Marens labyrintfiskverden m.m. (side 24)

Jeg vet ikke helt....?? Kommer an på hva jeg får tak i, men jeg har heldigvis god tid til å bestemme meg Grattis med til deg for flotte coryer!
Takk, ja de var kjempefine=) Har desverre ikke fått sett noe særlig på dem i kveld, de er enda litt sky, men de lurer seg fram når de tror jeg ikke ser på
Kanskje du skulle prøvd Corydoras panda Disse er så utrolig søte!
Tusen takk maren..
for en trivelig dag og flotte fisker og reker!!!

Alle svømmer rundt i karret nå, og ser ut til å finne seg godt til rette ;D

Akvariet du kjøpte i dag er kjempestilig, og jeg gleder meg til å følge med på hva du skal gjøre med det, og ikke minst hva du skal ha i det. Som du vet deler jeg drømmen om dvergscalarer...
Lone Pedersen
Kanskje du skulle prøvd Corydoras panda :) Disse er så utrolig søte!

Har nok tenkt på disse, men desverre har jeg store deler av året for høy temperatur i karrene. Dette er en av artene som vil ha det ganske kjølig.... Er enig i at disse er utrolig søte!

sissimor
Alle svømmer rundt i karret nå, og ser ut til å finne seg godt til rette ;D Akvariet du kjøpte i dag er kjempestilig, og jeg gleder meg til å følge med på hva du skal gjøre med det, og ikke minst hva du skal ha i det. Som du vet deler jeg drømmen om dvergscalarer

Så bra, tror nok de har det bra hos deg! Jeg er litt spent på hvordan det går med lakrisen fremover, men får vel rapport etter hvert!?!
Håper vi begge får tak i dvergscalarer om ikke alt for lenge!
Jeg er også spent på om det går bra med lakrisen... Foret med frossen artemia i kveld, men vet ikke om den faktisk spiste noe...
Hmmmmm
Hørte med Dahls i dag ang pris og det var vel under hundrelappen for leopoldi. Desverre får de nesten ikke inn noen for tida, men de skulle ringe når de ev får.

Jeg er litt usikker på hele prosjektet jeg.... Har laget en tråd og innser at karet kanskje er i minste laget Tenker litt på å selge det igjen, men har ikke bestemt meg enda.
Det blir kanskej litt dumt dersom karet er for lite ja.. Men det finnes jo mange andre mindre ciklider som kan passe inn, dersom du ikke skal ha p. leopoldi likevel=) Personlig synes jeg boliviansk sommerfuglciklide er verd en titt=)
MarenB
innser at karet kanskje er i minste laget:( Tenker litt på å selge det igjen, men har ikke bestemt meg enda.

Hvor stort er det?
Maretard
Det blir kanskej litt dumt dersom karet er for lite ja.. Men det finnes jo mange andre mindre ciklider som kan passe inn, dersom du ikke skal ha p. leopoldi likevel=) Personlig synes jeg boliviansk sommerfuglciklide er verd en titt=)

Jeg skal ha apsito i reolen, så jeg tenkte på noe nytt og spennende... Kanskje slapkryper??

Black_Flys
Hvor stort er det?

50x50x41cm
Hva med et skikkelig sør amerikansk tema, masse røtter, sand og mørkt vann..
Stimfisk som lyser opp i mørket, kanskje noen øksefisk i overflaten..
Et par med ciklider på bunnen, kanskje noen andre typer bunnfisk...

Sånn at man ser et mørkt rotete karr ved første øyekast, men når man ser litt nærmere ser man plutselig en stim med fisk, så en til, så noen fisker der, kanskje noen reker der osv....

Må jo innrømme at jeg elsker den rotete naturlige stilen
Ingen dum idé det! Dette skal jo egentlig bli "pryd"-karet mitt, men det naturlige kan jo godt være pryd på en måte det også
Sør-amerika
Driver og ser på fisker til et ev Sør-Amrikans biotop/tema, men det er jo så ufattelig mye forskjellig å velge i og så mye jeg ikke har vært borti tidligere. Kanskje jeg må lage en egen tråd på forumet med dette prosjektet for å få litt hjelp... på en annen side...Det dumme med å ha en slik tråd er at jelg ikke har penger til å kjøpe inn alt nå, det må bli et langtidsprosjekt og da blir jo tråden rimelig kjedelig:p

Jeg ser for meg å kanskje ha et par ciklider og kanskje coryer... Jeg vet jo at disse går dårlig sammen da coryene er litt for dumsnille og fort havner i bråk om ciklidene er territorrielle, så hvor aktuelt det er vet jeg ikke??
Øksefisk har jeg alltid sett på som litt spesielt, ev stimfisk aner jeg ikke. Ildtetra var vel den første arten jeg hadde, men tror ikke jeg vil ha de igjen.

Må si jeg synes karet er utrolig lekkert, så det frister egentlig ikke å selge det
Hva med coryer, ottoer og keisertetraer? da vil jo tetraene fungere som både stimfisk og hovedfisk. Så noen av dem i dag, og de er superflotte!

sissimor
Hva med coryer, ottoer og keisertetraer? da vil jo tetraene fungere som både stimfisk og hovedfisk. Så noen av dem i dag, og de er superflotte!

Bra forslag.
eller hva med denn flotte teraen istede. Moenkhausia pittieri Diamanttetra

Samt tøffe stripede øksefisk i overflaten. Har de selv og de er flotte.

Sommerfuglciklider går av og til/som oftest bra sammen med coryer. Hehe er vel endel uenighet ute å går. Derfor jeg garderer meg, men hos meg har de trivdes sammen. Også under eggperioder. Bare viktig å få den flate steinen i karet litt avskjermet og opp fra sanden. Slik at de føler seg trygge. Gjerne med steiner og planter rundt. i et hjørne av karet.

Espen
En annen stimfisk som er fin er korallrød smykketetra. Skulle jeg hatt en stimfisk ville jeg valgt den, men den er visst ikke så enkel å få tak i, og dyr er den visst også, men fin er den.
Takk for alle gode forslag! Korallrød smykketetra var jo veldig fin da, Marita. Kanskje jeg skal skjekke om det går an å få bestilt de og ev til hvilken pris Jeg tenker at stimfisken ikke må bli for stor, det er jo bare 50cm i lengde og bredde dette karet, ikke lange svømmeplassen for de som er litt større....

Jeg har vært på klubbmøte i akvarieklubben i kveld, kom hjem med en stor pose med javamose til den nette sum av 15(!)kr! I tillegg fikk jeg ei jegersnegle av sissimor og flere forskjelllige planter hun hadde til overs Nå har jeg samlet det meste av plantene jeg har i et kar som står tomt, så får de stå og vokse der inntil videre. Jeg har litt for lite, så om de formerer seg så passer det meg fint!

Nå skal jeg bare se litt på TV, kanskje strikke litt før jeg køyer.
MarenB
Jeg har vært på klubbmøte i akvarieklubben i kveld, kom hjem med en stor pose med javamose til den nette sum av 15(!)kr!:) I tillegg fikk jeg ei jegersnegle av sissimor og flere forskjelllige planter hun hadde til overs:) Nå har jeg samlet det meste av plantene jeg har i et kar som står tomt, så får de stå og vokse der inntil videre. Jeg har litt for lite, så om de formerer seg så passer det meg fint!;)

Oi, jeg som ikke orket å dra på klubbmøte fordi jeg tenkte at det meste av fine auksjons-ting gikk i helga Har du en dott javamose for mye så kjøper jeg den gjerne av deg
MarenB
Takk for alle gode forslag!:) Korallrød smykketetra var jo veldig fin da, Marita. Kanskje jeg skal skjekke om det går an å få bestilt de og ev til hvilken pris:)

En god stim Nanostomus mortenthaleri kan bli svært kostbart. De pleier å være svindyre, fra 150-200 pr. stykk.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Johansen
Reklame for plussmedlemskap