Sissis våte drømmer (side 24)

Linda & Ove
Nei, så moro! Og så flotte Coryer! Veldig vondt å ikke være med i budrundene kjenner jeg nå, men det kommer jo flere auksjoner. Og med tanke på at vår lille Rambo overlevde alt det han var med på før plommesekken var oppbrukt, klarer nok knerten din seg også :o)


Håper virkelig den klarer seg ja!

Men må si at det føltes helt feil å registrere den og dens artsfrender som vanlig ancistrus da jeg oppdaterte akvariene. Akkurat like feil som det føltes å registrere de svarte coryene som aneus. Hmpf. Det må da gå an å få disse artene inn i basen, og bare skrive at de ikke er godkjent art, og hører under den og den gruppen? Hadde vært fint å se hvilke andre som har disse, hvem som har oppdrett, og hvordan de leker. Ja, ja, får håpe det skjer en gang...
Må nesten le litt her jeg ligger ;d
Skal si det er liv og røre i ungdomsklubben! Venezuelanser og kuhliier danser rundt, mens platyene står nærmest forskrekket og ser på Skulle hatt videokamera nå gitt...
Nok en dag med rosinfingre...
I dag har jeg luket i Rio`n. Ble kanskje litt vel ivrig, for nå er det ganske ribba oppi der. Satser på at det gror til igjen.

Grunnene til at jeg tok lukinga i dag, var fordi jeg skulle få besøk av en ung akvarist som skulle hente noen platy, så da sendte jeg med ham masse hydrocotyle, og en dott javamose. Han ville ha den orange hannen, og to drektige, blå damer. Skikkelig hyggelig besøk var det! Men det jeg helt hadde glemt, var at han skulle bytte platyene med neontetra! Hvor glemsk går det an å bli? Er ei god stund siden avtalen ble gjordt altså, men det får da være måte på.

Ja, ja. De får gå i Barnehagen noen dager. Vet det er lite, men har ikke større karantene nå. Håper bare de ikke spiser opp blårekene som er der. Blir heldigvis plass til tetraene i Ungdomsklubben så fort jeg får levert resten av platyene. Veldig pene disse neontetraene egentlig...

Kuhliiene er helt spinnville i dag. To skikkelig feite, med mørke mager danser rundt med tre slankere og lysere på slep. Går ut ifra at de to feite er rognstinne damer. Hadde vært skikkelig gøy med yngel på disse, så får gjøre et forsøk en gang, selv om det trolig er umulig...

Har forresten sett micro-ancistrusen i dag også ;D
[External Image]
sissimor
Skal si det er liv og røre i ungdomsklubben! Venezuelanser og kuhliier danser rundt, mens platyene står nærmest forskrekket og ser på ;) Skulle hatt videokamera nå gitt...


Mobilkamera?
Så søte de er, både de små og de store [External Image]
Åh. Henført sukk. Så mange sjarmører det finnes! I mitt neste liv skal jeg få akvarium i vuggegave og stort akvarierom. Med reoler :o)
Linda & Ove
Åh. Henført sukk. Så mange sjarmører det finnes! I mitt neste liv skal jeg få akvarium i vuggegave og stort akvarierom. Med reoler :o)


Åh ja, tenk en stor reol med 20 cory-arter! Er så arti å se 8 små, skjønne, grønne danse i flokk bortover glasset for så å hive seg inn i strømmen fra pumpa. Ser ut som om de har det skikkelig arti ;D

Atroene er jo voksne, så de forholder seg mer rolig. Ser antydning til flørting der, så kanskje det plutselig blir egg? Håper de kniper igjen til jeg er hjemme fra rehab i så fall...

I ungdomsklubben danser venezuelansene rundt over alt. Klarer ikke telle mer enn 6-7 om gangen, men det er jo en jungel der! Prøver å ta bilde av dem, men det er platyer i veien hele tida! Så forresten en liten yngel der i dag, så nå har ynglene mine begynt å yngle. Skikkelig tenåringsmødre der altså. Ser et par til som er veldig drektige, så nå begynner det å haste med å kvitte seg med en del...
Så fint bilde av atropersonatusene da, har de blitt mer sosiale av seg?
Den er god og rund den nærmest glasset så du skal ikke se bort i fra at det dukker opp egg etterhvert ))
Rita Revestrek
Så fint bilde av atropersonatusene da, har de blitt mer sosiale av seg? Den er god og rund den nærmest glasset så du skal ikke se bort i fra at det dukker opp egg etterhvert :)))


Sosiale vet jeg ikke helt om jeg vil si, men de er glade i mat Det var ei som danset opp bakglasset med en beiler på slep i stad, så det er ikke godt å si hva som skjer. Akvariet står bak sofaen, og jeg koser meg med å sitte å stirre på dem ;D

De grønne som Maren hadde (nå hos Siande) var/er veldig lettskremte. En måtte sitte muse stille lenge før de kom fram, og de skvatt forskrekket til alle kanter ved den minste bevegelse. Sånn er absolutt ikke de jeg har, bare virrer rundt, kun opptatt med sitt. Er så søte atte. Hi,hi!
Endelig et bilde av venezuelansene uten platy i veien ;D[External Image]
Plussmedlem
Ikke skrevet eller lest så mye her nå, da jeg ikke har vært like aktiv på AF i det siste. Men må gratulere deg med nye, nydelige coryer! Flotte arter du har fått deg der. Green laserne mine leker ofte nå, men ingen egg hittil.

Kos deg med nye, søte bartefjes Alltid morsomt med nye Corydoras.
Hadde besøk i går kveld, og måtte nesten le litt av følgende utsagn: "hvorfor har du bare 3 fisker i stor-bassenget?" Det var bare perlene og Guri som var framme, men om man så litt etter, så yrte det av liv der (er tross alt ca 40 stk). Sånn går det når man digger småfisk ;D
Plussmedlem
Hehe, er samme i cory-karene her. "Har du ikke fisk her da?"
Solstråler
Skal si sola skaper vakkert spill i vann! Rio`n er egentlig bygd inn slik at den ikke kan treffes av sollys, men i dag oppdaget jeg at sola sniker seg inn gjennom hullene i sideplata, og lager vakkert spill i vannet. Det varte bare ei kort stund (vanskelige vinkler), så jeg tror ikke dette er noe jeg må gjøre noe med...

Prøvde å ta noen bilder, men det ble vanskelig med alle refleksene i rommet (prøv å ikke legg merke til speilbildet av meg...) Spillet ble selvfølgelig ikke i nærheten så fint på bildene som i virkeligheten, så her må dere bruke fantasien. Og så vakre fiskene ble når solstrålene traff dem; de glitret i nydelige farger [External Image]
På denne tida av året blir også mine kar truffet av sola, og jeg syns det er kjempevakkert. Virker som fiskene også liker å sole seg litt i naturlig lys. men umulig å ta bilde av ja ..
Herlig! Helt nytt akvarium noen små øyeblikk! Eneste grunnen til å grue litt til at sola kommer høyere, er at det blir slutt på kos i kroken der vintersola sniker en tur innom, , alle vimser rundt i strålene her også. Snart må gardinen på plass :o)
Levering av platy og masse vannbytter.
I dag har jeg levert platy til Akvasia, og eieren virka veldig fornøyd med fargene på dem, og det ble jeg veldig glad for. Syns selv de er skikkelig vakre, noen nærmest sølv-lilla, og alle varianter over til blå-grønn. Lot de 5 høygravide bli igjen i Ungdomsklubben, så da ble det levert 23 i dag.

Ser ganske tomt ut i karet nå, men skal flytte over neontetraene etterpå. Reiser bort på rehabilitering i morra, så nå må alt ordnes lettest mulig for samboer`n. Har heldigvis skaffet meg 16/22-slange i dag, så nå blir det mindre bøttebæring. Skal tross alt bytte ca 110 liter i dag, så det blir godt å slippe å løfte alt det...

Solgte forresten 2 jegersnegler i går, og i stad så jeg en ny baby. Da har det ihvertfall blitt født 3 her
The fairy cory...
Må bare si at jeg syns disse atroene er usedvanlig vakre...

De ser nesten ut som de er laget av det skjøreste porselen, så delikate og nærmest opale...[External Image]
Og i dette tilfellet, desverre ute av fokus...
Den porselensbeskrivelsen er jeg helt enig i, de er kjempeflotte
Går det bra med alle sammen, og den bittelille?
Rita Revestrek
Den porselensbeskrivelsen er jeg helt enig i, de er kjempeflotte :) Går det bra med alle sammen, og den bittelille?


Ser ut til at det går bra med alle heldigvis
Har ikke sett den bittelille i dag, men ser skjelden mer enn en orange/rød om gangen. Det er jo så masse røtter å sutte på!
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Legnér
Reklame for plussmedlemskap