Anders' akvarierom [NR. 1] (side 25)

Jeg syns den kampfisken så ut som et jordbærsukkertøy! Han kan jo hete Godteri eller noe
Plussmedlem
LOFFA
Hvor eller i hvilke butikker får du kjøpt dette? Hva koster det for hvor stor "boks" og hvordan forer du med dette? Tror det må vetes før en tar det i karet? Bruker du sprøyte når du fører det ned til yngel som går sammen foreldrene? Vil prøve å bedre yngel overlevelsen på apistoene her, spesielt A. cf Borellii. Fint om du kunne forklare. Sikkert flere enn meg som kunne tenke seg litt info på dette På fårhånd takk, Anders.


Jeg kjøpte en pose i min lokale dyrebutikk for en stund siden, jeg. Den er på 80 gram, og det er ganske mye og holder hvertfall lenge til mitt bruk! Jeg husker dessverre ikke hva det kostet, men det var nok ikke noen skrekk-pris, tenker jeg. 150-200? Det blir bare ren gjetning. Og ja, du bør legge det i bløt ellers synker det ikke.

Jeg suger opp eggene med en sprøyte, og sprøyter riktig mengde i yngelkaret. Det heder også større fisk får litt, da bare tømmer jeg det oppi. Så det er utrolig enkelt og bra fôr!


Håper du fikk svar på det du lurte på. Lykke til med oppdrettene dine!
Plussmedlem
Har tenkt litt på navn til kampfisken. En kampfisk må ha navn... slik er det bare! Han er jo rød som en rubin, da! Rubin... eller kanskje Ruben for å gjøre det om litt?

Det var mange gode forslag, da, det må jeg si. Jeg må tenke litt til!

Fant ikke igjen innlegget du siterte av Loffa, men hvis jeg gjetter meg fram til sammenhengen er det snakk om avskallede artemia? Du får billigst tak i dem hos Aquamanias, dyrebutikker tar blodpris, i tillegg til at de ofte har ligget lenge i hylla. Her finner du dem
Plussmedlem
Stine Sofie
Fant ikke igjen innlegget du siterte av Loffa, men hvis jeg gjetter meg fram til sammenhengen er det snakk om avskallede artemia? Du får billigst tak i dem hos Aquamanias, dyrebutikker tar blodpris, i tillegg til at de ofte har ligget lenge i hylla. [URLBLOCK1] finner du dem :-)

Det var rart! Det står i innlegg 483, og jeg ser det. Men hva mente du med at du ikke fant det? Var skriften borte?

Det er akkurat den typen du linket til jeg har.
Stine Sofie
Fant ikke igjen innlegget du siterte av Loffa, men hvis jeg gjetter meg fram til sammenhengen er det snakk om avskallede artemia? Du får billigst tak i dem hos Aquamanias, dyrebutikker tar blodpris, i tillegg til at de ofte har ligget lenge i hylla. [URLBLOCK1] finner du dem :-)



Takk skal du ha Stine
Hva syns dere om denne prisen for 500 gram avskallede artemiaegg. ?
Dere må visst klikke dere inn på siden for artemia og scrolle forbi egg til klekking (som også er skrekkelig billig), jeg får ikke til å lage link rett på dessverre.

Hilsen Ola
Plussmedlem
Nå har kampfisken navn! :p

Jeg kom på et navn fra Kaptein Sabeltann. Kaptein Sabeltann gikk i ett her når brutter'n var mindre, så noen slike navn er klistret på hjernen.

Røde Ruben ble navnet. Det passer jo bra til utseendet!

Jeg tenke å få Røde Ruben til å bli litt tam, for det kan jo være artig å lære han håndmating? Har startet. Foreløbig tar han bare smulene som faller fra det jeg gir han, men snart eter han nok av det jeg har mellom fingrene også!

Jeg er helt forelska i min nye kampfisk... han er så søt atte! Kommer mer bilder.
Plussmedlem
Nå på tide med noen bilder av min nye kampfisk, Røde Ruben

Han er en flott, ung kar. Finnene er ikke så lange enda, men syntes det er litt fint det også jeg























En praktfull kar!
[External Image]



Man vet aldri hva man finner under et eikeløv, så det må undersøkes nøye!
[External Image]


[External Image]
Gratulerer så mye Anders! Det var en flott kampfisk
Det bildet hvor han smyger under eikeløvet var fint, og veldig typisk for disse nysgjerrige fiskene, alt skal inspiseres
Plussmedlem
mona o
Lekkerfisken! :)


Du må gjøre plass til en kampfisk vettu, Mona De er virkelig spesielle, og man trenger liksom ikke mer enn èn.


Min nye kampfisk merker jeg faktisk forskjell på fra min forrige! Utrolig at to forskjellige individer av samme art kan ha ulik personlighet, på en måte Men en viss forskjell er det på "væremåten", det merker jeg. Jeg tror denne bryr seg litt mindre om Coryene enn den forrige. Den var litt hissig av seg, den, for den skulle skremme Coryene vekk fra enkelte steder! Han "brettet gjellene" ut og lagde seg stor. Denne virker litt mindre sånn. Men skal ikke si alt for mye, har jo ikke studert han så mye enda

Prøver å få han til å spise fra fingrene mine, men det er litt skummelt; det er noe uvanlig når det følger fingre med maten, sånn er det bare!

Jeg er utrolig glad i personligheten til kampfisk, jeg! Tror ikke jeg klarer meg uten en i et av karene. Håper den jeg har nå kan få et langt liv, da. Den virker usedvanlig sunn, da!
Jeg satt på en ekstremt treig jobbpc da jeg skrev innlegget i går, det jeg mente var at jeg bare skumleste og ikke så sammenhengen med innlegget Loffa skrev Men det ble tydeligvis riktig og alt er bra!
Plussmedlem
I dag er det akvariesysledag for meg

Har renset mange filtere, byttet vann på alle karene, samt skrapet alger og gjort sånne småting. Nå er vel det eneste som gjenstår yngelpleie.

Jeg liker sånne dager der jeg kan gå og surre litt med hobbyen min Det er det mange søndager som brukes til.
Plussmedlem
Det går fint med Green Laser-yngelen, og det er mange dager siden det har vært noen dødsfall også. Men minket på flokken har det gjort...

Det var nemlig en dag jeg mistet 2-3 yngel! Jeg husker ikke helt hvorfor, men det var vel muligens èn av dem som kom litt feil inn i sprøyta, men det er jeg ikke sikker på. Jeg har 7 stk. igjen nå.
Nå bruker jeg hov til å fange yngel med, og det fungerer fint. Nå som yngelen har vokst en del føles jo det også tryggere enn å bruke sprøyte Nå hadde nok yngelen uansett vært for stor til det, da.
Det var altså en oppdatering på Green Laser-yngelen. Fôring er fortsatt utelukkende med avskallede artemiaegg.


Nei, nå må jeg snart gå og legge meg... blir tidlig i kveld. Må bare fôre først. Er helt utkjørt og formen er dårlig, så spørs vel på morgendagen.
Plussmedlem
Du har ikke prøvd micromark til de da? Yngelen vokser som fy på det her...
Veldig fin kampfisk, ligner veldig på den jeg hadde Grattis!
Plussmedlem
Innlegg nr. 500!
Da har det kommer så langt at vi er på innlegg nr. 500 her i denne tråden!

Det er jo ikke så langt, da, men med tanke på at tråden bare er et halvt år gammel syntes jeg det er greit å markere det, hehe
Den forrige tråden min fikk vel litt over 30 sider. Når jeg ser tilbake på de første sidene der har mye forandret seg... både med tanke på meg og akvariene! En god del har endret seg siden starten av denne tråden også, og det er veldig artig å kikke tilbake. Og hvem vet hvordan ting er når vi er på innlegg 1000...?

Må benytte anledningen til å takke alle som følger tråden. Det er dere som har gjort at det har blitt såpass mye!


Det var dagens markering fra meg...
Plussmedlem
Nå har jeg fått svar fra AquaManias ang. reolpris Han skulle sende prisforespørsel til leverandør. Dette var jo supert!

Jeg må være ærlig å si at etter dette har jeg ikke like stor tillit til Webzoo... AquaManias svarer jo raskt på e-postene sine. Bare gode ting å si om dem
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap