Elins vannvittige vannverden (side 27)

[External Image]
Åh, når jeg ser de bildene dine av Laetacara dorsigera så savner jeg dem brått noe veldig!

Jeg hadde en stor koloni for noen få år siden, kjøpte to voksne par som begge fikk store kull. Jeg solgte yngel i bøtter og spann og trodde aldri jeg skulle bli ferdig.
De er virkelig noen sjarmtroll, de ciklidene der, og faktisk de smarteste jeg har vært borti De studerte fiskefellen nøye og lenge, og man kunne bokstavelig talt se at de tenkte og vurderte så det knaket. Og besluttet at dette var noe lureri! De gikk aldri i fiskefella. Fellen var stimende full av alt mulig annet av fisk som ville ha lokkematen der inne, men ikke Dorsigeraene, nei. De var de eneste som skjønte at det var no' muffens!
Ja Laetacara dorsigera er virkelig flott!
Men hva slags fiskefelle er det du snakker om Mona?
Noe alternativt til håv da eller?
Det har slått meg også at Laetacara dorsigera er smarte. De legger eggene på logiske plasser og er veldig flinke til å passe på. Også så pene de er i leksdrakten sin Brains and beauty hehe
Ciklide
Men hva slags fiskefelle er det du snakker om Mona?

Det er snakk om denne; [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2406&HKatID=]Genius FishTrap[/URL]

[External Image]

Inaktiv bruker
hei Elin juvelciklideparet mitt har laggt egg i går i oppdretskaret mitt=

med vennelig hilsen david gabrielsen=

ps.jeg legger ut bilder av juvelciklidehoa pase egg=
David Gabrielsen
hei Elin juvelciklideparet mitt har laggt egg i går i oppdretskaret mitt=:-D med vennelig hilsen david gabrielsen=:-D ps.jeg legger ut bilder av juvelciklidehoa pase egg=:-D

David, jeg lurte på å spørre deg litt sånn forsiktig:
burde ikke alt dette du skriver HER så ofte om fiskene dine, skrives i din egen akvarietråd???

Jeg har ikke noe med dette altså, men jeg bare lurte. For når jeg for eksempel ser 5 innlegg på rad av deg i Elins tråd, så er det jo ikke så rart om jeg blir litt forvirret og tror jeg har havnet i feil tråd
Er enig med Mona her, David. Det hadde vært mere spennende å lese om dine fisk osv i din tråd David http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1053&thread_id=29545&message_id=203403#203403 Om den ikke står som personlig akvarietråd kan du jo spørre en moderator om hjelp til å lage den til det slik at du finner den igjen lett? Der kan du jo fortelle hvor mange akvarier du har, hva du har i dem og jeg vil gjerne vite hvordan det går med juvelciklidene. Om de får frem noen yngel nå endelig hehe. Så kan jeg skrive om mine akvarier og fisker her. Du er selvsagt velkommen til å komentere og spørre om dem, det er bare hyggelig.
I dag telte jeg veldig små 5 c.black yngel. De vimset rundt i en sky av nyklekt artemia. Stod lenge og kikket på dem og de fikk søte små orange mager etterhvert. Så først ut som de ikke fikk tak på artemian at den var for stor men så fikk de teken på det. Blir nok ikke noen bilder av disse for de er knøttsmå og grusen er sort.. Håper bare de vokser opp og blir like fine som foreldrene. Lurer forresten på om jeg skal sette i foreldrene om ett par uker slik at de kan legge flere egg, eller om det er dumt. Skal søke og finne ut av det hehe.

Oscar eggene har ikke klekket enda.

Så gøy at de har klekket! Jeg må komme bort å se de senere, når de er mulig å se da..
Vi er veldig spent på om heros eggene klekker her
Inaktiv bruker
god 17 mai Elin ha det kjempegøy i dag Elin=

mvh david gabrielsen=
Tangloppa
Så gøy at de har klekket! Jeg må komme bort å se de senere, når de er mulig å se da..

De er godt mulig å se. Er aktivt på matjakt stortsett hele tiden. Nydelige små skapninger. Kan sitte og glo på dem i lengre perioder.

I dag slapp ancistrus sp. pappa ut masse små ancistrus igjen. Gudene må vite hvor mange kull han har viftet frem nå. Jeg prøvde å telle etter i hodet og hukommelsen og kom til 14. Jaja så lenge han og mor ser friske og fine ut...

Ellers ble rødkurvciklide ynglene frittsvømmende i dag og fikk sin første dose nyklekket artemia. Går heftig utover denne artemian med så mye rart oppdrett.

Syns jeg så eggleggingsrør på løvehodeciklide hunnen, men egentlig kan de to godt la være å bli flere. Er vel ikke enkelt å bli kvitt slike.

Oscar eggene har ikke klekket og det lukter litt stramt av vannet eggene ligger i. Om de ikke er klekket i morgen går de i do. Da regner jeg med at mine to oscarer er damer begge to og slår meg til ro med det Flotte er de nå uansett.

Inaktiv bruker
hei Elin kansje det er tempraturen som gjør at di ikke kleker at det må mer varme til=
Har du hatt oscar og oppdrett på dem selv siden du har så mange råd om det David?
Inaktiv bruker
nei men siden di ikke har klekt så gjetet jeg bare at tempraturen skyltes det =

ps.jeg har ikke hat oscarciklider før men jeg vil skafe meg noen etter vert=

med vennlig hilsen david gabrielsen=
Hei!
Har sittet å lest igjennom tråden din et par dager mens det har vært rolig på jobb. Kjempe tråd og gøy å lese igjennom. Veldig fin reol med mye spennende fisk. Blir litt misunnelig hehe. Har bare et 375l selskaps kar og et 180 som ikke er satt opp ennå. Plass er mangelvare hehe. Følger med videre på tråden
Takk René Hyggelig at tråden min kan brukes hehe.
Skal prøve å komme en tur til deg i løpet av uka, er du hjemme på dagen? Jeg jobber kveld denne uka.
Er hjemme på dagen jeg

Nå kikket jeg i karantene karet og ble litt snurt fordi det var MASSE egg på hvert av bladene på vallisnerian som jeg skulle ha med på neste akvarieklubb møte. Tanken var som følger: æsj jeg klarer da aldri å få av alle disse corydoras eggene.... Så gikk det opp for meg: oj det er jo corydoras black egg! Corydoras black havnet i karantene karet etter sist egglegging i 54 literen fordi jeg ville ha enkel tilgang til å flytte dem igjen om jeg ville prøve og se om det ble flere egg. I karantene karet går det også 7 små ancistrus, så herfra ble vallisneria etter valisneria kvast fisket opp og hevet i 54 literen som der går ca 10 små c. black yngel i og ikke noe anna. Håper de klekker fordi om de ble flyttet på. Foreldrene ble fisket opp av karantenekaret og satt sammen med brochis splendens. Om de legger egg der skal eggene bare få henge. Håper egentlig at de skal bli lekelystne og smitte b.splendens.. Mye røde mygglarver som skal fordeles i det karet. Som takk for 100 vis av egg og kom igjen lag flere motivasjon-. Tror det er 2 hanner og 2 hunner av c. black. Morro er det hvertfall.

Ser ut til at A.borelli hunnen ikke lenger passer sine små og er mer opptatt av å igjen flørte med far. Vet ikke om jeg skal flytte de voksne før det blir ett nytt kull. Tenker at det da kan bli farlig for det første kullet? Skal stille spørsmålet i forumet.
Inaktiv bruker
hei Elin gøy å høre at det har komet flere egg på corydoras black=

med vennlig hilsen david gabrielsen=
Det var morro og høre at du har fått fler egg av de svarte!

De juvelene dine er skikkelig fine! Blir missunerlig jeg :p
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap