :)


Takk for det

Det er siden man ser når en kommer inn i stua, så det er viktig at det er fint der også...
Åh, som jeg gleder meg :d
For en flott dag det har vært! Ikke bare har jeg sittet og kost meg med langrenn, og jublet høyt da Therese stakk (er fra samme kommune, så jubler litt ekstra). Jeg har kost meg med mammas nye, lille valp. En kjempesøt Yorkie

Og så til det som var dagens absolutte høydepunkt: en hyggelig mail som oppfyller noen av mine største fiskedrømmer. Så i morgen kveld regner jeg med å stirre lykkelig, men blakk, inn i karene. Åh, håper alt går som det skal...
Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig! :P Får titte innom tråden din igjen i kveld, da, for å se hva slags fisker du kanskje har fått deg. Spennende!
sissimor
Og så til det som var dagens absolutte høydepunkt: en hyggelig mail som oppfyller noen av mine største fiskedrømmer. Så i morgen kveld regner jeg med å stirre lykkelig, men blakk, inn i karene. Åh, håper alt går som det skal...


Å så spennende Sissimor!!! Håper det går slik du ønsker.
Gleder meg til og få vite hva du har skaffet deg senere i kveld da. =)
Himmel og hav!
Da er en stor eske med herligheter i hus, og det står bokser med fisk over alt til tilvenning. Traff Atle (Revestrek) ute i natten, og nå er jeg bare et stort smil her jeg sitter

Endlersene stakkars fikk veldig kort tilvenning, for der kom det en stor katt plumpende oppi! Det spruta vann i alle retninger og alt ble vått, men fant heldigvis ingen fisk utenfor karret. Har studert lenge nå, og 3 klovnekilli og en gjeng endlers svømmer nå rundt der. Får virkelig håpe at sjokket ikke ble for stort; med både "badegjest" og rask ph-endring :/

I boksene surrer som følger:
9 c. venezuelans (yngel)
8 c. green laser (yngel)
6 c. atropersonatus Cvoksne)
7 ancistrus super rot (den ene er bare 1 cm, og kom med ved en feil)
en gjeng kirsebærreker
Og så er det 10 endlers med lokasjon i Asylet

Puh, det var mye fint det!!!

Bilder kommer...

Bilder...
Skikkelig orange. Ser du den sjuende lille?

[External Image]

Vi vil ut!!![External Image]

Skal vi leke? (Platy utafor, coryer inni)[External Image]
Oi, så mange flotte fisker! Gratulerer med fangsten, det var da skikkelig til fiskelykke du har hatt!
Gratulerer med nye fisker.
Skjønner godt følelsen du må ha nå, hadde selv en liten "julaften" da jeg for 3 uker siden fikk tak i Green Laser og L134. =)
Ja, føles som jul og bursdag på en gang dette

Koser meg med å stirre inn i karene. I Godteskåla virrer de skjønne, grønne rundt overalt, og er ikke sjenerte i det hele tatt! Atroene er litt mer tilbakeholdne, og ganske skeptiske til meg, ihvertfall enn så lenge. Det mikroskopiske super-roten er heldigvis fortsatt med oss, og suttet seg ivei ivei over glasset istad. Skikkelig nusselig er den! På bildet sitter den på et hydrocotyle-blad, og andematen ved siden av ser jo gigantisk ut![External Image]
Atro: "Bunnfisk jeg? Er da så fin utsikt her oppifra."[External Image]
Ser ut til at venezuelansene ar funnet seg godt tilrette i Ungdomsklubben, og barter seg ivei over alt. Reker og små platy er ihvertfall ingenting å bry seg om [External Image]
Det er godt du er fornøyd med resultatet av natthandelen )) Den lille oransje kan nok vokse opp den, tror det mest kritiske stadiet er tilvenning til annet vann og det har den jo tydeligvis greid bra Atropersonatusene er ikke de mest selskapelige dessverre, men en flott cory er det (kult bilde forresten). Jeg oppdaget egg i karet deres i forgårs og er du heldig vil flyttingen trigge dem til lek igjen
Rita Revestrek
Det er godt du er fornøyd med resultatet av natthandelen :))) Den lille oransje kan nok vokse opp den, tror det mest kritiske stadiet er tilvenning til annet vann og det har den jo tydeligvis greid bra :) Atropersonatusene er ikke de mest selskapelige dessverre, men en flott cory er det (kult bilde forresten). Jeg oppdaget egg i karet deres i forgårs og er du heldig vil flyttingen trigge dem til lek igjen :)


Brukte 3 timer på tilvenningen, så jeg krysser fingrene for at den overlever. Fremmelig liten type er den ihvertfall

Egg på atroene hadde jo vært fantastisk! Bare så synd jeg ikke kan plukke dem isåfall. Drar på 3 ukers rehabilitering den 16., så da har jeg ikke mulighet til å fore opp yngel...
Nei, så moro! Og så flotte Coryer! Veldig vondt å ikke være med i budrundene kjenner jeg nå, men det kommer jo flere auksjoner. Og med tanke på at vår lille Rambo overlevde alt det han var med på før plommesekken var oppbrukt, klarer nok knerten din seg også :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap