- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins vannvittige vannverden (side 29)
Elins vannvittige vannverden (side 29)
Postet 21.05.08 kl 23:36
Oppdatering mangler..
Hallo, hva skjer hos deg, har du vasket så mye at du ble borte selv, eller kan vi få en oppdatering om de blå veggene og gulvet..
Postet 26.05.08 kl 00:15
Inaktiv bruker
hei Elin hordan gårdet med c blak ynglene dine=
Postet 26.05.08 kl 06:37
Blått er jo flott.. Det går ikke bort, men det er jo en plass jeg ikke kikker ofte.
C. black ynglene vimser rundt og spiser godt. Ser at de små oransje magene deres gode å fulle mesteparten av tiden. Ser godt hvem som er hvilket kull, men der er vel mest fordi jeg kan bruke en time bare på å stå og glo på dem. Yngler er så søte!
Flyttet borelliene i går. De går nå i 325 og så ut som de gikk rett i lek. Blir nok ikke mye av barna deres i det karet, men poenget var jo å la det kullet som ble igjen i reolkaret vokse opp. Er så morro med apistogramma oppdrett.
Ellers lurer jeg på å flytte kakadueciklidene også over i 325literen. Det er litt usikkert for jeg har ikke lyst til å hverken lage krig eller bastarder... Får stille spørsmål i forum Om jeg flytter kakaduene og selger endlersene da kan rød kurvciklide få lekskar.
C. black ynglene vimser rundt og spiser godt. Ser at de små oransje magene deres gode å fulle mesteparten av tiden. Ser godt hvem som er hvilket kull, men der er vel mest fordi jeg kan bruke en time bare på å stå og glo på dem. Yngler er så søte!
Flyttet borelliene i går. De går nå i 325 og så ut som de gikk rett i lek. Blir nok ikke mye av barna deres i det karet, men poenget var jo å la det kullet som ble igjen i reolkaret vokse opp. Er så morro med apistogramma oppdrett.
Ellers lurer jeg på å flytte kakadueciklidene også over i 325literen. Det er litt usikkert for jeg har ikke lyst til å hverken lage krig eller bastarder... Får stille spørsmål i forum Om jeg flytter kakaduene og selger endlersene da kan rød kurvciklide få lekskar.
Postet 26.05.08 kl 10:39
Der var traktorlesbene igang igjen. Dvs. Oscarene har lagt egg og igjen fikk jeg ikke sett hvem av de to som fysisk sett la dem og om noen spruta egg og andre sprutet andre ting... Håper ingen ble fornærmet over traktorlesbe tittelen. Jeg er veldig glad i mine oscarer så det var ment som et kompliment og litt sukk de er nok to hoer som legger egg sammen...
Ellers går ting som det skal med C. black yngel, borelli og bitaeniata yngel og alle de andre. Litt for mange fisk til å ramses opp hehe. Merker at sol og sommer har tatt akvaristen for det er ikke så mye aktivitet som vanlig. Håper folk er ute og griller, bader og koser seg!
Ellers går ting som det skal med C. black yngel, borelli og bitaeniata yngel og alle de andre. Litt for mange fisk til å ramses opp hehe. Merker at sol og sommer har tatt akvaristen for det er ikke så mye aktivitet som vanlig. Håper folk er ute og griller, bader og koser seg!
Postet 27.05.08 kl 18:22
Inaktiv bruker
jeg tror jeg kan se om det er bare hoer eller en av hvert kjønnd jeg kan se det på andre ciklider og siden dine er så store er det sikert lettere nå en nor di er små jeg har selv ikke hat oscar selev men jeg ser fort formen på en jenteoscar og en gutteoscar=
Postet 28.05.08 kl 11:52
David: Oscarer kan man ikke skille kjønn ved å se hvordan de ser ut. Det er ett kjent faktum. Du bør kanskje ikke gi råd eller komme med forslag som ikke har substans (er ordentlige fakta). Still heller spørsmål om du lurer (er det slik at oscar hannen er større enn hunnen?) Noen ganger når du kommer med innlegg blir de for bombastiske.... Er litt som om jeg skulle gitt råd om hvordan man behandler tyggende malawi ciklider, når jeg aldri har hatt dem og vet hva jeg snakker om. Blir litt dumt om jeg skriver innlegg om dette hos noen som faktisk vet endel om hvordan det foregår. Oppnår jo bare å forvirre og irritere, selv om det ikke var meningen. Noen ganger er det rett og slett bedre å bare lese innlegg og lære seg mer om saker og ting enn å legge inn innlegg selv. Still mye heller spørsmål. Det er mye bedre enn at du skriver innlegg som føles som: "kanskje det er fordi vinden snudde". Håper ikke du tar dette ille opp! Jeg vil bare forsøke å gi deg noen råd på veien slik at du ikke "irriterer" oss voksne som faktisk noen ganger vet hva vi driver med.
Postet 28.05.08 kl 12:10
David Gabrielsenjeg tror jeg kan se om det er bare hoer eller en av hvert kjønnd jeg kan se det på andre ciklider og siden dine er så store er det sikert lettere nå en nor di er små jeg har selv ikke hat oscar selev men jeg ser fort formen på en jenteoscar og en gutteoscar=:-D
Å skille kjønn på Oscar er ikke helt det samme som å skille kjønn på Sebraciklide eller Palettciklide David.
Det er ikke slik med alle ciklider at hunnen har rød buk, er rundere i formen og har runde finner.
Innimellom kan kjønn bare skilles ved egglegging.
Postet 28.05.08 kl 12:29
Endret: 28.05.08 kl 12:31
Inaktiv bruker
jeg sa ikke at jeg kune se forsjelen helt korekt det men jeg kan vel prøve det jeg er siker på er at det må fines en utvendig ting på oscarhanden som hoa ikke har kansje kraftigere finer og farger når di er i lek=
ps.nei det gjør jeg ikke jeg vil bare hjelpe=
ps.nei det gjør jeg ikke jeg vil bare hjelpe=
Postet 28.05.08 kl 12:40
Endret: 28.05.08 kl 12:42
David Gabrielsenjeg har selv ikke hat oscar selev men jeg ser fort formen på en jenteoscar og en gutteoscar=:-D
Du skriver her helt tydelig at du KAN se formen på en jente og en gutt.
Dette er noe eiere av oscar ikke klarer, så her synes jeg at du enten må begynne å innse at det nok er mye å lære for deg innen akvaristikken, og du bør bruke forumet som et sted å hente kunnskap, i stede for å late som om du har masse kunnskap, som du kanskje ikke har når alt kommer til alt? Det er viktig at det man påstår er noe man vet og kan, ellers blir det fort mye vrang/feilinfo som spres. Når jeg først er i gang, vil jeg også be deg om å bruke tegnsetting i innleggene dine. Det er vanskelig å få sammenheng i noe som er skrevet uten hverken komma, punktum og stor forbokstav.
Postet 28.05.08 kl 14:08
Inaktiv bruker
hei Elin jeg mener det ikke slemt når jeg gir råd jeg prøver bare å vere snil men du må bare sete en grense når du føler at det er nok og ikke orker mere råd=
med vennlig hilsen david gabrielsen=
med vennlig hilsen david gabrielsen=
Postet 28.05.08 kl 17:31
Endret: 28.05.08 kl 17:33
David Gabrielsenhei Elin jeg mener det ikke slemt når jeg gir råd jeg prøver bare å vere snil men du må bare sete en grense når du føler at det er nok og ikke orker mere råd=:-D med vennlig hilsen david gabrielsen=:-D
Det er ikke snakk om snilt eller slemt. Det er snakk om rett og galt. Når du kommer med en uttalelse bør du ha rett i hva du sier, for jeg orker ikke rette på det. Mest fordi jeg vet at du tar kritikk og korrigering med svaret at du vet det meste fordi du har drevet med akvarie i 5 år. Men jeg ønsker ikke at det skal stå helt uriktige opplysninger i min tråd. Det er fordi at folkkan lese det og f.eks tro at de ikke kan skifte vann på fiskene sine eller at det er lett å kjønnsbestemme oscar. Derfor skrev jeg det lille innlegget mitt, rettet til deg om at du bør spørre mer og ikke komme med så mange antakelser.
Postet 28.05.08 kl 17:38
Inaktiv bruker
hei Elin jeg ber om ynskyl fo å prøve å hjelpe deg=
ps.hordan gårdet med di nye eggene til oscarene dine har di blit gylene?
med vennelig hilsen david gabrielsen=
ps.hordan gårdet med di nye eggene til oscarene dine har di blit gylene?
med vennelig hilsen david gabrielsen=
Postet 28.05.08 kl 17:44
Inaktiv bruker
David Gabrielsenhei Elin jeg ber om ynskyl fo å prøve å hjelpe deg=:-D ps.hvordan gårdet med di nye eggene til oscarene dine har di blit gylene? med vennelig hilsen david gabrielsen=:-D
hei =
Postet 30.05.08 kl 08:20
I går var det møte i AAOK og det er alltid morro. Fikk meg noen godbiter på auksjonen. To små naturfargede scalarer, ei rot med windeløv og tre Aphyosemion Maculatum. Nydelige killier med jukselapp . Blir spennende om jeg får til killi. De er litt sjokka og redde enda, men skal se om ikke det blir noen bilder etterhvert.
Oscarene åt sine egg som vanlig.
Oscarene åt sine egg som vanlig.
Postet 30.05.08 kl 14:22
Inaktiv bruker
hei Elin di vile sikert ha eggerøre av egga sine siden di spiste di=
Postet 30.05.08 kl 20:14
Satt ute i sola så lenge at jeg luktet tildels svidd bacon så da fant jeg på at jeg skulle feste corydoras black yngel til bilde. De var jammen ikke lett å få tatt bilde av. Får ikke kamera (eller er det meg?) til å fokusere der jeg vil ha fokus. Har canon eos 400d ikke det at det hjelper hehe. Ble og et utrolig dårlig bilde av killiene jeg skal dele med dere. Mest bilder ble det av fiskesuppa som er min 325 liter.
Corydoras black yngel fra to forskjellige egglegginger. Kan dere se dem? hehe
Apistogramma borelli yngel. En stor og mange små. Den grønne utflytende flekken i bakrunnen er en tabimin.
Fiskesuppa
Godnyheten for i dag er at L144 paret mitt har sluppet løs yngelen. Ble noen dårlige bilder av det og. Først av hele familien. Far er i hula, mor litt lengre borte og ser man godt i mellom dem ser man to unger. Slenger ett bilde av yngelen med.
Også avslutter jeg med bilde av killiene....
Corydoras black yngel fra to forskjellige egglegginger. Kan dere se dem? hehe
Apistogramma borelli yngel. En stor og mange små. Den grønne utflytende flekken i bakrunnen er en tabimin.
Fiskesuppa
Godnyheten for i dag er at L144 paret mitt har sluppet løs yngelen. Ble noen dårlige bilder av det og. Først av hele familien. Far er i hula, mor litt lengre borte og ser man godt i mellom dem ser man to unger. Slenger ett bilde av yngelen med.
Også avslutter jeg med bilde av killiene....
Postet 01.06.08 kl 18:55
Inaktiv bruker
fine bilder elin=
Postet 01.06.08 kl 19:19
Inaktiv bruker
hei elin hvordan går det med oscarene dine ?
Postet 04.06.08 kl 20:09
Inaktiv bruker
hei elin hvordan går det med kulet på apistogramma bitaeniata ditt ? =
Postet 05.06.08 kl 22:38