Watership (side 26)

Gratlerer med nye sjokkisser! De så jo kjempefine og friske ut! Men at du ikke benyttet sjansen til å få med deg flere når du først kommer over et parti med så fine sjokkisser?! Man må jo regne med litt svinn. Jo flere, jo bedre vettu
Takk, takk Lisbeth! Jo, du sier noe - og jeg som syntes jeg tok i da jeg kjøpte med meg seks stykker... Men de hadde ganske mange igjen altså, så kanskje jeg skal ta meg en tur til. Alle de nye ser ut til å trives fortsatt i alle fall.
Her kaster man ikke bort tida, Lisbeth! Nå har jeg ringt og holdt av resten av sjokkisene jeg. ;-D De mente de hadde igjen 6-7 stykker. Henter dem på lørdag, tenker jeg. Rekker nok ikke før.
Bra jeg rakk å snappe til meg seks stykker på tirsdag da, før du la beslag på alle
Ha ha! Så bra, Sissimor! Håper du blir like fornøyd med dine! Mine ser ut til å være i superform, et par av dem glitrer bokstavelig talt og svømmer rundt og bruser seg opp. Alle spiser med god apetitt av alt de får av for; tørrfor og frossenfor i flere varianter her foreløpig.

Veldig artig at noen av dem ble med deg altså!
Liten videosnutt igjen av vannet med UV-filteret. Jeg synes det er litt mindre ting og tang i vannet enn før, men kanskje jeg ser feil. Eller ønsketenkning...
Det er en liten bit blåmattefilter på denne som jeg har fått med meg at bør skylles relativt ofte. Skal se på den når jeg bytter vann igjen i helgen.

<embed src="http://www.youtube.com/v/a4I7inJGZkA?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="281" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Jeg har en mose som heter Willow i midten av storkaret mitt. Den kjøpte jeg av Michael Niesar i februar i år og den blir bare finere og finere. Den har vokst mye også, så da trives den åpenbart i fronten sånn den står hos meg. Nå er den blitt såpass stor at jeg snart må luke litt av den.

Her følger noen bilder:

Øverst: mosen er den som står akkurat i midten foran.
Midten: hele mosen.
Nederst: fiskene elsker denne, særlig kuhliiene og akysis vespaene digger å kunne vrikke og bore seg inn blant "grenene" her.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hassel
Her kaster man ikke bort tida, Lisbeth! Nå har jeg ringt og holdt av resten av sjokkisene jeg. ;-D De mente de hadde igjen 6-7 stykker. Henter dem på lørdag, tenker jeg. Rekker nok ikke før.

Så bra! Det optimale er jo over 10 stk. Over det er det ingen grense, bare man har plass til dem etter hva jeg har skjønt. Jeg fikk jo aldri prøvd å ha så mange sammen så dette er kjempespennende!
Oi, det var mye fin mose! Veldig fint, frodig kar.
Jeg fikk med meg de siste 7 sjokkisene de hadde inne på Dahls forrige lørdag.
Den siste uka her jeg vært utslått av influensa ... jeg har vært på nett, men ikke orket å gjøre stort, så her kommer litt bilder og film av de nye og litt av de "gamle".

På det øverste bilde er de nyeste i tilvenningsboks før de får komme ut i storkaret. Det var mange nysjerrige på utsiden.

Nå har jeg sett litt på disse nye, 13 i alt, i løpet av uka og de er mye framme. Nysgjerrige og lite sky. Så både de og pygmeguramiene gjør en del ut av seg når noen er i nærheten av karet.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Her er noen av de nye sjokkisene i farta. Og et sjeldent glimt av den fine L-malla kan også ses.
<embed src="http://www.youtube.com/v/kF-Ke96lgcY?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="281" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

En av de "gamle" sjokkisene og en del venner:
Video

Gullgoby-paret. (Bakgrunnsstøy står barn og hund for...):
Video
Nå er det siste innspurt i avstemningen i Hjemmekonkurransen i OAK. Medlemmene kan stemme fram sin favoritt senest 30/11. Ellers så er det jo en jury som avgjør hvilke kar som vinner de ulike klassene.

Det er i alt 17 akvarier påmeldt i år, fire av dem er våre... Erik har to og jeg har to påmeldte. Vi skulle jo egentlig bare ha med ett hver, men juryen ville ha med flere. De siste to karene våre så de ikke, ellers ville de vel hatt med dem også for å få med flest mulig.

Det blir spennende å høre hva juryen sier på neste OAK-møt som er neste uke. Da er det fast julemøte med rekefest. Og som vanlig blir det loddtrekning og en liten auksjon. Tror jeg skal ha med litt mose til auksjonen denne gangen.
Hassel
[I]Her er noen av de nye sjokkisene i farta. Og et sjeldent glimt av den fine L-malla kan også ses. :-)[/I]

Så flotte de sjokoladene du har fått tak i er!
Den malla kom fra meg? Fin kraftig sak det der
Men har du skaffet deg indiske glassmaller? Ser du noe særlig til dem? jeg hadde 10 stk for noen år siden, så dem aldri. Synd for de er jo så kule å se på og stimer godt

Hassel
[I]Gullgoby-paret. (Bakgrunnsstøy står barn og hund for...):[/I] [URLBLOCK1]

Jøss så nærme hunnen holder seg til hannen? Er det normalt hos deg? Hos meg jaget hannen henne og hun rømte. Kanskje det hjelper at du har ennå større plass enn hos meg.
Ja, veldig fine sjokkiser, ikke sant?!

L-malla er den som kom fra deg, ja. Det er ikke så ofte jeg ser den, så da var det moro at den var såpass mye framme akkurat da jeg skulle filme sjokoladene.

Det er tre glassmaller som er flyttet over fra et av Eriks akvarier da vi gjorde om der. De er sky av seg, ja, men er litt mer framme nå som de har vært her i 2-3 måneder. Skulle hatt en større stim, men har ikke planer om det akkurat nå.

Hos meg er gullgobyene stadig i nærheten av hverandre. Men han er mer sky enn henne, så hun er likevel mest framme. Han jaget henne en god del i starten her hos meg også, men han har faktisk gitt seg litt med det.

Hassel
Hos meg er gullgobyene stadig i nærheten av hverandre. Men han er mer sky enn henne, så hun er likevel mest framme. Han jaget henne en god del i starten her hos meg også, men han har faktisk gitt seg litt med det. :-)

Jøss, veldig kult da
Hmm, interessant at det første genmodifiserte dyret de har funnet i Norge er sebrafisk som er tilført gener fra sjøanemone for å bli rosa. Artikkel i Aftenposten i dag.
En liten videosnutt til av noen av de nye sjokoladeguramiene. Jeg klarte å telle ni tilsammen her.
(Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg av og til ikke får opp "gammel måte" å bygge inn videoer på...)

Gullgobyene henger sammen ganske mye og ofte er de å se hengende, bokstavelig talt, ved siden av hverandre på glasset som kan ses på bildet her.

Jeg har vært litt opptatt med å trene bikkja i det siste. Ble inspirert til å gå igang med bronsemerkekurs fra slutten av oktober. Det har vært to kurskvelder i uka pluss egentrening ellers, så det har tatt litt tid. Veldig moro! Neo, som er 10 år, er fortsatt veldig lærevillig og gira. Vi gikk grunnkurs helt tilbake i 2003, men likevel var det mye som satt. Neo er korthåret og kurset har gått ute, riktignok under tak i et parkeringsanlegg, men temperaturen er jo som ute. Det har vært en mild november i Oslo, så det har gått fint. Men i går, da selve prøven foregikk, så var det 16 minus. Det var kaldt det! Men Neo gjennomførte med glans og fikk 167 av 180 mulige poeng. Så vi er veldig fornøyde!
Ja, hva skal man si... jeg fikk lurelokket med meg Erik på juleavslutningen i OAK i går kveld og godt var det! Han tok jo storeslem nærmest, gutten!

Erik vant juniorklassen i hjemmekonkurransen og ble nummer tre i hovedkonkurransen med 128 litern sin! Hurra! Han fikk gavekort på tilsammen 700,- kroner hos Oslo Zoo senter og vet ikke helt hva han skal bruke alt det på ennå. Hans forslag som kanin og hamster ble ikke helt godkjent (av meg...), vi har nemlig en hund som tar stand på sånne. Litt dumt å komme hjem til tomt bur en dag...

Men gjett hvem som vant hovedkonkurransen da? Det var meg! Hurra igjen! Både Erik og jeg var totalt uforberedt! Jeg vant med 530-litern og fikk et gavekort på 1000,- kroner hos Oslo zoo senter. Skulle gjerne hatt et nystartet kar nå...

Litt ekstra moro at karene våre som vant ikke var påmeldt konkurransen i utgangspunktet, men juryen ville ha dem med da de var på hjemmebesøk hos oss.
Så morro! Gratulerer så mye til dere begge

Vel fortjent syns nå jeg...
Nei så utrolig kult at både du og sønnen vant! Men hehe, du trenger vel ikke et nytt kar for å få brukt opp de pengene på akvariehobbyen da

Grattis begge to i alle fall

Ga de forresten noen begrunnelse for hvorfor dere vant? Er jo morsomt å høre hva de skryter av
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap