- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 27)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 27)
Postet 03.05.09 kl 23:35
Postet 03.05.09 kl 23:37
Endret: 03.05.09 kl 23:38
Jeg synes du har fått til ett skikkelig flott akvarium! Det ser ut til at alle koser seg også Dette med rødmunntetra tviler jeg ikke på at det er sant. Ildtetraene jeg hadde ble veldig bleke om vannkvaliteten ikke var optimal, så det var veldig "nyttig" om jeg skal bruke det ordet. Men de var veldig skjøre også, så det var lite som skulle til før jeg så det på dem. Det var heldigvis veldig lite frafall pga vannverdiene
Postet 04.05.09 kl 00:19
Postet 04.05.09 kl 00:23
Postet 04.05.09 kl 08:23
Sølvi GullaksenSterbaiène koser seg i hvertfall :)
Ja, det er det ingen tvil om! Jeg kan nesten kjenne uroen de har i kroppen sin når jeg ser på vrimlebildet.
Jeg har også hørt rødmunntetrateorien, men jeg tviler på at den stemmer - i hvert fall gjør den det ikke 100%. Hos meg virker det mer som om de forandrer farge litt etter humøret. Jeg opplever nemlig ofte at de er bleke om nebbet, selv etter vannbytte.
Postet 04.05.09 kl 14:13
Hehe ja det kan du si .Det er ikke så ofte Sterbaiène er så aktive som her,selv ikke under lek.De er ganske bedagelige av seg men de siste dagene har de vært superaktive. Tror forresten de har savnet å kunne "gjemme seg under en grenete rot. Da de var i 190 literen (Juwel Trigon) så hadde de en svær rot med masse forgreininger på og den elsket de å ligge under . Ser ut til at denne blir en fin erstatning
Tror heller ikke blindt på den forklaringen ,fisker har det nå en gang med å skifte farge alt etter humøret. Men forløpig har de vært knall rød hele tiden,så tar det som et godt tegn jeg
Tror heller ikke blindt på den forklaringen ,fisker har det nå en gang med å skifte farge alt etter humøret. Men forløpig har de vært knall rød hele tiden,så tar det som et godt tegn jeg
Postet 04.05.09 kl 16:25
Postet 04.05.09 kl 19:22
Er utrolig fornøyd med disse Sterbaiène ja ,de er skikkelig store og flotte. Har fått mange ganger spørsmål om de er viltfanget siden de er så store men har liksom ikke tenkt over at de var større enn vanlig .Men de fleste er faktisk viltfanget.Om det har noe å si aner jeg ikke ,de er jo noen år gamle og så ikke vet jeg .
Så får du tak i de har har bud inne på så tror jeg nok du skal bli veldig fornøyd.
Artig at du har rødmunnstetra også
Ble som deg fasinert av munnen og halen og den flotte måten de stilmer ,utrolig fasinerende å se på selv om jeg blir tullete i hodet hvis jeg følger med de for lenge
Så får du tak i de har har bud inne på så tror jeg nok du skal bli veldig fornøyd.
Artig at du har rødmunnstetra også
Ble som deg fasinert av munnen og halen og den flotte måten de stilmer ,utrolig fasinerende å se på selv om jeg blir tullete i hodet hvis jeg følger med de for lenge
Postet 04.05.09 kl 20:11
Sterbai er en av mine yndlingcoryer, trolig pga. at det var den første coryen jeg kjøpte - en gjeng på 6 store VF individer. Det var stor sorg da jeg mistet den første av den opprinnelige gruppen i høst/vinter (og på toppen av det hele var det en av de to damene i gruppen). Denne fisken har egentlig slitt i ca. et år, så det har vært en bonus at jeg har fått beholde den så lenge (noe jeg faktisk tar noe av æren for - jeg har virkelig jobbet for å hjelpe denne (og en til som slet samtidig)). De første coryene får alltid en spesiell plass i hjertet, tror jeg - både når det gjelder art og individer. Ellers er store, velvoksne sterbaier et flott syn, uansett spesiell plass i hjertet eller ei!
Rødmunntetra er den tetraarten jeg har hatt som stimer best. De er flotte der de farter fram og tilbake i flokk. Jeg er egentlig ikke noe tetra-menneske (hverken når det gjelder fisk, eller, spesielt ikke, varemerket ), men til å være tetraer, liker jeg dem godt. De er i kar med noen kardinaler, og kardinalene virrer rundt hver for seg, mens rødmunnene altså stimer. Man ser virkelig forskjellen i stim-egenskaper når man ser dem i samme kar!
Rødmunntetra er den tetraarten jeg har hatt som stimer best. De er flotte der de farter fram og tilbake i flokk. Jeg er egentlig ikke noe tetra-menneske (hverken når det gjelder fisk, eller, spesielt ikke, varemerket ), men til å være tetraer, liker jeg dem godt. De er i kar med noen kardinaler, og kardinalene virrer rundt hver for seg, mens rødmunnene altså stimer. Man ser virkelig forskjellen i stim-egenskaper når man ser dem i samme kar!
Postet 04.05.09 kl 20:53
Postet 04.05.09 kl 22:55
Postet 07.05.09 kl 10:04
Endret: 07.05.09 kl 10:16
Postet 07.05.09 kl 10:12
Postet 07.05.09 kl 10:16
Postet 07.05.09 kl 10:20
Postet 07.05.09 kl 21:12
Postet 07.05.09 kl 21:21
Postet 08.05.09 kl 16:09
Postet 08.05.09 kl 16:17
Postet 08.05.09 kl 19:27