- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Kjetils foto og videotråd (side 26)
Kjetils foto og videotråd (side 26)
Hei lille venn!
Du må være meget forsiktig i valg av dine ord frøken. For plutselig står jeg der på tunet med en 26 liter nano og to klowner i handa til deg
Been there, done that!
Rigga plutselig en 350 liter sammen med en kamerat i stua til ei venninne av meg i sande en gang mens hu var på byen en tur :0)
Vi er fremdeles på talefot da , he,he
Mvh Jan Rune
Du må være meget forsiktig i valg av dine ord frøken. For plutselig står jeg der på tunet med en 26 liter nano og to klowner i handa til deg
Been there, done that!
Rigga plutselig en 350 liter sammen med en kamerat i stua til ei venninne av meg i sande en gang mens hu var på byen en tur :0)
Vi er fremdeles på talefot da , he,he
Mvh Jan Rune
Postet 24.04.09 kl 20:44
Postet 24.04.09 kl 20:50
Postet 24.04.09 kl 21:13
Postet 24.04.09 kl 22:03
Postet 25.04.09 kl 03:35
Postet 25.04.09 kl 09:13
Postet 25.04.09 kl 09:23
Postet 25.04.09 kl 09:33
Postet 25.04.09 kl 09:45
De er virkelig nydelige, hadde hjertet i halsen da jeg fant den første. Gikk nesten med tårer i øynene over å oppleve noe så fantastisk som jeg gjorde igårkveld/natt.
Litt bob bob om jeg skal dra på fest idag, eller være hjemme og flytte frosk ;D
Hmm kanskje jeg like så godt skal be dem hit for å hjelpe til NÆÆÆ vil ha det helt for meg selv ;D
Litt bob bob om jeg skal dra på fest idag, eller være hjemme og flytte frosk ;D
Hmm kanskje jeg like så godt skal be dem hit for å hjelpe til NÆÆÆ vil ha det helt for meg selv ;D
Postet 25.04.09 kl 09:58
Postet 25.04.09 kl 10:08
Postet 25.04.09 kl 12:00
Postet 25.04.09 kl 14:36
Nå har jeg lagd bakgrunnen til det nye rekekaret mitt, 28 liters Boyu-helglasskaret som jeg kjøpte som saltvannskar forrige helg.
Det var en del vasking først for å bli kvitt avleiringer på innsiden, og etter et par timers tørking i sola var karet klar til montering.
Dette brukte jeg:
* Akvarium
* En korkbarkplate, ca 80 cm lang med bredde opp til ca 40 cm
* Akvariesilikon
* Sager
* En tynn sponplate som jeg merket opp størrelsen på bakveggen på, sånn at jeg hadde noe å plassere bitene utover
* Penn
* Sjokoladekake
* Brus
* Bord
* Målestokk
Korkbiten var ikke rett på baksiden, så det ble en del skjæring for å få rette flater som egnet seg til å silikonere fast:
Første bit på plass innenfor målestripene:
Totalt brukte jeg 6 biter, to store og fire mindre.
På plass i karet:
Bakgrunnen bygger en del ut fra bakveggen, men det får gå:
Nå skal den få tørke en god stund før jeg slenger vann oppi
Det var en del vasking først for å bli kvitt avleiringer på innsiden, og etter et par timers tørking i sola var karet klar til montering.
Dette brukte jeg:
* Akvarium
* En korkbarkplate, ca 80 cm lang med bredde opp til ca 40 cm
* Akvariesilikon
* Sager
* En tynn sponplate som jeg merket opp størrelsen på bakveggen på, sånn at jeg hadde noe å plassere bitene utover
* Penn
* Sjokoladekake
* Brus
* Bord
* Målestokk
Korkbiten var ikke rett på baksiden, så det ble en del skjæring for å få rette flater som egnet seg til å silikonere fast:
Første bit på plass innenfor målestripene:
Totalt brukte jeg 6 biter, to store og fire mindre.
På plass i karet:
Bakgrunnen bygger en del ut fra bakveggen, men det får gå:
Nå skal den få tørke en god stund før jeg slenger vann oppi
Postet 25.04.09 kl 17:29
Så fint det blir, gleder meg til å se resultatet.
Jeg tok saga og kuttet av bitene slik at de ble flate bak (iallefal mest mulig flate). Den ene måtte jeg kutte av halve korken bak for å få den til å passe, men fint ble det
Når alt var ferdig puttet jeg mose i sprekkene slik at ikke fisk eller reker skal få muligheten til å komme bak korken. Vi tok oxo og forseglet med silikon på toppen slik at verken fisk eller reker skulle komme seg over og bak
Gleder meg til korken er ferdig å farge slik at man ser bakgrunnen litt bedre, må skaffe nytt lysrør til det karret å tenker jeg.
Det som er i nå gir veldig gult lys.
Jeg tok saga og kuttet av bitene slik at de ble flate bak (iallefal mest mulig flate). Den ene måtte jeg kutte av halve korken bak for å få den til å passe, men fint ble det
Når alt var ferdig puttet jeg mose i sprekkene slik at ikke fisk eller reker skal få muligheten til å komme bak korken. Vi tok oxo og forseglet med silikon på toppen slik at verken fisk eller reker skulle komme seg over og bak
Gleder meg til korken er ferdig å farge slik at man ser bakgrunnen litt bedre, må skaffe nytt lysrør til det karret å tenker jeg.
Det som er i nå gir veldig gult lys.
Postet 26.04.09 kl 07:49
Wow
det der var helt rå flott=) brs tråd, gøy med bilder
Postet 26.04.09 kl 08:00
Gadd ikke kutte så mye jeg, det ville vært veldig mye arbeid når korken var så rund som den var :P Regner med at jeg uansett ikke ville fått det helt tett, sånn at noen alltid vil komme inn. Nå er det masse plass sånn at de kan komme både inn og ut, så da fungerer det heller som en stor hule. Skal ha en del mose der jeg og, og på utsiden av bakveggen skal jeg bare sette noe svart papp, sånn at det ikke kommer lys gjennom den veien
Postet 26.04.09 kl 10:12
Postet 26.04.09 kl 12:07
Postet 26.04.09 kl 12:26
Takk for det Utrolig hva man får ut av kork til 120 kr
Det ble et par stykker til overs, så de slang jeg bare oppi for å flyte rundt i de andre karene. Det var veldig populært hos flere faktisk, tetraene stimer under dem i karet på rommet, og i storkaret hang det to store ancistruser og sutta på undersiden da jeg kom hjem i stad.
Det ble et par stykker til overs, så de slang jeg bare oppi for å flyte rundt i de andre karene. Det var veldig populært hos flere faktisk, tetraene stimer under dem i karet på rommet, og i storkaret hang det to store ancistruser og sutta på undersiden da jeg kom hjem i stad.
Postet 26.04.09 kl 15:05