Du vet du er en akvaholiker når... (side 25)

Når du kjøper spirulina juice. Bra for fiskene, da er det sikkert bra for meg.

Når du kjøper en kampfisk på ferie, og må kjøpe et sted for han å bo samtidig.
RunarH
...Du ser på sola og lurer på hvordan oppløsning den har. ...Sjefen din tar deg på fersken i å sove på arbeid, og du roper "Admin... wallhack". ...Du automatisk ser deg rundt etter snikskyttere når du en sjelden gang går i butikken (for å kjøpe mere Cola). ...Du blir stoppet av politiet, så spør du han/henne om hvordan stats de har. ...Du gir legen din IP-nummeret istedenfor personnummeret ditt. ...Dine første ord som barn var "Go go go!". ...Du kommanderer bikkja di ved å si "Hold this position" istedenfor "sitt" og "ligg ned" osv. ...Du begynner å hakke når du ser mer enn 31 personer. ...Du er overbevist om at Rambo-filmene er fimet på en n00bserver ...Du løper gjennom butikken for å handle, siden du kun har 15 sekunders kjøpetid. ...Moren din ber deg om å rydde rommet, og du rydder opp C: disken. ...Læreren entrer klasserommet, og du sier "enemy spotted". ...Du tar fram en kniv i gymnastikken for å løpe fortere. ...En dame spør om nummeret ditt, og du gir henne wonID-en din. ...Du er mitt i et gisseldrama å skal redde gislene, men du finner ikke tastaturet så du kan trykke E. ...Du har sex med en jomfru og sier "First blood". Bare måtte:P


Alt det der er kopiert fra www.ikkepedia.org og det er bare tull og angår ikke tema/tittel i det hele tatt.
...du står opp midt på natta fordi du pønsker på hvordan du kan løse problemet med hvordan du skal innrede ene hjørnet i akvariet og kommer på at du kanskje kan bruke ei rot som du har liggende. Dette du bare sjekke ved å lete fram rota og holde den på forskjellige måter foran akvariet og prøve å forestille deg hvordan det kan bli, selv om akvariet er helt mørkt nå. For du greier ikke sovne før du har en plan for morgendagen. Ellers blir du bare liggende våken og prøve å se for deg forskjellige løsninger og lure på hvilke planter som kanskje kan passe der og hva de heter, etter å ha brukt store deler av natten på å bla igjennom plantebasen og Tropica.
Inaktiv bruker
Akvaholiker ja
Det er man sannelig når man ligger våken i senga om kvelden og ikke får sove fordi en hele tiden spekulerer på hvor det neste karet skal stå, og hvordan familien skal overtales..
Nå man etter hvert sovner, går det også på alle de ulike fiskene man kan ha i tanken man ennå ikke har, og hvordan man skal innrede osv.
For ikke å snakke om alle de ulike oppskriftene med selvlagd fiskemat som en har lyst å prøve ut!



Du vet du er en akvaholiker når...
...du bare spør typen over tlf om han trenger den kommoden som står på soverommet, og han med én gang skjønner at du skal ha den til å sette enda et akvarium på.

...du er rød og tørrhudet oppover armene fordi du stadig vekk er med hendene nedi ett eller annet akvarie. Du kan heller ikke smøre deg noe særlig med håndkrem, for det vil jo forurense vannet neste gang du stikker armene nedi et kar!!

...du har bilde av ditt eget akvarie på visa-kortet. :o) (Litt missfornøyd for fargene ble så rare på kortet.)
E.B.
...du er rød og tørrhudet oppover armene fordi du stadig vekk er med hendene nedi ett eller annet akvarie. Du kan heller ikke smøre deg noe særlig med håndkrem, for det vil jo forurense vannet neste gang du stikker armene nedi et kar!!


*flirer* Den der kjener jeg meg utrolig godt igjen på!
E.B.
...du er rød og tørrhudet oppover armene fordi du stadig vekk er med hendene nedi ett eller annet akvarie. Du kan heller ikke smøre deg noe særlig med håndkrem, for det vil jo forurense vannet neste gang du stikker armene nedi et kar!!


Liz H
*flirer* Den der kjener jeg meg utrolig godt igjen på!

Hehe, jeg også! Jeg har jo helt kuttet ut alle former for kremer til kropp og hender - håndkrem som jeg var avhengig av før er blitt bannlyst!
mona o
Hehe, jeg også! Jeg har jo helt kuttet ut alle former for kremer til kropp og hender - håndkrem som jeg var avhengig av før er blitt bannlyst!

Jeg har en flaske stående på nattbordet, så det hender jeg bruker av den. Da er det jo en hel natt til jeg skal putte hendene nedi et akvarium igjen. Ellers har jeg aldri vært noen tilhenger av kremer, så det har alltid begrenset seg til hendene når det har vært behov for det. Det er så ekkelt når huden på hendene begynner å få tendenser til å sprekke.

...man setter opp strømgjerde rundt utedammen for å forhindre hegren å ta gullfiskene. Det er ikke jeg som har gjort dette (jeg har hverken utedam eller gullfisker), men ei jeg kjenner. Utrolig nok har det virket, da hegren helst vil stå på land og fiske derfra. De har satt opp strømgjerdet slik at det lener utover vannet, og det forhindrer altså store, sultne, fiskeetende hegrer å jakte på en enkel middag.
Du vet du er akvaholiker, når hagen er byttet ut med vann.... 300 000 + liter... Og bygger eget hus/bygg, for å lage mange store betongkar, og få plass til alle reolene....

Hm, kom visst to like bilder der. Her er det andre...
WOW en have!!!

-Når man køber juletræs pynt formet som en guldfisk m. fjer som hale!!!
(besat af jul og fisk = juletræsfisk)
Når man kjøper tørkeruller til kjøkkenet med bilder av fisk. Ikke bare èn pakke, men hamstrer resten av pakkene som ligger i butikken fordi man tror at nå går dette mønsteret snart ut og erstattes med noe annet...!
evoT
Når man kjøper tørkeruller til kjøkkenet med bilder av fisk. Ikke bare èn pakke, men hamstrer resten av pakkene som ligger i butikken fordi man tror at nå går dette mønsteret snart ut og erstattes med noe annet...!

HVOR fikk du tak i dem??? Jeg samler på ting med fiskemotiv. Jeg kan jo legge til at man er akvaholiker når man kjøper en vinflaske (og er avholdsmenneske) kun pga. fiskemotivene på utsiden. Denne flaska har nå stått pent i vitrineskapet mitt i noen år.
Du er en akvaholiker når du...
...Ser av og til flere timer på fiskee når du egentlig skulle noe helt annet
...begraver døde fisk i hagen.
...ofrer all plassen for akvarier (på rommet mitt har jeg sofa, pult, seng, bord og 2 akvarier, på et 9 kvm rom).
...drar ut i regn for å kjøpe noe spesielt en annen selger.
...bruker alle pengene på akvarierelaterte ting.

Ekstremt morsom tråd!
Inger Anne
[QUOTE=evoT]Når man kjøper tørkeruller til kjøkkenet med bilder av fisk. Ikke bare èn pakke, men hamstrer resten av pakkene som ligger i butikken fordi man tror at nå går dette mønsteret snart ut og erstattes med noe annet...!

HVOR fikk du tak i dem??? Jeg samler på ting med fiskemotiv. Jeg kan jo legge til at man er akvaholiker når man kjøper en vinflaske (og er avholdsmenneske) kun pga. fiskemotivene på utsiden. Denne flaska har nå stått pent i vitrineskapet mitt i noen år.

Jeg kjøpte papiret på KIWI, og merket heter "unik". Det er produsert i Tyskland for NorgesGruppen. Forbrukerkontakt: Unil AS, Pb 72 Sentrum, NO-0101 Oslo. www.unil.no
(Nå er det papir med julemotiv som ligger i hyllene, ihvertfall her jeg bor)

Tusen takk, EvoT. Da skal jeg holde øynene åpne når jeg handler i morgen (jeg skal vel egentlig smugtitte litt ellers også, så jeg ikke snubler... ).

...du har massevis å prate om med din far som er naturfaglærer, selv om han er fullstendig uinteressert i akvaristikk. For hans lidenskap er bl.a. kjemi, og det er forbausende mye kjemi i å holde akvarium.
Du vet du er akvaholiker når...
...du ikke kan skjønne hvorfor alle (uinnvidde) personer rundt deg ikke kan skjønne hvorfor du ikke skal flytte alle fiskene fra det lille, gamle akvariet over i det store nye, men faktisk beholde det gamle OG fylle det nye store med enda flere fisk...??

"Hæ, skal du virkelig ha begge TO??"...bare vent, sier jeg, dette er bare begynnelsen MOHAHAHAHA!! ...30 liter...130 liter...skal jeg fortsette med samme økningsprosent, kan dette kan bli..vått?
Du vet du er en akvaholiker når...

du plasserer trimutstyr foran akvariet, så du kan se på fiskene mens du trimmer.

Jeg fikk en ro-maskin i julegave og den har vi (jeg) satt foran stor-akvariet, så nå kan jeg sitte og ro samtidig som jeg ser på fiskene.
Veldig kjekt, og det gir også god inspirasjon og utholdenhet.

Sagt på en annen måte: Jeg ror uten å fryse, og studerer fisk uten å drepe dem :-p
Du vet du er en akvaholiker når...

... du ser en flekk med noe sølt mat på flisene bak komfyren på kjøkkenet, og det første du tenker på er "Det ser akkurat ut som en Ancistrus yngel..." :p
....når du ikkje klarer å kutte ned til bare ett akvarium, og hvis du klarer det, så er det bare midlertidig...
Jada, akvakaoset er i gang igjen...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap