Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 24)

Den sandsneglen var morsom Heidi!

Må vise frem kaoset som utspant seg ved foring her forleden dag. :p

Bilde 1: Fóringstid
Bilde 2: Nyinnflyttede kremhvite eplesnegler. Jeg la dem rett i matfatet. hehe... (Den rota er nå fullstendig ren og bare vakker) Bildet er av litt dårlig kvalitet, men dere ser dem jo.
Carinus
Den sandsneglen var morsom Heidi! Må vise frem kaoset som utspant seg ved foring her forleden dag. :p Bilde 1: Fóringstid Bilde 2: Nyinnflyttede kremhvite eplesnegler. Jeg la dem rett i matfatet. hehe... (Den rota er nå fullstendig ren og bare vakker) Bildet er av litt dårlig kvalitet, men dere ser dem jo. :)

Nydelige snegler du har...Det varmer et sneglegalt hjerte..)
Se her på den kjempe eplesneglen hvor flink den er til å holde i maten med foten når den spiser. Den var så søt der den satt at jeg måtte bare fotografere han. Det ser ut som den koser seg til gangs. Det var ingen som kom og tok i fra han maten heller. Så han satt der og spiste i fred og ro.
Hva er det dine snegler liker best Heidi? Er det gulrot den spiser på bildet?
Det har jeg aldri forsøkt, mine får sqash, agurk, broccoli og erter.
De er jo helt ville etter erter. De blir borte på et blunk
Havfrua
Hva er det dine snegler liker best Heidi? Er det gulrot den spiser på bildet? Det har jeg aldri forsøkt, mine får sqash, agurk, broccoli og erter. De er jo helt ville etter erter. De blir borte på et blunk ;-)

Det denne kjempe eplen spiser på her er tetra wafer mix. Har aldri prøvd dette før men det ser ut til å falle i smak. Mine er mest glad i kinakål, kokt potet og gulerot. Det samme med kokt blomkål og brokkoli. Banan også er de tullete etter. Så jeg varierer med masse godt til dem.
Den snegla som spiser som et ekorn var veldig sjarmerende
altså, HVORFOR gjøre det enkelt når du kan gjøre det vanskelig? =D

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
her er et bilde av mine nye kjempeeplesnegler

[External Image]
Her er tre bilder av en av mine gule suller.
1. Her sitter den og ser på en liten sulle som er like i nærheten. Jeg fikk den ikke med på det første bildet for det var noe i veien. Men den har fult fokus på den lille.
2. Her ser dere den lille sullen til venstre i bildet og det er nesten så jeg kan høre den store rope " hallo hvor skal du hen? Vent på meg da!!"
3. Den lille sullen fortsatte på sin ferd den, og den store tok seg skikkelig sammen og fikk slengt nakken langt nok ut slik at den fikk stussen opp av sanda..... he he utrolig lang hals på de ....
Her er tre posthornbilder.
1. Her er en liten brun med svarte prikker.
2. Dette er en lys rosa
3. Her er en blå med rød kropp. Disse er nydelige syns jeg.
I mangel av ordentlige suller, får jeg legge ut nesten-sullen min. Jeg fikk knipsen min albino ancistrus i en stilling som gjorde at jeg synes han ligner på en sulle.

Synes dere ikke han ligner litt?
[External Image]
Inger Anne
I mangel av ordentlige suller, får jeg legge ut nesten-sullen min. Jeg fikk knipsen min albino ancistrus i en stilling som gjorde at jeg synes han ligner på en sulle. :-D Synes dere ikke han ligner litt? [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/13436_090307015430_1.jpg[/IMG]

He he jo han er så fin at. Jeg vil ha en sånn nesten sulle jeg også....den jeg har, har ikke alle de fine følehorna som din har....
Hadde en artig kveld med de lilla sneglene mine i kveld. Hadde matet og de fant sammen tre og tre og spiste sammen og det som var så snedig var at det var bare mørke og de litt lysere som trakk sammen.
1. her er det tre som er mørke i skallet og kroppen som spiser sammen. Sjekk det blikket fra snegla i midten.
2. Her er tre som er en tone lysere i skallet og har mørk nese og lys i kroppen.
3. Dette er en av de store med en liten tofarget lilla og rosa på slep. Kjekt å få sitte på vettu for det går så mye fortere å komme opp til toppen.
Må ha med tre sullebilder i kveld også. Det første er av lille tootsie. Jeg har vært alvorlig bekymret noen dager for jeg har ikke sett henne. Trodde nesten den var kommet bort. Jeg har vel 2-3 stykker som ser akkurat likedan ut i skallet og jeg fant et tomt skall en dag og jeg var så redd det skulle være tootsie, men heldigvis var det ikke det. Den er overalt i karet så jeg blir helt over nervøs for at den skal komme bort. Den er jo så søt og nydelig i fargene, så det skal bli spennende å se hvordan den blir tilslutt. Synd bildet ble så dårlig. Tok minst 20 bilder av henne men var bare et som ble sjåbart.
2. Her er også en søt liten tasselure. Her er det en malletablett som den koser seg med.
3. Her er en av de store gule. Den samler på fine steiner ser dere. Her har den funnet en fin hvit stein til samlingen sin. Se så flink den er til å bære stein....)
Pøs på med sullebilder, Heidi! Jeg kan bare ikke få nok av de trynene. De er rett og slett herlige! Naturen, Gud, eller hva nå man enn tror på, har en fantastisk fantasi når det gjelder å finne på morsomme og rare skapninger. Disse står helt klart på må-ha-lista mi. Jeg er forelsket...
Lenge siden jeg har vært her inne nå så nå kommer det noen bilder fra meg igjen.
1. her er det noe som foregår mellom to gule suller. De holdt lenge på å susset og tafset på hverandre men hva som ble resultatet vil vise seg.
2. her er en av mine mørke suller som jeg syns er veldig fine.
3. Her er en av mine små pagodulaer som virkelig har vokst.
Her er tre pagodul bilder. Disse er så søte og jeg liker den svungen på nesen deres...
1. Her er det to lyse rosa posthorn som krangler om novo crabsen. Det ble så de delte broderligt til slutt.
2. Her skulle jeg mate kjempe eplene i 270 litern og der hang det ei på kanten og gapa. Så jeg delte en malletablett og pakka inni munnen på den og der ble den hengende og gumle.
3. Det hang enda en kjempe eple på kanten men den tok jeg opp og mata den for hånda. Den åpna seg etterhvert som den kjente lukta av mat og bruker foten til å hjelpe til med å holde malletabletten på plass. Hadde på litt vann så det ikke ble så tørt. Den satt lenge den og kosa seg uten tanke for at jeg ikke hadde tid. Men det var jo så koselig da vettu. Vi løste mange verdensproblemer vi både over og under vann.....
Denne hadde virkelig et interessant skall
Hva heter den?
[External Image]


EDIT:
Har funnet det lenger opp i tråden
De heter Brotia pagodula. Eller pagodesnegle på norsk (de kalles jo pagoda snail på engelsk)
Heidi

Jeg vet ikke om du har sett disse sneglene før, men jeg bare må vise de til deg, du som er så glad i snegler. De er har det mest fantastiske mønstret... Skulle tro en kunstner har sittet og tegnet mønsteret på hvert snegleskall sirlig for hånd
Dessverre er det ikke rene ferskvannssnegler, de lever i brakkvann i tidevannsområdene og mangrovesumpene langs kysten av Singapore. Altså der ferskvann blandes med salt hav.
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap