Revestrekenes akvarieverden (side 27)

Et bilde til av den ene polystictus'en, litt flisete ryggfinne men det skal vi nok få i orden. Jeg så forresten et ubefruktet egg i karet deres, nå er det borte så det er vel en som har fått seg et ferskt måltid tenker jeg

[External Image]
Plussmedlem
Flott fisk du har fått tak i! Hadde jeg bare hatt flere akvarier, så hadde jeg hatt plass til masse fint jeg også.. men nå må jeg være streng med meg selv, og bare kjøpe mine største ønsker Velvel, jeg blir voksen en dag

Neste år skal jeg bare på storauksjonen, jeg også, er litt sur for at jeg ikke kom meg dit. Men, nye sjanser kommer
Nok en nyyyyydelig cory ;D

Sukk...
Anders, det er nok litt lurt å vente til du bor for deg selv før du fyller huset med akvarier. Det er jo ikke sikkert foreldrene dine syns det er greit at det bobler og skvulper overalt )) Du bør ta deg en tur på en storauksjon, det er skikkelig artig Kommer du deg til Drammen sin til helgen?

Sissimor: Vi har nok en liten fordel vi som bor på Østlandet, det er sikkert enklere å komme over spennende cory her nede. Det er mulig vi skal på NKKs hundeutstilling i Trondheim 2-3.juli (hvis ikke Atle jobber) og da kan vi jo ta med fisk oppover om du er interessert i noen


Rita Revestrek
Anders, det er nok litt lurt å vente til du bor for deg selv før du fyller huset med akvarier. Det er jo ikke sikkert foreldrene dine syns det er greit at det bobler og skvulper overalt :))) Du bør ta deg en tur på en storauksjon, det er skikkelig artig :) Kommer du deg til Drammen sin til helgen? Sissimor: Vi har nok en liten fordel vi som bor på Østlandet, det er sikkert enklere å komme over spennende cory her nede. Det er mulig vi skal på NKKs hundeutstilling i Trondheim 2-3.juli (hvis ikke Atle jobber) og da kan vi jo ta med fisk oppover om du er interessert i noen :)


Åh, ja! Interessert i masse jeg. Du har jo oppdrett på alt mulig fantastisk ;D

Bare å gi beskjed når det nærmer seg, så får vi se hva vi finner ut
Plussmedlem
Rita Revestrek
Kommer du deg til Drammen sin til helgen?


Du har rett i mye av det du sier der, ja, det er foreldrene mine som er.. stopperen! Men samler alle på ett sted, og det gjør det jo bedre. Står ikke ut over hele huset, men på mitt rom

Og så skal jeg svare på spørsmålet ditt; jeg tror jeg skal komme meg til Drammensauksjonen i helgen, det er planen.
Litt nysgjerrig her, men blir det noe lek på Equesene dine? Tror det er den vakreste coryen jeg vet om ;D
Anders, si ifra hvis du kommer deg dit så kan vi ta med grønningene til deg

Sissimor, så vidt man vet er det ingen som har klart å drette Brazil-equesen enda, men vi lever i håpet... er vi heldige setter de igang en eller annen gang På lørdag henter vi 7 eques til så da blir det en vakker gjeng på 34 stk De er også så sosiale, fins ikke skye i det hele tatt, vi kan stå med nesa helt inntil glasset og de bare fortsetter med sitt. Og jeg er enig med deg, det må være den flotteste coryarten
Da krysser vi fingerene for at dere blir de første til å drette disse ;D

Mine små svarte skjønnheter er heldigvis også sånn; kommer helt opp til glasset når jeg nærmer meg karet, og er frytelig iveien når jeg skal gjøre noe oppi der. Er så søte atte
Det er kjempeålreit å ha noen sosiale cory også... det er ikke alle artene våre som er likedan, flere av dem gjemmer seg så fort man kommer i nærheten av karet.
[External Image]
De oiapoquensisynglene som vokser opp i foreldrekaret vokser mye fortere enn de jeg har plukket ut og fóret opp selv. Heretter tror jeg bare jeg lar eggene henge og la naturen gå sin gang Yngelen på bildet er rundt 8 uker gammel og begynner å ligne de voksne.
Et nattlig innlegg fra en oppglødd Rita, vi skal til Santarem i Brasil i oktober og jeg gleder meg noe så innmari mye Dette har vært på planleggingsstadiet ganske lenge og nå er vi blitt en liten gjeng som reiser nedover sammen. Det blir ca 8 dager på båt for å fange fisk og oppleve Amazonas. Vi skal bl.a innom Rio Trombetas. Nå er det bare å starte vaksinering mot malaria og alt mulig annet rart som kan finnes der nede, og mentalt forberede seg på edderkopper, slanger, alligatorer, piraya m.m ))


[External Image]
En vakker Brasil-fisk, Corydoras eques
Å guri malla så spennende! jeg skulle gjerne besøkt stedene mine favorittfisker kommer fra, men jeg er virkelig tullete hysterisk for bugs
Wow så spennende! Det er en drøm jeg har å få oppleve dette, men det skal nok mye innsats til på planlegging og gjennomføring så dette synes jeg det står respekt av! Det skal bli spennende å få rapport etterpå Jeg leser rapportene etter slike turer med stor interesse.
Høres utrolig spennende ut Rita,må jo bare være en drøm å få oppleve noe sånt.

Håper dere får masse spennende fisk med dere hjem og



Åh, så gøy! Håper du finner masse flotte coryer da, og kanskje til og med flere eques, det hadde vært noe det ;D
Plussmedlem
Herremann, Rita! Tenk det, altså.. en virkelig drømmereise! Tenk hvordan det skulle vært, å se flokker med hundrevis av Corydoras.. sjeldne! ;D
Så jeg må si: Heldiggris, men du fortjener det så absolutt

Du må ta masse bilder.. men det kan jeg vel si senere!
Vi må nok takke Amundsen på Kløfta for den praktiske planleggingen av turen, vi har vært mer på har vi råd eller ikke... men dette er en "once in a lifetime-mulighet" som vi bare må hoppe på Skjønt jeg regner med at har man tatt turen en gang så vil man nok ned flere ganger ))

Eques finner man nok ikke i dette området men det er nok av annen spennende fisk,
Maller, cory, discus m.m i fleng, og naturopplevelser av de store, kameraet vårt kommer sikkert til å gå varmt der nede
Dæ. Det blir spennende.
Vurderer å ta meg en lengre fri når fotball vm skal arrangeres i Brazil og ta meg en fisketur etterpå.

Har dere noe kvote på antall fisk/boxer dere får sendt hjem?

Og nok et nydelig bilde.

Espen
Ojojoj det hørtes spennende ut! ;-D

Det må no nesten være drømmen det der.
Du må virkelig ta med noen sjeldenheter hjem til Norge også

Det var forresten et råflott bilde av en Eques du har tatt der!!
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2014
Reklame for plussmedlemskap