- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 28)
Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 28)
Postet 08.01.11 kl 21:11
Postet 08.01.11 kl 21:19
Postet 08.01.11 kl 21:20
Postet 08.01.11 kl 21:51
HvemErJeg?Flotte fisker! :) Lakriser rykket nå enda et hakk oppover på ønskelisten...
Bra! Her er en videosnutt av dem litt nærmere- De er skikkelig friske og fine
<embed src="http://www.youtube.com/v/cj7fFqLM87E?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
Postet 08.01.11 kl 21:55
Postet 08.01.11 kl 22:02
Søren! Fant bilder på nett av unge sumatranus og de viser denne sorte flekken de skal ha. Ingen av mine har denne flekken Hva er det jeg har fått denne gangen mon tro? At det skal være så forbaskade vanskelig å få riktig lakrisgurami
Postet 08.01.11 kl 23:06
Endret: 08.01.11 kl 23:08
Lakrisene har det visst som plummen i egget i sitt nye hjem, begynner å farge mere ut nå. Og når jeg sitter og ser på dem så syns jeg da virkelig jeg har sett disse lakrisene før? Sånn ca rett over på andre siden av rommet i mitt eget hjem? Parosphromenus sp. ´Blue Line´...
Sjekk hannen som bor i paludariumet. En veldig sky raring men kommer en snartur fram fra høyre, ca 0:40 og 2:50
<embed src="http://www.youtube.com/v/dbMfauF5_uw?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
Sammenlign med mine nyinnkjøpte sumatranus, den hannen som holder seg til venstre i bildet har farget ganske godt ut. (ser han best fra 0:50) Ligner ikke den veldig på hannen jeg har i paludariumet?!
<embed src="http://www.youtube.com/v/wy30XXX65Lc?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
Jeg ler meg i hjæl.. Hvis jeg har rett har jeg nå 19 Parosphromenus sp. ´Blue Line´! Først tenkte jeg at dette var veldig teit. Ikke mye spennende å få akkurat samme art som jeg har fra før. Men så kom jeg på at hvis det er samme art, kan jeg jo flytte mine 4 ´Blue Line´ fra paludariumet og over til 63 litern til de andre. Det betyr at paludariumet frigjøres sånn at jeg kan ha mulighet for å skaffe meg røde lakriser likevel. For nå som 63 litern ble fyllt med fisk hadde jeg ikke flere ledige kar igjen.
Jeg kjenner at jeg er litt besattt av å få tak i røde lakriser nå -bare må ha det!
Men jeg sier det bare; har du lyst på fisk som aldri er det du tror du har kjøpt, skaff deg lakriser! Du kan gå inn i en hvilken som helst butikk og kjøpe en bestemt art lakris, men du får ALDRI det som står på navnelappen! Liker du denne type spenning - VÆRSÅGOD. Haha!
Sjekk hannen som bor i paludariumet. En veldig sky raring men kommer en snartur fram fra høyre, ca 0:40 og 2:50
<embed src="http://www.youtube.com/v/dbMfauF5_uw?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
Sammenlign med mine nyinnkjøpte sumatranus, den hannen som holder seg til venstre i bildet har farget ganske godt ut. (ser han best fra 0:50) Ligner ikke den veldig på hannen jeg har i paludariumet?!
<embed src="http://www.youtube.com/v/wy30XXX65Lc?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
Jeg ler meg i hjæl.. Hvis jeg har rett har jeg nå 19 Parosphromenus sp. ´Blue Line´! Først tenkte jeg at dette var veldig teit. Ikke mye spennende å få akkurat samme art som jeg har fra før. Men så kom jeg på at hvis det er samme art, kan jeg jo flytte mine 4 ´Blue Line´ fra paludariumet og over til 63 litern til de andre. Det betyr at paludariumet frigjøres sånn at jeg kan ha mulighet for å skaffe meg røde lakriser likevel. For nå som 63 litern ble fyllt med fisk hadde jeg ikke flere ledige kar igjen.
Jeg kjenner at jeg er litt besattt av å få tak i røde lakriser nå -bare må ha det!
Men jeg sier det bare; har du lyst på fisk som aldri er det du tror du har kjøpt, skaff deg lakriser! Du kan gå inn i en hvilken som helst butikk og kjøpe en bestemt art lakris, men du får ALDRI det som står på navnelappen! Liker du denne type spenning - VÆRSÅGOD. Haha!
Postet 10.01.11 kl 09:03
Postet 10.01.11 kl 09:16
Postet 10.01.11 kl 09:31
Postet 10.01.11 kl 14:29
Postet 10.01.11 kl 14:45
Ja hvis du liker denne type spenning er det bare å skaffe seg lakriser hehesissimorSer faktisk fram til den spenninga jeg, altså hvilken art som kommer.
sissimorFlott å se så mange av dem sammen. Koser meg!
Ja det føles veldig riktig å ha så mange. Litt mer naturlig for dem tenker jeg . Men det er også fordi jeg opplever ganske stor dødelighet på lakrisene. Å skaffe meg mange er for å forsikre meg om at mange nok overlever til å stå igjen med en fin gruppe
Postet 10.01.11 kl 15:02
Anna U.Vakkert å se de på film, herlig å se dem ha rikelig med tilgang på levendefor!
Det ble faktisk litt i overkant av levendefor så jeg måtte fange ut en god del dafnier igjen. Dumme meg klarte også å høste fra kulturen med store dafnier, jeg hadde ikke fått med meg at de hadde blitt SÅ store! Ble veldig mange de rett og slett ikke klarte å gape over :p
Postet 10.01.11 kl 15:04
Postet 11.01.11 kl 12:17
Ivar NausthellerTakk for inspirasjon:) Eneste vi er sikker på i vårt nye er att det skal få flytte inn 20 kulli når den tid kjem.. Syns ikkje 600 for så mange spennende vesen er så gale eg:)
Sa fint jeg kan være til inspirasjon )
600 for en god gjeng med kuhlii er absolutt ingen høy pris. Også så flotte fisk da! Jeg syns de er finere enn Corydoras til og med! (nå banner jeg i kjerka hehe)
Postet 11.01.11 kl 13:30
Dei er herlige rett og slett.. Vi glede oss til å få makkene i hus..
Spurte om pris på den lokale dyrebutikken. 10 for 300 men dei var ikkje store. Rekne med det er koselig å følge med på att dei vokser til når den tid kjem 10 vart jo for få så vi går for 20.
No koker vi kokosnøtter og glede oss til dei kjem.. Måtte si fra 1 uke på forhånd så skulle dei kjøpe inn til oss
Spurte om pris på den lokale dyrebutikken. 10 for 300 men dei var ikkje store. Rekne med det er koselig å følge med på att dei vokser til når den tid kjem 10 vart jo for få så vi går for 20.
No koker vi kokosnøtter og glede oss til dei kjem.. Måtte si fra 1 uke på forhånd så skulle dei kjøpe inn til oss
Postet 11.01.11 kl 13:39
Jeg har bare to lakriser igjen av de sju-åtte jeg engang kjøpte. Har en hann og en hunn igjen. De er flyttet over til 180-literen.
Jeg har aldri klart å finne ut hvilken sort jeg har. Det eneste jeg vet er at de ikke er den typen som de var merket som. Så jeg kjenner på spenningen din!
Min hanne - som for meg er klin lik dine - har fått mørke flekker på finnene i "ikke-opphisset" tilstand. Lurer på om det kan gi indikasjoner på hvilken type de kan være?
Jeg har aldri klart å finne ut hvilken sort jeg har. Det eneste jeg vet er at de ikke er den typen som de var merket som. Så jeg kjenner på spenningen din!
Min hanne - som for meg er klin lik dine - har fått mørke flekker på finnene i "ikke-opphisset" tilstand. Lurer på om det kan gi indikasjoner på hvilken type de kan være?
Postet 11.01.11 kl 13:50
Postet 11.01.11 kl 15:15
Postet 11.01.11 kl 18:32