Black_flys akvarier i Trondheim (side 24)

Black_Flys
Masse bittesmå yngel under fru ciklide. Matet en del med microorm, noe som alle fisk ser ut til å like. Uansett så smått det er. hehe Var i dag å hentet en ny 63 liter med bord fra jan ove. [URLBLOCK1] Har i dag revet ferdig kjøkkenet. Ga det bort gratis og på 8 timer var det 50 som hadde ringt og over 780 som hadde sett på annonsen. skal huske neste gang å ikke ha med telefon nr. hehe. Også vært på Lefdal og kjøpt innbyggingspakke til kjøkkenet (kr 6000,-). Pengene bare flyr ut. I går var det parkett/laminat til 2700,-. ellers bor vi nå på en byggeplass. Så matlaging er fånyttes. Blir å handle ferdig eller mat som kan varmes i micro. hehe

Heldig du som fikk akvariet fra Jan Ove Var fristet til å prøve å få tak i det jeg og men som du vet s forsøker jeg trappe ned på antall kar. regner med du ikke er interessert i det mitt kar lenger da

Ang. kjøkken så ergrer jeg meg litt over at vi ikke la det ut som gratis ved henting.Vi måtte leie tilhenger og betale for det og for levering

Men håper dere blir like glad for nytt kjøkken som vi ble

Nytt kjøkken ja... sukk... drømme...

Vi skal til å styre med nytt bad vi da, må ta en ting i slengen og det kommer til å bli plenty dyrt nok! Det er jo nesten ingenting vi får lov til å gjøre selv lenger så er helt prisgitt håndtverkerne Heldigvis har vi blitt enig om å gå for en totalleverandør slik at det ikke er jeg som må ringe til elektrikkeren fordi rørleggeren ble forsinket osv. Gleder meg til det blir ferdig, gruer meg til å begynne... Høres ikke det normalt ut kanskje
Hehe. Vi gjorde også det, men bestemte oss bare.
Måtte uansett gjøres da vi hadde en vannlekkasje for 1,5 år siden.
Mye mer arbeid enn mann først tenker seg.

På fiskefronten får det gå sin gang til kjøkkenet er ferdig. De får mat og vannskifter, men ikke stort mer enn det. Stuen ser ut som en byggeplass med alt kjøkkeninventar og det nye kjøkkenet samt de integrerte hvitevarene.

Fikk noen kloreker som midlertidig går i et av de små karene med mexicanske tanglopper.

Må også snart selge unna en del av gruppen med corydoras Paleatus som begynner å bli store ungdommer.
Var i går innom midtun zoo på Åsane.
Fant et nytt kar jeg tror passer bedre nederst i skapet til 180 literen.
Må kanskje lage en liten utforing forran slik at hele akvariet får støtte.
Hvis ikke stikker det 5cm utenfor kanten. Ble et akvarium på 28 liter (40x26x30)
Tenker dette karet skal bli et eget artskar for Corydoras pygmaeus
Skal sette det opp over helgen da jeg får noen nye små varmekolber.
I samme forsendelsen kommer det et nytt utvendig filter jeg skal ha til fremtidig LIDO kar eller Akvastabil kar. Tenker å bytte ut 63literen hvis muligheten byr seg.

Men for tiden går det i å male, male, male og male.
Får besøk i kveld av familien for å få hjelp til å legge gulv samt sette opp ny kjøkkenet vårt. Begynner å bli lei micromat og ferdigmat....

En blir rimelig lei når en skal sette opp nytt kjøkken ja ,ting tar så mye lenger tid enn en hadde trodd
Men du verden så kjekkt det er når det såtr ferdig

God arbeidslyst i kveld da
på søndag ble gulvet endelig ferdig.
ikke en vegg som var rett. Så måtte mye ekstra kutting og tilpasning til.
Får sette opp kjøkkenet gradvis denne uken.

Fikk også en STOR pakke fra www.Dyreneskonge.no på lørdag.
Inneholdt:
-Jebao 918 utvendig filter beregnet opp til 500L Akvarie komplett med filtermateriale
- 2x Finmasket hov
- Plantetang
- Vannhevert
- 2xTempraturmåler i glass
- T5 Aqwuarium underwater light red (50cm)
- 2x 50W kort varmekolber
- Bærbar batteridrevet luftpumpe
- innvendig akvariumspumpe 650l/timen

Til 1148 inkl frakt.
Litt spent på kvaliteten på varene? var jo til gi hvekk pris dette her
Fått kjøkkenet på plass?
Hei Christian. Kvaliteten er jeg også spent på.
Ser lovende ut, men er ikke testet ut enda.
Mye jobbing og vært smådårlig de siste dagene.

28literen
Håper å få satt opp 28 literen i løpet av dagen. Usikker på om jeg skal bruke det innkjørte eheim filteret i 180 literen eller bruke luftpumpefilteret fra det lille karet jeg skal bytte ut. Tror det blir førstnevnte. Har kjøpt en liten vannjet for å få bedre sirkulasjon i 180 literen.

Lurer på å flytte disse innbyggerne til 28 literen:
Corydoras pygmaeus
Nannostomus digrammus
Samt en stor rot som ble utprøvd spesifikt for dette karet, en liten varmekolbe, biltemasand grov, sandsnegler, eplesnegler og Neocaridina heteropoda ´yellow´
Planter tenker jeg på javamose for at yngel kan få mat og gjemme seg. Blir også noen små stengelplantearter. Håper på oppdrett av begge artene. Ingen som har registrert oppdrett på digrammus, så det hadde vært gøy. Ser at den ene begynner å bli rund over buken.

Lurer også på å flytte den ene otto arten min over i ett eget kar. Den ene ser nesten sprekkeferdig ut. Like lang som de andre, men rund som en corydame.

Så spennende tider med kjøkken(TTT=ting tar tid), oppsett av nytt akvarium mm. La høsten komme.
11 stk pygmépansermalle corydoras pygmaeus
Da har mine 11 stk Pygmépansermalle Corydoras pygmaeus fått seg et eget artskar på 28 liter. "Artskar" vil si at de har fått med de 6 små Nannostomus digrammus og en ancistrus oppdrettsvariant. Samt noen snegler for renhold.

Karet er på 28 liter og står nederst i skapet til 180 literen med LED lys.
målene er 400x260x300

Lekstendenser etter ca 1 time. Og de leker seg i strømmen fra Eheim powerballen. Var et helvete å fange disse kjappe og smidige coryene.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Oppgradering av 180 literen
Måtte oppgradere oppsettet i 180 literen da alt nesten måtte ut for å få fanget Pygmépansermallene. Etter det nye oppsettet har adolfoiene og de sorte neontetraene samt ottoene begynt med leksdans/oppvisning. Kjempe gøy.

Også fornøyd med oppsettet. Masse tumleplass for coryer og tetraer, samt avskjermede områder der ciklidene kan drive med foreldre oppdretten sin.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
venstresiden av karet
Flere

[External Image]
oversikt over 180literen med småkarene under
[External Image]
Høyresiden i 180literen. Apisto land
[External Image]
Bilde av 63literen.

Der flyttet den gule kinesiske algeeteren ut i dag.
Xoine eller Aleksander kom innom i dag og vi hadde en hyggelig akvarieprat oppe i alt rotet. Alt fra 180literen lå på gulvet. Samt at hele kjøkkenet vårt står på stuen. Holder fortsatt på å pusser opp. hehe. Skal love å servere kaffe neste gang.
Jeg er så spent på om det blir noe oppdrett fremover! Kjempefine karr du har med spennende fisker!
Oppdattering på det elektriske
Takk Maren.

I dag har jeg skrudd fast disse festene inne i skapet over bøttefilteret for å få litt orden på de elektriske kablene som nå har fått seg nytt grenutak.

[External Image]

[External Image]
Bilder og info fra clas ohlson.

Har også festet denne blå LED listen for nattlys. Bøyde til egne fester og hang den i bakkant av karet. Bilder kommer over hvordan nattlyset blir seende ut.

[External Image]
Sånn led-list vil jeg også ha
Trolsk stemning med blå led list
Trolsk stemning med blå LED list

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det der så flott ut Espen, tror jeg stjeler den ideen der.
ohr
Det der så flott ut Espen, tror jeg stjeler den ideen der.

Å stjele er ikke lov.
hehe bare å bruke i vei.
Skal ta bilder av hvor enkelt det er å lage festene også.
Slipper å skru og ødelegge akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap