Revestrekenes akvarieverden (side 24)

Jeg solgte mine for litt siden, etter å ha hatt dem i ca 4-5 år. De la egg jevnlig her hos meg, over flere år faktisk, men jeg gjorde aldri noe for å redde ut eggene og siden de gikk i selskapskar, så... Det ble aldri et eneste yngel som levde opp. De delte nemlig kar med en stor gjeng tetraer og tidvis også Apistogramma (som er rå på å jakte og spise opp yngel).
Ja da skjønner jeg hvorfor det ikke ble noen hos deg Mona, det er ikke enkelt å være yngel i et slikt selskap Jeg er spent på å se hvordan det går med våre yngel, det er ekstra artig med arter man ikke har hatt oppdrett på før
I 240-liter'n er det noen mini-compta, det ser ut til at de klarer seg fint så de skal få være i karet med foreldrene. Vi beholdt to yngel fra det første comptakullet vi hadde (oktober 2009), de er nå 14 mnd gamle og ca 7 cm lange med halen

Ynglene på bildene er ca 1 1/2-2 cm med halen, ikke store krabatene med andre ord

[External Image]

[External Image]
Det kryr av bittesmå contradens'er i equeskaret. Jeg må nok ta meg en runde å fiske dem ut og flytte dem til et oppfóringskar

[External Image]
Nå er de eldste caudimaculatusynglene 3 uker gamle.
Jeg fant "hele" fire egg hos Adolfoiene i dag, de er ikke akkurat rause i eggleggingen sin... eller så gjemmer de dem veldig godt
[External Image]
Jeg er i skikkelig bildemodus for tiden og i går var det reynoldsi'ene som ble "offer" for knipsingen min

[External Image]
Det er tydelig at mange av fiskeartene venner seg til å se meg og kameraet helt inntil glasset, de kikker litt og så fortsetter de med sine daglige gjøremål ))

[External Image]
så det er tilvendingsmetoden. hehe
Så egentlig burde kameraet stå på et stativ utenfor akvariene til en hver tid slik at det ikke blir noe nytt for fiskene. hehe

Flotte bilder igjen. Makro linse?
Hehe, ja kanskje man burde skaffe seg et stativ for tilvenning, og montere en pappfigur i full menneskestørrelse bak
Jeg fikk en makrolinse i julegave av gubben, og den blir brukt flittig [External Image]
får vel kjøpe det til fruen jeg også.
Hun som har bra kamera og liker fotografering. hehe
Ja gjør det, liker man å fotografere er det kjempeålreit å ha noen gode linser å velge imellom
[External Image]
I kveld har de unge CW32 gått fra "valpestadiet" og til voksenlivet ))
Jeg har bare funnet 4 egg, mulig de spiser dem.

[External Image]

[External Image]
Fy fa.. du tar bra bilder! Jeg håper du sender inn til basen? Den prikkete coryen, hva er det? (jeg klarte faktisk bare lese det som var skrevet om kamera og linser)

Etter endret: jeg ser at du skriver CW32... Men noe navn?
Takk, takk Den prikkete er en av mange cory med CW-nummer så den heter foreløpig bare C. sp CW032. De har forresten fortsatt leken så da er det håp om å finne flere små egg

Glemte å skrive at jeg sender inn bilder
Så gøy! Disse må du drette som best du kan så du får spredt arten. Kanskje jeg på den måten klarer å få en slik litt mer uvanlig coryart hit til Tromsø en gang i fremtiden?

Spennende uansett!
Det er så arti å følge tråden din; fantastiske bilder, og alltid noe spennende som skjer ;D
Anna U.
Så gøy! Disse må du drette som best du kan så du får spredt arten. Kanskje jeg på den måten klarer å få en slik litt mer uvanlig coryart hit til Tromsø en gang i fremtiden? Spennende uansett!

Jeg syns det er kjempegøy Det er litt mer spennende med lek på andre arter enn bare de grønne som har holdt på ca ukentlig i et år... to dager etter vannbytte = egg på ruta CW032 er jo så små og søte også da
sissimor
Det er så arti å følge tråden din; fantastiske bilder, og alltid noe spennende som skjer ;D

Mange takk sissimor Om det skjer så mye spennende her i tråden kan nok diskuteres... jeg skriver jo ikke så mye, kunne nok like godt døpt den om til Ritas bildetråd ))

Men det skjer endel spennende i karrene, jeg tror jammen reynoldsi'ene er i gang også, så nå skal jeg ta med meg kaffekoppen inn på akvarierommet og sjekke

Jørn Henning, mange takk til deg også
Corydoras metae
Metaegjengen har også vært i farta de siste dagene, for tre dager siden var det de gamle viltfangede damene som la egg, ingen spiste egg. I forgårs var den yngre generasjon i sving... men da fulgte gamlingene etter og spiste opp eggene
Nå legger jeg inn en haug med bilder fra seansen i forgårs, jeg legger dem på en annen server og håper ikke innlegget blir for tregt å laste. PS. Bildene er litt rare i fargen

[External Image]
En av gamledamene...

Resten av innlegget er flyttet hit
Fantastisk flott bildeserie

Håper jeg får oppleve lek på mine coryer en gang også...
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap