Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 28)

Heidi Ingdal
Den ser så pussig ut når følehorna ligger klistret inntill hodet på den.

Jeg synes de ser pussige ut uansett, jeg. F.eks. det midterste bildet i innlegget om Laffen. Han ser ut som om han går i motvind/motstrøm. Utrolig søt! Jeg bare ha suller en gang. Forresten: hvor kjøper du sneglene dine?
Inger Anne
[QUOTE=Heidi Ingdal]Den ser så pussig ut når følehorna ligger klistret inntill hodet på den.

Jeg synes de ser pussige ut uansett, jeg. F.eks. det midterste bildet i innlegget om Laffen. Han ser ut som om han går i motvind/motstrøm. Utrolig søt! Jeg bare ha suller en gang. Forresten: hvor kjøper du sneglene dine?
Han som driver dyrebutikk her ute ringer meg hver gang han skal bestille fisker for å høre om jeg skal ha snegler. Så han skaffer suller i fleng og andre snegler. Så det er spennende hver gang han ringer for å høre om han har noe nytt på lista si.....
Jeg har også kjøpt hos toms akvaristikk i trondheim. Var i trondheim og hentet 50 snegler i går. Hos han er sneglene mye billigere. Han har startet egen butikk elller nettbutikk, er ikke helt sikker. Men han kan skaffe det meste tror jeg. Jeg får jo aldri nok av disse nydelige skapningene vettu.....
Mannen min påsto at jeg hadde følehorn i munnvikene her en dag.....kanskje jeg egentlig skulle vært eller har vært en snegle.....He he
Her kommer tre bilder av java tornsnegle. Den er så kul. Den er så morsom å se på med den lange nesen....eller munnen er det vel egentlig. Den minner meg bare om en nese....
Her er det en som er så nysgjerrig på en av pagodullene. Pagodullen var ikke så veldig begeistret for kroppsvisitasjonen for den skvatt til noen ganger og trekte seg inn i skallet. Men pagodullen kom ut igjen for den måtte jo se hva slags skapning det var som hadde den meganesen som drev og luktet på han....makan til oppførsel altså....
1. Sånn ser java tornsnegle ut i hel positur. Den er veldig lik sullene i skallet bare at hos denne er den veldig spiss bak. Den er bare helmax.....elsker sandsnegler jeg.....
2. Her er en ny farge, grønn og gul tofarget. I det rette lyset så ser de ut som gull snegler. Nydelige...
Her er tre bilder til av java tornsnegle. Den ser litt molefunken ut her men den er jo så søt med den store nesen sin...
1. her er en lilla med flere farger på skallet. Det går i gult, grønt og lilla.
2. Også en ny fargevariant, grønn og gul.
3. Sist men ikke minst en liten pottifarkopi...får ikke nok av den lille tassen der....
1. Her er en nydelig farge på en av posthornene.
2. Her er en litt mørkere variant som går litt over i lilla..
3. Her er en av pagodullene som passer på en liten sulle...holder den godt fast i foten sin..
1. Her er en hvit sulle. Den er ny og håper det kommer mange små hvite suller...har en til også men den er litt gul på nesen så det er denne som er hvitest.
2. Denne er også ny. Den ser veldig maskulin ut så jeg tror det må være en hanne. Den er veldig stor både i skallet og kroppen. Den er så fin for de flekkene den har av gult i seg er så store og det syns jeg er så fint. Drømmemannen....
3. Her er to bilder av marisa eplen og de har to forskjellige farger på kroppen. En lys og en mørk. Dette har jeg ikke lagt merke til før nå, at de finns i to forskjellige farger på kroppen. Den er nydelig den helt lyse.
1. en bitteliten gul sulle ut på oppdagelsesferd....de neste to er av to nydelige gule suller...får aldri nok av dem og må bare ta bilde av dem. )
1. Her ser det ut som han holder på å snike seg innpå noen....
2. Her er to rosa ut på tur aldri sur.....
3. En av java sneglene også ut på oppdagelsesferd....
Her hadde det dukka opp mange flotte bilder siden sist jeg sjekka

På et av bildene så det ut som Javaen hadde svart kropp og blonde øyne? Sært!

Heldigvis ser det ut til at sneglene mine er i ferd med å våkne fra 3-ukers-dvalen sin, så da går det jo an å begynne å beundre dem igjen her i huset også
Liz H
Her hadde det dukka opp mange flotte bilder siden sist jeg sjekka :D På et av bildene så det ut som Javaen hadde svart kropp og blonde øyne? Sært! Heldigvis ser det ut til at sneglene mine er i ferd med å våkne fra 3-ukers-dvalen sin, så da går det jo an å begynne å beundre dem igjen her i huset også :)

Takk for det. Håper dere ikke blir lei av bildene mine for jeg føler meg ganske alene på bildefronten her inne. Syns det er kjempemorsomt å ta bilder og legge ut så får alle se hvor nydelige disse skapningene er. Jeg har også hatt og har noen som ligger i dvale og det er kjedelig. Er de noenlunde like store og gamle så går de i dvale samtidig..Jeg får lyst til å kakke de i hodet med noe hardt og be de våkne og ikke ligge sånn og dra seg....
Kan bare svare for meg selv, men jeg blir definitivt ikke lei i alle fall!

Forresten så glemte jeg å si at den hvite sullen var veldig spesiell - har aldri sett dem med hvit kropp før jeg. Og så Pottifar da... han er heeeelt speiell synes jeg - fantastisk farge på hen! Håper på en liten pottifar-avlegger her en dag, jeg *hint hint* Hehe.

Bare pøs på med bilder! Jeg er av og til innom både denne og din tråd når jeg har lyst å se på kule og morsomme sneglebilder
Liz H
Kan bare svare for meg selv, men jeg blir definitivt ikke lei i alle fall! Forresten så glemte jeg å si at den hvite sullen var veldig spesiell - har aldri sett dem med hvit kropp før jeg. Og så Pottifar da... han er heeeelt speiell synes jeg - fantastisk farge på hen! Håper på en liten pottifar-avlegger her en dag, jeg *hint hint* Hehe.

Ja det er mange som håper på en avlegger av han...Jeg har tre stykker som jeg håper skal bli enda flere etterhvert. Håper pottifar får enda flere også for han er bare så nydelig. Han er i en klasse for seg selv den tøffingen. )
1. Kommer ikke maten snart da mor?
2. ÅÅÅÅ nydelig rekepellets til middag i dag...
3. Nam nam dette var godt gitt....
1. Her er to hvite som tydeligvis har det litt morsomt...
2. Disse to er ut på blå tur...
3. Denne blir bortskjemt...
1. Her er også to som leker i javamosen...
2. Denne gule skal bli dirigent når han blir stor...
3. Her er det sulle tid.
1. Titt tei her er jeg.....
2, titt tei nå er jeg her...
3. Her kommer det slengkyss fra den blåe ...smask...tok du imot?
SE på oppsynet på den kjempe-eplen da! Genialt Er det rart man blir i godt humør av sneglebildene dine

Begynte på en liten photo-session i går jeg også, for å forhåpentligvis få noen bilder til denne tråden. Da daua batteriet på kameraet......:S
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap