akvariemagsinet i oslo.....WOW (side 3)

Jon Bruce
Jeg har luftet mine inntrykk om Akvariemagasinet i innlegg nr. 5 i min personlige tråd [URLBLOCK1] og har ikke forandret mening. Men jeg kjøper alle plantene mine der, blåser i kundebehandling og pris, for det er det beste utvalget jeg har sett, og aldri noen visne halvdøe planter. Virkelig en tiltalende planteavdeling. Jon

Ja, det skal de ha, plantene er veldig fine, har ikke sett maken noe sted hittil i akvaristkarrieren(som ikke er så lang,hehe)
Var der for første og siste gang.
spurte om han hadde dvergskalarer, da svarte han fort og strengt "nei, det har vi ikke og vi kommer heller ikke til å skaffe det", og da jeg spurte om vanlig otto svarte han akkurat det samme.
var i oslo for en tid tilbake for og hente fisk. og var innom både dene butikken og tam alna.

ble først veldig imponert av utvalget. men inntrykket forsvannt rimelig fort etter man gikk og studerte litt. mye fisk joda greit det. MEN ikke til de prisene der. er egentlig ett under at den butikken kan klare og overleve med de prisene. sku ha noe utah ice. for det første var den nesten dobbelt så dyr som tam. for det andre fikk jeg kjeft for at jeg på spøk sa at jeg måtte få en god pris siden vi kom helt fra bergen for og handle. det var jo ikke rart at det gikk dårlig med dyrebutikkene vest på pga de lave prisene. egentlig burde jeg ha bedt han fyren om og skyve den utah icen langt oppi der solen aldri skinner på seg selv, sm så mange andre her skriver kunde behandlingen er ræva blus og prisene er hinsides. så er lite imponert av den butikken der ja.

håper egentlig at eieren leser dette eller noen tipser den fyren om dette. for slik som dette overlever han neppe for alltid. egentlig burde dere østpå ha boikottet hele butikken, så kunne no han bare ha sittet der med sine gode butikk.

og en liten ting til jeg la merek til sto en rekke glass som det var kampfisk oppi.
God kvalitet på varene, det er det. Det skal han ha.

Er det ingen andre som har reagert på at du blir registrert med navn og hva du har kjøpt når du handler der? Sikkert praktisk hvis du skal reklamere og har glemt kvitteringen. Men jeg synes ærlig talt det er ubehagelig at noen fører lister over hva jeg handler!

Siste gang jeg skulle legge igjen penger i den butikken, prøvde jeg å reservere meg mot dette. Fram til da hadde jeg bare opplevd god service....
otto har de faktisk,
jeg har jobbet der og syntes selv personlig at bare eieren av denne butikken er grei, han andre unge kaltem eg og annene gutt som jobbet der for dritt-unger og sa at vi ikke gjorde noe, når han selv satt i 45 min og spiste egg og ris.

så er det noe som er veldig bra med denne butikken er : bra utvalg, snill person (en), fine akvarier.

negativt: andre arbeidere (som han jeg nevnte), dyre priser, alt for mange lunch pauser, og frekkhet fra selgerne (jeg mener egentlig han)

mvh bernard
Ebbeto
[B]Siste gang [/B]jeg skulle legge igjen penger i den butikken, prøvde jeg å reservere meg mot dette. Fram til da hadde jeg bare opplevd god service....

Hva? Krever de virkelig det av kunder???

Og mener du at de forandret oppførsel mot deg straks du sa at du helst ikke ville registrere navnet ditt på det du handlet da?
Tror jeg hadde blånektet selv, å bli avkrevd navn og adresse fordi jeg kjøpte et par fisk...! Hadde blitt sinna som f.... jeg! Ihvertfall hvis de ikke lot det være frivillig, og ble ufine om man som kunde ville la være.
Skjønner at de må være litt dyrere pga bredt utvalg, men de overpriser mange arter noe sinnsykt!

Jeg kommer ihf aldri til å betale nesten 300 kr for en oppdretts Golden (malawi) på 6-7cm. Bredt utvalg eller ikke, dette er rippoff!
Betaler gjerne litt ekstra for fine eksemplarer av litt uvanlig fisk, men hvis det er guppy man er på jakt etter, da er ikke AM plassen for deg.

Og betjeninga, som bernie sier, en av disse kan svært lite om kundeservice!
Mona
Er litt usikker på om du spør og ønsker svar, eller om du bare kommer med utbrudd, men jeg skal svare

mona o
Hva? Krever de virkelig det av kunder???

De har bedt meg om det. Jeg handler ofte med kontanter, det er mulig at jeg har gjort det de gangene de har bedt om navn.

mona o
Og mener du at de forandret oppførsel mot deg straks du sa at du helst ikke ville registrere navnet ditt på det du handlet da?

Jeg oppfattet situasjonen slik. Det kan være den andre parten oppfattet det anderledes. Men kunden har alltid rett (?)

mona o
...avkrevd navn og adresse ...

Jeg har blitt ikke avkrevd adresse.

Jeg lurer på om andre har reagert på praksisen.

Spørsmålet er: Har andre opplevd dette? hva synes dere om dette ?

OT: Det er ikke sikkert dette er noen stor sak. Når man bruker medlemskortet på coopen kan de i teorien føre statistikk på hvor mye snop øl såpe og kondomer jeg kjøper, og hvilke ukeblader jeg leser.
Det hjelper ikke for meg med bra utvalg når han som står i butikken bare vil ha deg ut!

Var innom der for et par måneder siden. Hadde sett det på nettet og gledet meg til å se hva de hadde. Kom inni butikken og kikket litt rundt fordi ekspeditøren snakket med en annen kunde. Jeg var også på utkikk etter et nytt filter og søkte informasjon. Han ble til slutt ledig så jeg spurte litt om hva slags filter jeg burde ha til mitt kar. Han svarte kort og samtidig ringte mobilen hans. Han spurte "skaru ha filter eller?" Jeg bare kikker foreløpig, men skal jo ha et nytt. Da tok han telefonen og gikk unna. Da følte jeg meg ikke verdt en dritt som kunde. Hadde han bare prøvd å selge meg filter på en skikkelig måte så hadde jeg ratt kjøpt filter der og da!! Og det var bare meg i butikken, ingen andre kunder så han hadde god tid til å selge.

Men jeg finner meg ikke i å bli behandlet på den måten. Jobber selv i varehandelen og vet hvor mye sånn kundebehandling kan skade en bedrift.

Det er jo litt synd fordi det var mye fint der.
Pleier å ta en tur innom den butikken når jeg er i oslo(sok er ganske ofte). og det virker som om de har kjerpet seg, hun damen som jobber der er fortsatt litt gretten men mannen er blitt ganske hyggelig.

Men prisene er stive, det er de så apsolutt
Jeg har ikke vært der selv, men mannen min har vært der..
Han drar nok ikke tilbake, etter den opplevelsen. Han fikk spørsmål om de kunne hjelpe med noe, og svarte at han ville kikke litt først, svar fikk han da som følger: Du skal være glad du for at vi har andre ordentlige kunder som handler, slik at sånne som dere kan komme for å se..
Man blir i grunn ikke regnet som ordentlig før man handler for noen tusen av gangen.
De reiste videre til Jan Holt etterpå og handlet der i stedet..
Plussmedlem
Tangloppa
Han fikk spørsmål om de kunne hjelpe med noe, og svarte at han ville kikke litt først, svar fikk han da som følger: Du skal være glad du for at vi har andre ordentlige kunder som handler, slik at sånne som dere kan komme for å se...

Ja, det er helt utrolig at denne butikken overlever i det hele tatt, og at den greier å få tak i "ordentlige" kunder.
Hvem pleier ikke å kikke litt første gang man er i en butikk? Jeg snakker da selvfølgelig ikke om matbutikker...
Tangloppa
Jeg har ikke vært der selv, men mannen min har vært der.. Han drar nok ikke tilbake, etter den opplevelsen. Han fikk spørsmål om de kunne hjelpe med noe, og svarte at han ville kikke litt først, svar fikk han da som følger: Du skal være glad du for at vi har andre ordentlige kunder som handler, slik at sånne som dere kan komme for å se.. Man blir i grunn ikke regnet som ordentlig før man handler for noen tusen av gangen. De reiste videre til Jan Holt etterpå og handlet der i stedet..

Det er helt hårreisende at det virkelig går an å tillate seg en sånn oppførsel! Jeg var der et par ganger for et par år siden når jeg startet 250 literen min og la igjen noen kroner i fisk. Jeg husker ingen dårlig oppførsel, men husker at jeg fikk gå lenge i fred -leeenge...

Jeg har hatt butikken i bakhodet og tenkt å dra for å se om de har noe spennende, men det er bittelitt styr å komme seg dit uten bil så latskapen har heldigvis stoppet meg. Når jeg leser alt dette er det ikke lengre latskapen som stopper meg. Jeg kommer ikke til å ta noen ny tur opp dit!

Forresten, litt komisk å lese hvordan tråden startet i forhold til hvordan WOW-effekten deiset i bakken i fortsettelsen av tråden

Jepp, de burde ha lest denne tråden de som driver butikken. Graver sin egen grav kan man si.
Jeg har fått høre, fra vanligvis pålitelige kilder, at Akvarimagasinet ikke er beregnet for oss "småkunder" som skal ha 5 neontetra eller 1 ancistrus. Vi er en pest og en plage for de ansatte.
Dem lever av de "store gutta", de med cash kontant. De som kjøper det største og dyreste akvariet de kan finne. Så kommer det ansatte fra akvariemagasinet og setter karet på plass, innreder det og gjør hele jobben. Dem kommer gjerne hjem en gang i uka og gjør nødvendig vedlikehold også. Dette er jo selvfølgelig ikke gratis, så når vi kommer og skal handle fisk for en 2-300 kr. så passer det rett og slett ikke butikkens image.

Jon
De burde slå opp et stort skilt på inngangsdøren:

"Hvis du ikke har tenkt å legge igjen minimum 2000 kr her i dag....
SNU OG GÅ ET ANNET STED!"
Plussmedlem
Jon Bruce
Dem lever av de "store gutta", de med cash kontant. De som kjøper det største og dyreste akvariet de kan finne.

Jaja...Håper disse store gutta/damene fortsatt har cash'en i orden i denne finanskrisa
Var innom akvariemagasinet i forrige uke, så fin butikk og så sure folk.
Jeg trodde det var gøy å drive med akvarie, men det så ikke sånn ut på betjeningen, eller kanskje de skulle døpes om til "hov"mestere
Vel kjøpte en javabregne til 250,-(den var ikke av gull)
Var ikke min type butikk.
Jeg var der også for en stund siden, veldig rent og fint!
Men litt innestengt og mørkt...

Og FY for noen priser!!

GARDDyrebutikk selger en sommerfuglciklide for 49,-
Akvariemagasinet selger en sommerfuglciklide for 149,-!!!

Men...det var jo fantastiske farger på fisken.
Utvalget og kvaliteten er +
Men betjeningen og prisene er -
var der opp i går siden jeg bor 5 min unna. og i går var han faktisk meget hjelpsom. har ofte følt meg litt til bry der, men i går var han flink og hygglig. Enig i at det er sykt dyrt der uansett om det er fisk, planter eller utstyr.

Men siden det er mye fisk man ikke finner andre steder hender det jo jeg kjøper litt spesielle fisk av han. Men aldri i verden jeg hadde kjøpt noe neon tetra eller lignende fra han. Husker den pumpa jeg kjøpte. Han tok over dobbel så mye for den hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap