Blir du kritisert av dine nærmeste for di akvariehobby? (side 3)

Sally
blitt voksne og rømt fra museflettene

Musefletter skulle vært påbudt!
Heh...
Penger og tidsbruk er kanskje en ting - men har dere det problemet at dere ikke klarer å stoppe å fortelle om fisk? Det har jeg , og jeg har jo bare 90 liter vann til sammen. :p

Dama går ofte inn i "jøss, jada, så fint"-modus når jeg legger ut om hvor søt ålen min er - can you blame her?
Min familie (far og mor) bryr seg ikke døyten, uansett hva jeg skaffer meg av rare hobbyer (og jeg har mange).
De bare smiler og beundrer og stiller interesserte spørsmål.
Da jeg var barn, så var vi 9 personer i et hus som jeg nå vurderer passe til 4. Der hadde vi akvarium, 4-5 hunder, skilpadder, katter(varierende antall), undulat, og ved en anledning hadde min far en liten gris boende i en kasse ved ovnen.

Barna mine deler min interesse for akvarier. Spesielt den eldste(medlem her på forumet), som har en god del liter selv.

Min mann bryr seg ikke så lenge jeg holder akvariene fine. Han liker utseendet, og reaksjonen til besøkende, men satte foten ned, (og har lagt ned forbud) da jeg begynte med stamper med fisk i peisestua. Påsto at det luktet myr?? Kan man begripe det?

Ikke liker han artemiaklekking eller microorm heller, men han klager ikke noe særlig mer, tror han har resignert.
Men jeg tror muligens han vil stille seg mer positiv til microorgasmer ja.

Kesol
Penger og tidsbruk er kanskje en ting - men har dere det problemet at dere ikke klarer å stoppe å fortelle om fisk?

Velkjent, det ja! Men hvordan kan skal man greie å holde kjeft når det skjer noe spennende i akvariene hele tiden? Og når de fyller så stor del av både liv og hjem
Kesol
Penger og tidsbruk er kanskje en ting - men har dere det problemet at dere ikke klarer å stoppe å fortelle om fisk?

haha! jeg kjenner meg også igjen!
men hva har man da akvaforum til?!?! :P

takk gud for denne sida! ^^
hehe
heldigvis er vi begge her i huset opptatt av akvarie.... Så vi gjør dette sammen, seff er nok sambis litt mer ivrig enn meg... men nå har vi ikke øreål i karet så da tørr jeg å putte fingrene oppi der igjen hehehe.....
Ciklide
[B]NEI!![/B] jeg gjorde det [B]IGJEN!! [/B] enda ett dritlangt innlegg!! X-( *klaske meg sjøl i panna* sorry folkens! men noen ganger stopper jeg bare ikke å skrive!! :P sikkert en sykdom eller noe! uff å uff.. beklager virkelig! :-S

tror dyrehagen har smittet deg med skrivinga di. hun kommer alltid med lange inlegg uansett om det egentlig er umulig så greier ju å kleme inn 100 ord mere enn hu trenger.

bare bra du skriver så mye da.

skulle øsnke jeg også begynte med å skrive så mye hadde vært greit nå som xamen kommer nest år :S

hehe.. vet du? vi hadde eksamen i engelsk skriftlig idag, å jeg endte opp med 8 sider! ^^
jeg satt rolig å førte inn da plutselig læreren jodlet;
"JA NO E D ETT KVARTER IGJEN AV DEN ORGINALE TIDA, MEN DOKKER KAN FÅ ETT KVARTER EKSTRA!!!"

stakkars meg å tre andre jenter fikk helt hetta!
jeg var ferdig på klokkeslaget 14.00! akkurat når tida gikk ut.
ei anna ei ble ikke ferdig stakkar!

å jeg sier som jeg sa til mamma; jeg skal ha MINST 5+ på den der, ellers så går jeg å henger meg i ledninga til filterpumpa mi!!
det fortjener jeg!!

... å få 5+ altså.. ikke å henge meg..
Kesol
Dama går ofte inn i "jøss, jada, så fint"-modus når jeg legger ut om hvor søt ålen min er - can you blame her?

Hehehe du er ikke alene der :P
Heldigvis så er kona også geara på karr-(men hun har fiske suppe, så hun synes det går litt mye penger til diskuser og L maller-og ikke minst mat, fiskene mine spiser for mere enn de 2 hvite sibirien huskyene jeg har i mnd(omregnet i penger mener jeg).
Men folk kan si hva dem vil det er verdt hver eneste krone.
Ken Myrseth
går litt mye penger til diskuser og L maller-og ikke minst mat, fiskene mine spiser for mere enn de 2 hvite sibirien huskyene jeg har i mnd(omregnet i penger mener jeg). Men folk kan si hva dem vil det er verdt hver eneste krone.

Discus er akvariefiskenes kongefamilie, så skikkelig mat skal de ha! ^^
selv om det blir noen kr. slik er det med den saken!
hehe..
de fleste i nærmiljøet vårt syntes vel vi er noe sprø, som sitter med så mange akvarier i kjellern, og vi gjør vel ikke noe bedre inntrykk hos naboene når de kommer ned for å beundre den digre garasjen vi driver å bygger, "men hvor er garasjedørene" spørr de.. joda,... her skal det inn akvarier
mye himling med øynene her ja
fiskeren
tror dyrehagen har smittet deg med skrivinga di. hun kommer alltid med lange inlegg uansett om det egentlig er umulig så greier ju å kleme inn 100 ord mere enn hu trenger.

Hjertelig takk... :-S
Vet jeg er ei skravlehøne, ja. Men, tro det eller ei: da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående, var problemet mitt å få norskstilene til å bli lange nok. Men jeg antar at jeg sparte skravlinga til senere i livet
Kritikk...

Mja... Det var en gang i tiden det var småsure kommentarer "skal du virkelig skifte vann igjen? Pass nå på parketten. Skal du ha med deg DET der? Det går jo ikke inn i bilen!! (530 L)"

Disse har nå sakte forsvunnet. Tror kanskje grunnen er at det i det siste har blitt brukt over 60 000 på seil og båtplass til seilbåten. Da er det liksom ikke like farlig at jeg kjøper pumpe til 1500 eller vil at han skal kjøre til Askøy for å hente en plante.

Når det gjelder min mor så er hun verre enn meg (jeg vet hvor jeg har det fra). Dermed er det pådriv derfra og ikke negative bemerkninger.
Ang. mikroorga(ni)smer
Aggi:
Kan du si litt om hvordan du gjør det der med dyrking i bananskall, eller henvise til en plass hvor det står beskrevet?

Skulle hatt noe yngelfôr fort som F her...
Leifur
Aggi: Kan du si litt om hvordan du gjør det der med dyrking i bananskall, eller henvise til en plass hvor det står beskrevet? Skulle hatt noe yngelfôr fort som F her...

jepp Her

Fort som f: en pitteliten dråpe melk rett i yngelkaret + litt filterslam... (hvis du bruker yngelkar, da...) husk å vente med mat til plomma på yngelen er vekk ;
Ciklide
[Discus er akvariefiskenes kongefamilie, så skikkelig mat skal de ha! ^^ selv om det blir noen kr. slik er det med den saken! hehe..

Den var drøyt subjektiv.
Tilfeldig bekjentskap
© Signe Lill Mørland
Reklame for plussmedlemskap