Lisa-S sin fiskegalskap. (side 26)

Noen planter i 375´en.

Bacopa caroliniana:
[External Image]
Lomariopsis lineata:
[External Image]
Rotala rotundifolia og Bacopa caroliniana:
[External Image]

I dag er løvehodeyngelen 4 dager gamle.
De har enda godt med plommesekk, så det haster ikke med levendemat enda tror jeg, så jeg venter til imorgen med og sette igang klekkingen av artemia. Jeg har microorm om det skulle komme behov for mat til de før artemiaen er klar.

Mor er fortsatt veldig påpasselig og lar meg ikke få sett mye til de, hun stiller seg i huleåpningen med en gang jeg kommer bort til karet, så det er fortsatt ikke mulig og få tatt noen bilder av småttisene. Må vel bare være tålmodig til de er frittsvømmende tenker jeg. Pffft, ikke lett...

Snuser litt på et 430 liters kar, tenker jeg skal bytte ut 375 med det karet hvis jeg bestemmer meg for og kjøpe det. Skal i morgen for og titte på 430 literen.
Jeg ønsker og bytte mest fordi karet er sort, og ikke sølv som 375´en er, og derfor passer det bedre inn i stua. -også er jeg jo ikke lei meg for størrelsen heller.. hehe
Venter spent på bilder av løvehodeyngelen! Hva er det for slags fisk den i ferskvannstangen? Aldri sett før.Har du mange?

Du har det så reint og pent i karene dine! Sikker på den du kaller Ludwigia repens? Ligner veldig på Bacopa caroliniana.
Anna U.
Du har det så reint og pent i karene dine! Sikker på den du kaller Ludwigia repens? Ligner veldig på Bacopa caroliniana.

Takker for skryt, men det er nok mest bare meg som er god til og sikte unna dritten når jeg tar bilder, hehe

Ganske sikker, har som sagt før for vane og ta vare på de små plastbitene med info som kommer med plantene, og har ikke en det står bacopa på, men har ludwigiaen.
Bilde er forøvrig av kun toppen av planten..

I ferskvannstangen er det en Scleromystax barbatus.
Har en liten gruppe på 7 stk av de. Nyyyydelige.
Lisa-S
[QUOTE=Anna U.]Du har det så reint og pent i karene dine! Sikker på den du kaller Ludwigia repens? Ligner veldig på Bacopa caroliniana.

Ganske sikker, har som sagt før for vane og ta vare på de små plastbitene med info som kommer med plantene, og har ikke en det står bacopa på, men har ludwigiaen.
Bilde er forøvrig av kun toppen av planten..

Var og så på bildene av bacopaen, å nå er jeg ikke sikker lenger... hmmm
Du er jo bedre på planter enn meg, så da er det vel en bacopa.. Tro hvor jeg har den ifra? hehe
Det gror godt i dine kar også ser jeg!
Jeg synes også den planten dere snakker om ligner på en Bacopa, har slike selv.
Men mulig denne her ikke er like tykk i bladene som Bacopa?
Vannsti
Det gror godt i dine kar også ser jeg! ;) Jeg synes også den planten dere snakker om ligner på en Bacopa, har slike selv.

Jepp, bøyer meg i støvet for Annas plantekunnskaper, og har endret navnet i innlegget.
Hihi Tipper den kommer fra meg!
Anna U.
Hihi;-) Tipper den kommer fra meg!

Det er jo absolutt en mulighet.
Fin er den iallefall.
Har nå kjøpt meg et nytt kar som skal erstatte 375´en i stua.
Dette karet er under ett år gammelt, og blir solgt fordi det tok opp for mye plass hos hun som solgte, så hun nedgraderer til et mindre kar, og selger dette til meg.
Er et veldig pent kar, med sorte detaljer som vil gjøre seg mye bedre enn mitt gamle sølvfargede akvastabil.
Gleder meg veldig til og få det i hus.

Karet skal vi forsøke og få hentet allerede imorgen, og da skal det ommøbeleres på de resterende karene slik at det nye blir stående for seg selv nederst i stuen og 170 literen flyttes inn i spisestuedelen. Skal være en fornøyelse og få det gjort slik at jeg får begynt med oppsetting av nykaret. )

Bilder kommer etterhvert.
Ja det er en veldig fin plante, absolutt!

Så gøy med nytt kar! Jeg hadde gledet meg som en unge til å gå igang, regner med du også gleder deg! Skal bli spennende å se hvordan resultatet blir!
Gratulere med nytt kar!!
Jeg oppgraderer selv fra 120 til 375 liter :0) Det kommer i hus i kveld og jeg gleder meg *Smile* Synd at jeg ikke kunne komme på auksjonen. Har jo litt lyst til å høre hvordan det gikk. Var det noe spennende å se? Mye folk? Håper å kunne komme en gang senere :0)
Legger meg til som abonent, for å kunne følge deg videre :0)
*Klem*
-Kamilla-
-Kamilla-
Gratulere med nytt kar!! Jeg oppgraderer selv fra 120 til 375 liter :0) Det kommer i hus i kveld og jeg gleder meg *Smile* Synd at jeg ikke kunne komme på auksjonen. Har jo litt lyst til å høre hvordan det gikk. Var det noe spennende å se? Mye folk? Håper å kunne komme en gang senere :0) Legger meg til som abonent, for å kunne følge deg videre :0) *Klem* -Kamilla-

Takk takk, og gratulerer selv.
Jeg får visst også inn akvariet i kveld, hvis jeg bare finner en person til som kan hjelpe til og bære. Er et svært kar på 430 liter jeg får i hus, så vi må vel være minst tre helst fire stk for og bære det ned tre etasjer.. :-0

Auksjonen gikk bare strålende, det var endel folk innom, men desverre kom det lite levende inn til auksjonen, så vi mistet endel folk på det. :/
Men alt i alt, en bra gjennomført auksjon.

Får jeg inn akvariet i kveld, så kommer det skrytebilde senere.
Gratulerer med nytt, stort akvarium! Nå gleder jeg meg skikkelig til å få se bilder!
Før bilder. Slik står karene i stua nå. Planen er og bytte om nykaret med 375´en, og flytte 170 literen opp i spisestua før dagen er omme.. :p

Karet har 4 stk T5 lys, som jeg tror skal holde bra til mitt bruk, tenker og kanskje bytte ut etpar med plantelys.

Bordet er i biter i gangen, det er vel dette som skal pusles sammens først. Puh.

[External Image]

[External Image]
Glemte bilder av puslespillet vårt:

[External Image]
Etter 11 timers jobb, med etpar småpauser, er endelig nykaret på plass. Puh for en jobb..
Nå står endelig 430 literen oppe med fisk og planter på plass.
Endel grums i vannet enda, men tror vi er fornøyd sålangt.

Det ble gjort telling av all fisk i prossessen, så nå vet jeg hva som er i karet.
I 430 literen i øyeblikket:
C. Green Laser- 23 stk.
C. concolor- 10 stk.
C. paleatus- 10 stk.
Scleromystax- 7 stk.
Dragefinner- 11 stk.
L 134- 6 stk.
Ancistrus- 2 stk.
Blå kjempeviftereke- 1 stk.
Grenmalle- 5 stk.
Neontetra- 15 stk.
Kampfisk- 3 stk.

I tillegg til dette så har jeg plukket ut 5 stk svart kuhlii som selges i morgen + noen krystallreker som skal over i 60 eller 54 literen i morgen.

Nå er det da endelig helg!

[External Image]
Inaktiv bruker
Gratulerer.
Nå ble man ikke bare litt misunnelig :O Heldig.
Lykke til med det 430L's ny karet.
Spock
Nå ble man ikke bare litt misunnelig :O Heldig. :) Lykke til med det 430L's ny karet.

Tusen takk.
Dette var unnskyldninga mi for og gi meg selv bursdags, og julegave.. hehe
Bursdag om en uke og det er jo snart jul, så det må jo være grei unnskyldning for og fleske til med nytt kar? Hurra for bursdag og jula!
Å så fint det ble!Gratulerer med nytt kar! er ikke misunnelig i det hele tatt...her har mannen satt foten ned og sagt nei til noe større enn 180 l i stua *sukk*
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap