- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Revestrekenes akvarieverden (side 27)
Revestrekenes akvarieverden (side 27)
Postet 30.01.11 kl 20:44
Endret: 30.01.11 kl 21:55
Flott fisk du har fått tak i! Hadde jeg bare hatt flere akvarier, så hadde jeg hatt plass til masse fint jeg også.. men nå må jeg være streng med meg selv, og bare kjøpe mine største ønsker Velvel, jeg blir voksen en dag
Neste år skal jeg bare på storauksjonen, jeg også, er litt sur for at jeg ikke kom meg dit. Men, nye sjanser kommer
Neste år skal jeg bare på storauksjonen, jeg også, er litt sur for at jeg ikke kom meg dit. Men, nye sjanser kommer
Postet 30.01.11 kl 20:44
Postet 30.01.11 kl 21:37
Anders, det er nok litt lurt å vente til du bor for deg selv før du fyller huset med akvarier. Det er jo ikke sikkert foreldrene dine syns det er greit at det bobler og skvulper overalt )) Du bør ta deg en tur på en storauksjon, det er skikkelig artig Kommer du deg til Drammen sin til helgen?
Sissimor: Vi har nok en liten fordel vi som bor på Østlandet, det er sikkert enklere å komme over spennende cory her nede. Det er mulig vi skal på NKKs hundeutstilling i Trondheim 2-3.juli (hvis ikke Atle jobber) og da kan vi jo ta med fisk oppover om du er interessert i noen
Sissimor: Vi har nok en liten fordel vi som bor på Østlandet, det er sikkert enklere å komme over spennende cory her nede. Det er mulig vi skal på NKKs hundeutstilling i Trondheim 2-3.juli (hvis ikke Atle jobber) og da kan vi jo ta med fisk oppover om du er interessert i noen
Postet 30.01.11 kl 22:05
Rita RevestrekAnders, det er nok litt lurt å vente til du bor for deg selv før du fyller huset med akvarier. Det er jo ikke sikkert foreldrene dine syns det er greit at det bobler og skvulper overalt :))) Du bør ta deg en tur på en storauksjon, det er skikkelig artig :) Kommer du deg til Drammen sin til helgen? Sissimor: Vi har nok en liten fordel vi som bor på Østlandet, det er sikkert enklere å komme over spennende cory her nede. Det er mulig vi skal på NKKs hundeutstilling i Trondheim 2-3.juli (hvis ikke Atle jobber) og da kan vi jo ta med fisk oppover om du er interessert i noen :)
Åh, ja! Interessert i masse jeg. Du har jo oppdrett på alt mulig fantastisk ;D
Bare å gi beskjed når det nærmer seg, så får vi se hva vi finner ut
Postet 30.01.11 kl 22:40
Rita RevestrekKommer du deg til Drammen sin til helgen?
Du har rett i mye av det du sier der, ja, det er foreldrene mine som er.. stopperen! Men samler alle på ett sted, og det gjør det jo bedre. Står ikke ut over hele huset, men på mitt rom
Og så skal jeg svare på spørsmålet ditt; jeg tror jeg skal komme meg til Drammensauksjonen i helgen, det er planen.
Postet 31.01.11 kl 07:23
Postet 31.01.11 kl 17:30
Anders, si ifra hvis du kommer deg dit så kan vi ta med grønningene til deg
Sissimor, så vidt man vet er det ingen som har klart å drette Brazil-equesen enda, men vi lever i håpet... er vi heldige setter de igang en eller annen gang På lørdag henter vi 7 eques til så da blir det en vakker gjeng på 34 stk De er også så sosiale, fins ikke skye i det hele tatt, vi kan stå med nesa helt inntil glasset og de bare fortsetter med sitt. Og jeg er enig med deg, det må være den flotteste coryarten
Sissimor, så vidt man vet er det ingen som har klart å drette Brazil-equesen enda, men vi lever i håpet... er vi heldige setter de igang en eller annen gang På lørdag henter vi 7 eques til så da blir det en vakker gjeng på 34 stk De er også så sosiale, fins ikke skye i det hele tatt, vi kan stå med nesa helt inntil glasset og de bare fortsetter med sitt. Og jeg er enig med deg, det må være den flotteste coryarten
Postet 31.01.11 kl 17:49
Postet 31.01.11 kl 17:53
Postet 31.01.11 kl 18:45
Postet 31.01.11 kl 18:49
Et nattlig innlegg fra en oppglødd Rita, vi skal til Santarem i Brasil i oktober og jeg gleder meg noe så innmari mye Dette har vært på planleggingsstadiet ganske lenge og nå er vi blitt en liten gjeng som reiser nedover sammen. Det blir ca 8 dager på båt for å fange fisk og oppleve Amazonas. Vi skal bl.a innom Rio Trombetas. Nå er det bare å starte vaksinering mot malaria og alt mulig annet rart som kan finnes der nede, og mentalt forberede seg på edderkopper, slanger, alligatorer, piraya m.m ))
En vakker Brasil-fisk, Corydoras eques
En vakker Brasil-fisk, Corydoras eques
Postet 02.02.11 kl 02:18
Endret: 02.02.11 kl 02:19
Postet 02.02.11 kl 09:39
Postet 02.02.11 kl 10:09
Postet 02.02.11 kl 14:06
Postet 02.02.11 kl 14:32
Postet 02.02.11 kl 14:40
Vi må nok takke Amundsen på Kløfta for den praktiske planleggingen av turen, vi har vært mer på har vi råd eller ikke... men dette er en "once in a lifetime-mulighet" som vi bare må hoppe på Skjønt jeg regner med at har man tatt turen en gang så vil man nok ned flere ganger ))
Eques finner man nok ikke i dette området men det er nok av annen spennende fisk,
Maller, cory, discus m.m i fleng, og naturopplevelser av de store, kameraet vårt kommer sikkert til å gå varmt der nede
Eques finner man nok ikke i dette området men det er nok av annen spennende fisk,
Maller, cory, discus m.m i fleng, og naturopplevelser av de store, kameraet vårt kommer sikkert til å gå varmt der nede
Postet 02.02.11 kl 16:09
Postet 02.02.11 kl 17:25
Postet 02.02.11 kl 17:31